Spring naar bijdragen

One h. Kamer 22 - 08


Aanbevolen berichten

Goeiemorgen @Deligaf1, jij bent er ''vroeg'' bij. @bolletje nog aan het tukken? Vast niet ;)

 

Onrustige nacht gehad. Elk uur van de klok weer gezien..... Pas tegen het einde van de ochtend viel ik echt in slaap tot een uur of 9. Toch een paar uurtjes gepakt dus.

Ik ga vooral komend weekend mijn schuur uitmesten en dingen naar de stort brengen. Zoveel rommel wat weg moet. En met de renovatie in het vooruitzicht is dat een mooie aangelegenheid om eens flink uit te mesten. In de woonkamer heb ik deze week al flink opgeruimd en ingepakt. Wel in kleine stapjes (in de middag ben ik op m'n actiefst) 5 juli komen ze al een nieuwe voorruit plaatsen en gaten uitboren voor wc en afzuigingsinstalaties in huis. (keuken, badkamer en wc) Fijn alles onder het stof....... Ach, ik zie het nu al bezigheidstherapie en als ze van binnen aan de gang gaan (2 weken lang!!) dan verkas ik tijdelijk naar mijn vriend en gaan de katten naar een pension. Het komt goed, het komt goed, het komt goed. (mantra die ik mezelf blijf zeggen, want ik zie er erg tegenop. Vooral de herrie door de hele flat heen. Het is niet alleen mijn woning..... Voor de kerst moeten alle woningen klaar zijn...... Ik hou mijn hart vast. Het komt zo ongelegen..... Tijdens de afbouw de herrie is.... letterlijk en figuurlijk ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kaida74:

Goeiemorgen @Deligaf1, jij bent er ''vroeg'' bij. @bolletje nog aan het tukken? Vast niet ;)

 

Onrustige nacht gehad. Elk uur van de klok weer gezien..... Pas tegen het einde van de ochtend viel ik echt in slaap tot een uur of 9. Toch een paar uurtjes gepakt dus.

Ik ga vooral komend weekend mijn schuur uitmesten en dingen naar de stort brengen. Zoveel rommel wat weg moet. En met de renovatie in het vooruitzicht is dat een mooie aangelegenheid om eens flink uit te mesten. In de woonkamer heb ik deze week al flink opgeruimd en ingepakt. Wel in kleine stapjes (in de middag ben ik op m'n actiefst) 5 juli komen ze al een nieuwe voorruit plaatsen en gaten uitboren voor wc en afzuigingsinstalaties in huis. (keuken, badkamer en wc) Fijn alles onder het stof....... Ach, ik zie het nu al bezigheidstherapie en als ze van binnen aan de gang gaan (2 weken lang!!) dan verkas ik tijdelijk naar mijn vriend en gaan de katten naar een pension. Het komt goed, het komt goed, het komt goed. (mantra die ik mezelf blijf zeggen, want ik zie er erg tegenop. Vooral de herrie door de hele flat heen. Het is niet alleen mijn woning..... Voor de kerst moeten alle woningen klaar zijn...... Ik hou mijn hart vast. Het komt zo ongelegen..... Tijdens de afbouw de herrie is.... letterlijk en figuurlijk ;) 

@Kaida74  Vervelend dat je weer z’n onrustige nacht hebt gehad. 

Zo te zien is je weekend goed ingepland, ik heb nog niks op de planning, heb net nog even gestudeerd maar soms laat de concentratie me in de steek. 

Je zit er in iedergeval mooi bij als het met de kerst klaar is en hopelijk ook benzo vrij :) 

Zelf heb ik ook zo iets waar ik tegen op kijk en ben mijn plannning hier op aan het inrichten maar dat is lastig.

Ik wil verder gaan met afbouwen met werken erbij, 17 juli is het zomervakantie en het bedrijf is 4 weken dicht. En er staat ook nog EMDR Therapie op de planning maar daar heb ik nog geen datum voor.  Ook maar hopen dat dat allemaal mooi op z’n plek valt. 

Quote: 

If you know how powerful words are then you have never a negative thought again ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee joh ik was niet aan het tukken Kai.:)

Was hartstikke leuk Thee. Ben alleen weer eens flink op m'n platte toeter gevallen maar voor de rest was het hartstikke mooi. Was wel vaak m'n buurvrouw van hier naast kwijt. Die is af en toe de kluts kwijt. Maar verder was het prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bolletje:

Was hartstikke leuk Thee. Ben alleen weer eens flink op m'n platte toeter gevallen maar voor de rest was het hartstikke mooi. Was wel vaak m'n buurvrouw van hier naast kwijt. Die is af en toe de kluts kwijt. Maar verder was het prima.

Wat? Ben je gevallen? Toch niks pijn gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi lieve mensen,

Ik lijk soms zo sterk, maar ben ook maar een mens met benzo-ontwenning.  Dat mijn vriend van de week zei dat ie dacht dat benzo ontwenning geen rol meer kon spelen, deed me zeer en gaf me echt een schop. Kwam zo hard aan.... ! Het is de eerste keer dat ik wat onbegrip tegenkom en helaas dus bij mijn vriend. Ik denk niet dat hij ongeduldig is en het goed meende in zijn speech tegen mij over hoe hij me wilde steunen in alles wat ik maar wilde ondernemen en dat ik er voor moest gaan om mijn leven op te bouwen en dat alles wat hij verdient aan geld daarvoor gebruikt kan worden etc. Echt heel lief, behalve dat hij dacht dat mijn 'klachten' en 'zwakten' geen benzo-ontwenning meer konden zijn, want ik was toch al 6 maanden van de benzo's af.  ( JA TOCH?... 6 MAANDEN AL... DUS LATEN WE REËEL ZIJN...:face-icon-small-shocked: )

Daarbovenop moet ik ongesteld worden en dit hakt erin, sinds ik benzo vrij ben. De week voordat ik ongesteld word ga ik in een spiraal naar beneden, ben onrustig en meer depri en overgevoelig. De uitspraak van vriendlief deed daardoor extra zeer en bleef knagen en liet mij achter met een dikke knoop in mijn maag en spanning in mijn ijf. Toen ik het de volgende dag tegen hem zei kwam het niet zo goed aan bij hem en maakte het hem weer onzeker. Ook gisteren ging er een klein ding mis tussen ons en ik was totaal van de kaart, heb slecht geslapen en de spanning staat tot aan het plafond. In de avond bleef ik maar huilen en ook in de ochtend hield het niet op. Vanmiddag even geslapen en ben iets hersteld van de aardbeving. Mijn hemel,  wat maken benzo's je kapot zeg. En dan blijkt dat mijn genezing ook nog niet afgerond is hoor. Maakt me behoorlijk onzeker en ga me toch stiekem afvragen hoe lang dit gaat duren. Zou zo graag willen dat ik weer de oude was, dat ik mijzelf weer helemaal kon zijn. Weer gelukkig en een beetje prettig gestoord, open naar iedereen, en zin in van alles. Maar dat laat nog op zich wachten.

Aangezien ik altijd de rustige Liz uithang hier waar iedereen op kan bouwen, wilde ik ook de zwakke kant laten zien, zodat je niet denkt dat het allemaal maar koek en ei is hier. Ook hier kruipen we door de modder en hopen we af en toe dat we niet verzuipen.

Allemaal hier een dikke knuffel.  We komen er wel, en we genezen ook. Dat is dan ook de hoop dat ons doet doorgaan. Maar vreselijk is het wel, en zeer pijnlijk om mee te maken.

@Cyclad58De paniek die me vannacht en vandaag in de greep had, deed me begrijpen dat je even naar de pillen hebt gegrepen. Als ik iets positiefs moet halen uit deze dagen, dan is dat het. Voor het eerst in een jaar lang benzoleed, zat ik er zo doorheen dat ik dacht: was er maar zoiets als een pil dat nu de pijn van deze paniek weg kon nemen. Wilde ik je toch even zeggen... maar ben blij dat ik niets in huis heb en dat ik jullie kan schrijven en vertellen hoe zwaar het is en dat ik wel weer een klein beetje uit ben.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Kannietmeer ik snap je begin stukje niet helemaal, niet meer kon spelen?

Maar het gevolg begrijp ik wel. Ik ben ook nog steeds (ontwennen, hormonen, beide?) sneller van slag dan vroeger. Kan het ook niet altijd handelen. En merk ook dat mensen in de omgeving denken: nog steeds?!

Vorige week had ik een dingetje om mijn werk. Deze week voelde ik mij weer een stuk beter op mijn werk, maar thuis stort ik weer in van de vermoeidheid. 

Lieve @Kannietmeer de sterkste mensen laten hun zwakke momenten zien. Heel goed! Het maakt ons sterker.

Na dit allemaal, zijn we sterk! Echte superwomans (en supermannen) 

Dikke knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Jeshen:

Lieve @Kannietmeer ik snap je begin stukje niet helemaal, niet meer kon spelen?

Maar het gevolg begrijp ik wel. Ik ben ook nog steeds (ontwennen, hormonen, beide?) sneller van slag dan vroeger. Kan het ook niet altijd handelen. En merk ook dat mensen in de omgeving denken: nog steeds?!

Vorige week had ik een dingetje om mijn werk. Deze week voelde ik mij weer een stuk beter op mijn werk, maar thuis stort ik weer in van de vermoeidheid. 

Lieve @Kannietmeer de sterkste mensen laten hun zwakke momenten zien. Heel goed! Het maakt ons sterker.

Na dit allemaal, zijn we sterk! Echte superwomans (en supermannen) 

Dikke knuffel

dank je , ik pas het aan want dat had er niet moeten staan.  En dank voor je reactie. Delen helpt echt. Dikke knuffel terug

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Kaida74:

Goeiemorgen @Deligaf1, jij bent er ''vroeg'' bij. @bolletje nog aan het tukken? Vast niet ;)

 

Onrustige nacht gehad. Elk uur van de klok weer gezien..... Pas tegen het einde van de ochtend viel ik echt in slaap tot een uur of 9. Toch een paar uurtjes gepakt dus.

Ik ga vooral komend weekend mijn schuur uitmesten en dingen naar de stort brengen. Zoveel rommel wat weg moet. En met de renovatie in het vooruitzicht is dat een mooie aangelegenheid om eens flink uit te mesten. In de woonkamer heb ik deze week al flink opgeruimd en ingepakt. Wel in kleine stapjes (in de middag ben ik op m'n actiefst) 5 juli komen ze al een nieuwe voorruit plaatsen en gaten uitboren voor wc en afzuigingsinstalaties in huis. (keuken, badkamer en wc) Fijn alles onder het stof....... Ach, ik zie het nu al bezigheidstherapie en als ze van binnen aan de gang gaan (2 weken lang!!) dan verkas ik tijdelijk naar mijn vriend en gaan de katten naar een pension. Het komt goed, het komt goed, het komt goed. (mantra die ik mezelf blijf zeggen, want ik zie er erg tegenop. Vooral de herrie door de hele flat heen. Het is niet alleen mijn woning..... Voor de kerst moeten alle woningen klaar zijn...... Ik hou mijn hart vast. Het komt zo ongelegen..... Tijdens de afbouw de herrie is.... letterlijk en figuurlijk ;) 

Het komt goed! Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Kaida74:

Goeiemorgen @Deligaf1, jij bent er ''vroeg'' bij. @bolletje nog aan het tukken? Vast niet ;)

 

Onrustige nacht gehad. Elk uur van de klok weer gezien..... Pas tegen het einde van de ochtend viel ik echt in slaap tot een uur of 9. Toch een paar uurtjes gepakt dus.

Ik ga vooral komend weekend mijn schuur uitmesten en dingen naar de stort brengen. Zoveel rommel wat weg moet. En met de renovatie in het vooruitzicht is dat een mooie aangelegenheid om eens flink uit te mesten. In de woonkamer heb ik deze week al flink opgeruimd en ingepakt. Wel in kleine stapjes (in de middag ben ik op m'n actiefst) 5 juli komen ze al een nieuwe voorruit plaatsen en gaten uitboren voor wc en afzuigingsinstalaties in huis. (keuken, badkamer en wc) Fijn alles onder het stof....... Ach, ik zie het nu al bezigheidstherapie en als ze van binnen aan de gang gaan (2 weken lang!!) dan verkas ik tijdelijk naar mijn vriend en gaan de katten naar een pension. Het komt goed, het komt goed, het komt goed. (mantra die ik mezelf blijf zeggen, want ik zie er erg tegenop. Vooral de herrie door de hele flat heen. Het is niet alleen mijn woning..... Voor de kerst moeten alle woningen klaar zijn...... Ik hou mijn hart vast. Het komt zo ongelegen..... Tijdens de afbouw de herrie is.... letterlijk en figuurlijk ;) 

Eerlijk gezegd Kaida, lijkt dat me echt vreselijk moeilijk. Misschien een goed idee om goede oordoppen te kopen zodat het wat te doen is ? En misschien een backup plan maken indien mogelijk zodat je ergens anders naar toe kan waar je tot rust kan komen als je zenuwen het niet meer trekken? Zou niet graag met je ruilen. Ik ben er normaal al gevoelig voor, laat staan nu.  Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Kannietmeer:

hi lieve mensen,

Ik lijk soms zo sterk, maar ben ook maar een mens met benzo-ontwenning.  Dat mijn vriend van de week zei dat ie dacht dat benzo ontwenning geen rol meer kon spelen, deed me zeer en gaf me echt een schop. Kwam zo hard aan.... ! Het is de eerste keer dat ik wat onbegrip tegenkom en helaas dus bij mijn vriend. Ik denk niet dat hij ongeduldig is en het goed meende in zijn speech tegen mij over hoe hij me wilde steunen in alles wat ik maar wilde ondernemen en dat ik er voor moest gaan om mijn leven op te bouwen en dat alles wat hij verdient aan geld daarvoor gebruikt kan worden etc. Echt heel lief, behalve dat hij dacht dat mijn 'klachten' en 'zwakten' geen benzo-ontwenning meer konden zijn, want ik was toch al 6 maanden van de benzo's af.  ( JA TOCH?... 6 MAANDEN AL... DUS LATEN WE REËEL ZIJN...:face-icon-small-shocked: )

Daarbovenop moet ik ongesteld worden en dit hakt erin, sinds ik benzo vrij ben. De week voordat ik ongesteld word ga ik in een spiraal naar beneden, ben onrustig en meer depri en overgevoelig. De uitspraak van vriendlief deed daardoor extra zeer en bleef knagen en liet mij achter met een dikke knoop in mijn maag en spanning in mijn ijf. Toen ik het de volgende dag tegen hem zei kwam het niet zo goed aan bij hem en maakte het hem weer onzeker. Ook gisteren ging er een klein ding mis tussen ons en ik was totaal van de kaart, heb slecht geslapen en de spanning staat tot aan het plafond. In de avond bleef ik maar huilen en ook in de ochtend hield het niet op. Vanmiddag even geslapen en ben iets hersteld van de aardbeving. Mijn hemel,  wat maken benzo's je kapot zeg. En dan blijkt dat mijn genezing ook nog niet afgerond is hoor. Maakt me behoorlijk onzeker en ga me toch stiekem afvragen hoe lang dit gaat duren. Zou zo graag willen dat ik weer de oude was, dat ik mijzelf weer helemaal kon zijn. Weer gelukkig en een beetje prettig gestoord, open naar iedereen, en zin in van alles. Maar dat laat nog op zich wachten.

Aangezien ik altijd de rustige Liz uithang hier waar iedereen op kan bouwen, wilde ik ook de zwakke kant laten zien, zodat je niet denkt dat het allemaal maar koek en ei is hier. Ook hier kruipen we door de modder en hopen we af en toe dat we niet verzuipen.

Allemaal hier een dikke knuffel.  We komen er wel, en we genezen ook. Dat is dan ook de hoop dat ons doet doorgaan. Maar vreselijk is het wel, en zeer pijnlijk om mee te maken.

@Cyclad58De paniek die me vannacht en vandaag in de greep had, deed me begrijpen dat je even naar de pillen hebt gegrepen. Als ik iets positiefs moet halen uit deze dagen, dan is dat het. Voor het eerst in een jaar lang benzoleed, zat ik er zo doorheen dat ik dacht: was er maar zoiets als een pil dat nu de pijn van deze paniek weg kon nemen. Wilde ik je toch even zeggen... maar ben blij dat ik niets in huis heb en dat ik jullie kan schrijven en vertellen hoe zwaar het is en dat ik wel weer een klein beetje uit ben.

Lieve Liz @Kannietmeer dank je wel voor je openhartigheid! 
Uiteraard rot wat je is overkomen, maat zo ontzettend herkenbaar! Ik probeer ook altijd openhartig te zijn, maar vergeet dan te melden wanneer het goed gaat! 

Inderdaad is het zo dat de benzo ontwenning soms diep ingraaft. Ik merk dat ook in tijden van spanning. Als het goed gaat gaat het ook goed en ben ik weer de oude, vrolijke en optimistische Ad. Gaat het niet goed en komt de spanning boven dan is het mis en dat gevoel duurt langer en lijkt heftiger dan voor de benzotijd. Dat is volgens mij ook wat de ontwenning met je doet.

We zijn zeker aan het genezen, dat houdt ons toch op de been. We moeten maar geduld hebben, meer zit er niet op. en vertrouwen dat het goed komt. 
en ja, we moeten ook.

Het zal snel weer beter gaan, Liz. Dikke knuffel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dis Ik begrijp je zo goed. Wat een pittige weg is dit toch. Doe rustig aan en kijk wat je aankan. Ik vind het nu ook erg moeilijk nog minder te doen en me terug bij af te voelen. Tijdens de afbouw lag ik veel in bed, om de prikkels te verminderen. En daar ben ik nu ook.
Ik hoop dat je van je dagen weg kunt genieten.  Het is jou en de vrouw van harte gegund om een goede tijd te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohhh lieve allemaal wat een strijd voor ons allemaal , en ieder met zijn of haar symptomen.

vsnnacht een hele goeie nacht gehad, maar zegt niet alles bij mij!Ook veel last van angst , buikklachten en het gevoel of er honderden mieren door mijn hoofd kruipen , heel bizar.

soms wat betere dagen , Beter te handelen, vandaag veel huilen helaas!

ben nu 8 mnden Benzo vrij! Maar we gaan het redden , al de symptomen hoe raar en angstig ook, zullen op een dag verdwenen zijn!

blijven vertrouwen!

liefs Eleo31

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bernice:

Lieve @Jeshen,

Ben je nu minder onrustig en voelt thuis weer fijn?

Ik zit nog midden in de afbouw, 6 mg. diazepam maar die onrust vind ik zo zwaar. Ik wil zo graag weer eens een boekje lezen op de bank, het wordt gewoon een obsessie en afleiding zoeken is zo lastig want onder het wandelen, fietsen, schilderen of wat dan ook denk ik toch steeds "ben ik al rustig" en gelijk voel ik die onrust weer. Herkenbaar?

Liefs,

Bernice

Lieve @Bernice,

Ja thuis voelt steeds fijner en ik word ook steeds rustiger.  Van de week betrapte ik mezelf erop dat ik dacht: lekker naar huis. Wauw!

Ik ben nog niet mezelf. En als de baby krijst, de 3-jarige zeurt en mijn vogel schreeuwt, weet ik even niet waar ik het zoeken moet. Daar kan ik dan even trillerig van worden. Maar af en toe als ik buiten zit, pak ik er een boekje bij! Een paar pagina's. Is een begin. Het komt dus langzaam terug, echt! Ik had het ook niet gedacht, maar het komt. Ook bij jou. 

Dikke knuffel terug. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-6-2018 om 23:12 zei Kannietmeer:

Eerlijk gezegd Kaida, lijkt dat me echt vreselijk moeilijk. Misschien een goed idee om goede oordoppen te kopen zodat het wat te doen is ? En misschien een backup plan maken indien mogelijk zodat je ergens anders naar toe kan waar je tot rust kan komen als je zenuwen het niet meer trekken? Zou niet graag met je ruilen. Ik ben er normaal al gevoelig voor, laat staan nu.  Heel veel sterkte!

Ik heb een back up plan! Bij mijn vriend (we latten) kan ik altijd terecht. Komt dus wel goed, maar ze beginnen al zo vroeg, die bouwvakkers.... Ik slaap sowieso met oordoppen in, want ik ben echt heel gevoelig voor geluid. Het eerste deel van de nacht gaat het wel, maar na half 3 word ik overal wakker van.... 

Hoe gaat het nu met jou lieverd? Dikke knuffel! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Jeshen:

Oh en @Bernice dat constant denken: hoe voel ik mij etc., is er nog wel, maar ook minder. 

Ik heb het andersom. Als de onrust door mijn lijf giert bijvoorbeeld, zomaar zonder aanleiding, dan ga ik juist zitten piekeren waar het vandaan komt. nare benzo troep!!! :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...