Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 27-5-2018


Aanbevolen berichten

Goeie morgen mensen,

Hier weer ………………...juist ja, goed geslapen, en jullie?

Ga vandaag verder, als het weer het toe laat, met klussen. Ben gisteren een heel eind gekomen. Heb nog wat mooie hangplantjes bij gekocht en zo verandert mijn tuin in een bloemenzee.

Het gaat er dus ook erg mooi uit zien. Bolle is trots op haarzelf.:) Dat zouden mensen meer moeten doen;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Wat heerlijk billetjes, dat je zo goed slaapt. Ik slaap iets minder onrustig de laatste dagen, maar wel te kort. En wat heerlijk dat je zo kan opgaan in de plantjes. Jaloers hoor.

Hier is t al 2 dagen drama. Gevoel dat ik weer vooraan mn Burn Out sta. Heb vandaar niet alle berichten gelezen. Alhoewel wel enkele nog in reactie op mijn bericht, maar ben echt te slecht om te reageren, sorry. Wel heel erg dank voor de reacties. 

Ik zit sinds gisteren op 0,13. Twijfel of ik Msc toch eerst even moet stabiliseren. Bedacht me nl net dat ik in 2 weken gehalveerd ben (vanaf 0,26). Das best veel eigenlijk. Maar vraag me dan ook gelijk weer af of stabiliseren nog wel zin heeft op deze lage dosis. En dan denk ik weer, de ashton stabiliseert ook nog op 0,2 en 0,1, of kan ik dia niet mee lora vergelijken hierin. Pfff, wat word je er toch onzeker van.

 

Cyclad, je hebt vast al ergens geschreven hoe het met je gaat, maar ik heb het niet gelezen, sorry. Ben heel benieuwd of je iets beter gaat nu je de Seroquel weer neemt. Zo ja, dan is het toch de ontwenning hiervan geweest. Zo nee, dan hoop ik zo voor je dat je snel weer opwaarts gaat.

Lieve allen, ik hoop dat jullie een beetje van t warme weer kunnen genieten. Tis mij veel te warm. Hoop snel wat beter te zijn, dan zal ik wat meer reageren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé die Dis goeie morgen kerel,

Dood betekend in een droom meestal dat je in je leven iets afsluit, en ergens opnieuw mee starten. Dat kan ook het stoppen met medicatie zijn. Dat je je daardoor rotgevoelens krijgt, je hebt je heel lang aan medicatie vast gehouden. Ook is het normaal dat je je niet kunt bewegen, als dat wel zou kunnen zou je heel hard weg rennen en ongelukken maken. Zo zijn er mensen die hun partner gedood hebben en zelf echt niets meer wisten, dus dit is ook normaal hoor. Je hersenen zorgen dat je spieren verslappen.:D

Trouwens hoe is het met de vrouw. En met Ukkelieneke? Heeft ze nog geen last van de warmte?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dis:

Ja Ad, ik ga over 5 minuten naar de kerk. Het is warm met een pak aan. Straks meteen uit!

Hi Gerard, Ik heb een ongelooflijke hekel aan oncomfortabele kleding gekregen. Hakken lukken me eigenlijk gewoon niet meer en ik kon echt de heel dag op redelijk hoge naaldhakken rondstappen, net zo snel als anderen op 'normale' schoenen. Vind dat soms wel jammer moet ik bekennen, maar het gaat gewoon echt niet. Mijn hele lichaam weigert en ik kan er gewoon niet meer op lopen.

Jammer dat je van die heftige dromen hebt joh. Ze zijn tijdens de ontwenning zo levendig... dan zijn dat soort dromen al helemaal vervelend. Dromen hebben over dingen van 30 jaar geleden is wel ook echt benzo-ontwenning. Deels leuk omdat ik mensen heb gezien, soms kinderen, die ik toen kende. Maar als het een scenario word als het jouwe lijkt het me een heel stuk minder om mee te maken.

@bolletje   Heerlijk zeg dat je zo van je tuin kan genieten. Ik denk dat ik als ik een tuin had ik me daar ook goed in zou kunnen uitleven. Heerlijk! Ik moet het nu doen met wat planten in huis en op het balkon. Weer een tuin hebben.... hoop dat het weer komt in de toekomst. :-)

@Cyclad58 Hoe gaat het vandaag?

@doorbijter Lorazepam is absoluut een ander middel dan de diazepam, omdat de halfwaardetijd zo anders is, naast het feit dat het anders werkt. Ashton laat in mijn ogen niemand echt stabiliseren en gaat er gewoon voor, maar tegelijk is wat zij aan afbouwschema's heeft gegeven, geen vast gegeven, maar een richtlijn. Iedereen is anders en ieders lichaam reageert anders. Het is belangrijk dit altijd in ogenschouw te nemen en goed te luisteren naar je eigen lichaam. Doorgaan met afbouwen is nodig, maar snel gaan is niet nodig. Heel veel sterkte bij de laatste loodjes. Je doet het super als ik zo zie.

Ik vind de warmte over het algemeen heerlijk, al kost het soms ook energie. Maar ik zie dit weer echt graag!

@Senna33 Hoe is het met jou wijfie? Lukt het allemaal? Is de benzo ontwenning echt voorbij na de start van de AD of is het weer opgekomen?

@Jordi :rose: Iedereen geneest. Omarm en accepteer het proces dat daarbij hoort. En schrijf hier ook van je af en deel. Het helpt.

@Kaida74 Hoe gaat het met jou?

@Bernice wat balen dat je je zo akelig voelt meestal. Hoe gaat het met de afbouw? Welke dosis zit je nu op?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Dis:

Goedemorgen allemaal, vandaag wéér een drukke dag voor de boeg. Vannacht twee keer heel akelig gedroomd. Een keer had ik een schietpartij (was in mijn droom nog Douanier aan de Duitse grens, dat was 30 jaar geleden) héél realistisch en akelig. Een kogel raakte mij in mijn borstkas en ik schoot zelf twee mensen neer wat ik vreselijk vond. Later kon ik mij totaal niet meer bewegen in mijn droom, ik was zogenaamd wakker en probeerde alles. Toen werd ik echt wakker en pff wat een opluchting, ik sprong als een haas uit mijn bed om te testen of het echt gedroomd was. Ik denk dat het allemaal spanningen zijn. Doe allemaal rustig aan vandaag en probeer zo veel mogelijk te genieten. Deze week probeer ik naar 9,95 mg dia te gaan, ik heb al een paar porties afgewogen. Wel jammer, dat ene tabletje van 10 was handig in gebruik.

Hi @Dis ik droomde 2 nachten terug nog dat mijn jongste dochter werd ontvoerd. Schrok mij ook rot. 

Ik ga zo de kids halen, maar wil even zeggen dat ik een onwijs leuke dag heb gehad gisteren. Lekker bier heb gedronken en in een vreemd hotel niet slecht heb geslapen. Dat geeft vertrouwen voor onze vakantieweek die vrijdag begint.

Fijne dag nog allemaal. Knuffel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag allemaal, precies een week afgebouwd van 2 maal daags naar 1 maal daags, dus 1 week volgehouden...In de pocket! Vandaag een krummeltje minder weer, zit nu nog op 0,25mg oxazepam... Het einde is in zicht. de dagbehandeling waar ik 3 maanden heb gelopen stopt voor mij vanaf morgen ook....De herinnering aan de 2 voorafgaande opnames en wat er allemaal gebeurd is doet mij nog kippenvel geven, een pittige herinnering die een plekje moet krijgen....   Plaats maken in het koppie voor nieuwe en mooie herinneringen....

 

ZIe een beetje tegen de laatste 0,25mg stoppen op.....aan de andere  kant een super overwinning natuurlijk... Ons zwembadje staat inmiddels in de achtertuin ( van de action) de warmte matten hebben staan draaien en het water is 28graden... Tijd om even op het luchtbed te springen....Het is morgen 2 week geleden dat ik aan de galblaas ben geopereerd, de wondjes genezen netjes...Ik ben mijn eigen held.... Ben toch na een operatie in 10 dagen tijd afgebouwd van 7,5mg naar 2,75mg...iets te snel denk ik achteraf, maarja het is er nu af en dat is weer achter de rug.

Ik slik in de ochtend nog dat laatste pammetje en merk dat ik me savonds een stuk beter al voel, met nadruk op voelen...Want voelen heb ik wel gemist de afgelopen maanden...He ontneemt niet alleen de slechte dingen maar ook de mooie dingen.... en hoe het ook geweest is, het is nu tijd om dat weer te gaan voelen...

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

@Jordi :rose: Iedereen geneest. Omarm en accepteer het proces dat daarbij hoort. En schrijf hier ook van je af en deel. Het helpt.

Dank je lieverd, ik heb de gouden regels genoteerd en probeer mezelf eraan vast te houden! 

Ik ben zo ontzettend verbijsterd nog steeds hoe ze mij hebben behandeld. Nu moet het anders, en ik hoop op medewerking van de zorgverzekeraar tbv het taperen, anders moeten we gaan vijlen heh. Maar okay, eerst maar eens stabiliseren op 20 Mg weer, helaas maar niet meer F kunnen unctioneren vanaf december werd me teveel. Dank voor je steun meis!!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei doorbijter:

Goedemorgen,

Wat heerlijk billetjes, dat je zo goed slaapt. Ik slaap iets minder onrustig de laatste dagen, maar wel te kort. En wat heerlijk dat je zo kan opgaan in de plantjes. Jaloers hoor.

Hier is t al 2 dagen drama. Gevoel dat ik weer vooraan mn Burn Out sta. Heb vandaar niet alle berichten gelezen. Alhoewel wel enkele nog in reactie op mijn bericht, maar ben echt te slecht om te reageren, sorry. Wel heel erg dank voor de reacties. 

Ik zit sinds gisteren op 0,13. Twijfel of ik Msc toch eerst even moet stabiliseren. Bedacht me nl net dat ik in 2 weken gehalveerd ben (vanaf 0,26). Das best veel eigenlijk. Maar vraag me dan ook gelijk weer af of stabiliseren nog wel zin heeft op deze lage dosis. En dan denk ik weer, de ashton stabiliseert ook nog op 0,2 en 0,1, of kan ik dia niet mee lora vergelijken hierin. Pfff, wat word je er toch onzeker van.

 

Cyclad, je hebt vast al ergens geschreven hoe het met je gaat, maar ik heb het niet gelezen, sorry. Ben heel benieuwd of je iets beter gaat nu je de Seroquel weer neemt. Zo ja, dan is het toch de ontwenning hiervan geweest. Zo nee, dan hoop ik zo voor je dat je snel weer opwaarts gaat.

Lieve allen, ik hoop dat jullie een beetje van t warme weer kunnen genieten. Tis mij veel te warm. Hoop snel wat beter te zijn, dan zal ik wat meer reageren

Ha @doorbijter die onzekerheid is zo voor te stellen....doe wat je het beste lijkt en ga in elk geval niet te snel, dat is het advies wat ik je meegeef. 

Met mij gaat het een stuk beter. Zat woensdag en donderdag erg diep, maar krabbelde ook weer vrij snel op. De theorie dat het toch met de ontwenning te maken heeft van de Seroquel zou best eens (deels) waar kunnen zijn. 
Als jet echt een terugkeer van de oude klachten zou zijn zou het niet binnen 2 dagen weer zoveel beter zijn. 
Dus ja, weer wat ontwenning. Ik wen er nooit aan, maar houd in mijn gedachten dat het weer herstelt.

Ik neem de Seroquel in overleg nu voorlopig weer even in, 12,5 mg. Nog steeds niet fijn, maar toch....Als ik echt stabiel ben van de Lorazepamontwenning pak ik op de Seroquel wel weer door. 
I

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Deligaf1:

Goedemorgen mensen!

Heel de Nacht Plafond Dienst gehad -.- 

een fijne dag verder

 

Wat vervelend, @Deligaf1
Niet slapen is in het herstelproces niet helpend. Hopelijk heb je overdag wat rust kunnen pakken. Vannacht zal het ongetwijfeld beter gaan. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Bernice:

Ik heb gedachten zoals, ik kan me nooit meer ontspannen en ik kan nooit meer slapen. Wat een hel. Wie heeft dat soort gedachten ook en hoe ga je daar mee om?

Ha @Bernice

Wat een herkenbare gedachten. Op dagen dat ik diep zat had ik dezelfde gedachten. Op goede dagen kan ik me wél ontspannen, genieten van sociale contacten en dingen om me heen. 
Ook het slapen is soms een groot probleem, maar altijd zijn er weer goede nachten bij.

Weet dat het verloop grillig zal zijn, maar de slechte momenten zullen minder talrijk zijn en de goede momenten wat frequenter voorkomen. De terugvallen zijn soms echt akelig, maar dan moeten we beseffen dat ook dat weer overgaat. Sterkte! :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bernice:

Ik heb gedachten zoals, ik kan me nooit meer ontspannen en ik kan nooit meer slapen. Wat een hel. Wie heeft dat soort gedachten ook en hoe ga je daar mee om?

Bernice probeer er iets leuks voor in de plaats te denken. Dat gaat in het begin moeilijk maar na wat oefenen lukt dat. Realiseer je dat deze gedachten niet reëel zijn. Dat niets blijvend is. Geest en lichaam zijn altijd gericht op genezing en herstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even vloeken hoor %^&*(O)&%$@#  Wie wil er een deugniet hebben? Helemaal voor niets? Ik heb zo'n schoon genoeg van, Niets is hier nog veilig alles jat ze pffftttt.

Geen een tas is nog veilig, portemonnees, hoesjes van mobieltjes, agenda's, brillenkokers, pennen die vervolgens vakkundig gesloopt worden. Ooit een blauwe kop gezien met daar  achter de rest van een chiwafwaf? Bah bah en nog eens bah.

Nu heeft ze iets nieuws, zakdoeken jatten, en er als een gek dan vandoor gaan. Ik zat net op de bank, en net op het moment dat ik m'n neus snoot...……...ja hoor rats, en ik zat met een volle hand @@#$%. Dus je kan ze gratis en voor niets af halen. ;):);):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toffee, welke benzo gebruik je. Ook de lora? En wil je dat laatste kwartje eerst om en om doen en daarna helemaal stoppen? Pfff, dat lijkt me heel pittig. 

Cyclad, je weet wat ze zeggen hè, als je weer begint met de ad/ap waarmee je gestopt was, de ontwenningsverschijnselen nagenoeg meteen over zijn.... wel heerlijk dat je zo opgeknapt bent. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cyclad58:

Wat vervelend, @Deligaf1
Niet slapen is in het herstelproces niet helpend. Hopelijk heb je overdag wat rust kunnen pakken. Vannacht zal het ongetwijfeld beter gaan. 

Ik merk als ik de volgende dosis 1 of 2mg er af haal dat ik de eerste paar dagen bijna niet slaap daarna begin ik ontwenningsverschijnselen te krijgen voornamelijk chaggerijnig en lichaamelijk klachten en wat depersonalisatie en de 2 week is het heftigste dan zwaar depressief en word er ook wat psychoties van en daarna gaan de klachten ook heel snel weer weg. Hooguit 3 dagen dat het op het toppunt zit. 

Ik heb ook een weegschaal besteld hoop deze zsm te ontvangen dat scheeld ook denk ik wel met het ontwennen. 

Ik probeer ook het maximale uit me lichaam en geest te halen om te herstellen. Het is tot nu toe nog gelukt ik loop 1 week en 1 mg achter op het 6 weeks afbouw schema. 

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-5-2018 om 17:13 zei Cyclad58:

Ik neem de Seroquel in overleg nu voorlopig weer even in, 12,5 mg. Nog steeds niet fijn, maar toch....Als ik echt stabiel ben van de Lorazepamontwenning pak ik op de Seroquel wel weer door. 

Hi Ad, Mijn Amerikaanse vriendin tapert de Seroquel vanwege ontwenningsverschijnselen. Eventueel volgende keer met vijl en weegschaal weer proberen?

En daarnaast: blijf onthouden dat ook de B.O. nog  over hoeft te zijn en dat je slechte dagen moet accepteren, zoals snot bij een verkoudheid:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-5-2018 om 20:28 zei doorbijter:

Toffee, welke benzo gebruik je. Ook de lora? En wil je dat laatste kwartje eerst om en om doen en daarna helemaal stoppen? Pfff, dat lijkt me heel pittig. 

Cyclad, je weet wat ze zeggen hè, als je weer begint met de ad/ap waarmee je gestopt was, de ontwenningsverschijnselen nagenoeg meteen over zijn.... wel heerlijk dat je zo opgeknapt bent. 

 

Nee, Oxazepam. En ik heb de hoeveelheden een beetje raar neergezet zie ik nu. Ik zat op 4x5mg en bouw elke keer 2,5mg af. Ik zit nu op de laatste 2,5mg (1 maal daags). Dat is nog een kwartje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...