Spring naar bijdragen

Hallo allemaal


Elfje

Aanbevolen berichten

Hallo lieve allemaal,

Ik ben Elfje, 34 jaar en al meerdere keren geprobeerd te stoppen met drinken, ook ben ik al is opgenomen geweest maar helaas toch steeds weer terug gevallen, mede omdat de hulpverlening ontzettende lange wachttijden heeft.

Vandaag ben ik weer 3 dagen gestopt en ik wil het heel graag vol houden, ik ben niet echt een type om naar de AA te gaan, mede door een minderwaardigheidscomplex en angststoornissen die ik heb. Ook ervaar ik soms dat praten over alcohol bij mij juist trek opwekt, daarom is dit forum denk ik ideaal voor mij, als het me te veel word kan ik gewoon de  computer uit zetten.

Ik hoop dat ik door dit forum wat steun kan voelen en geven.

Liefs, Elfje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Elfje; het forum kan zeker heel veel voor je betekenen.

als praten of lezen trek op wekt, kun je ook juist blijven en de kracht van samen ervaren
en i.p.v. vluchten de trek leren uitzitten. Die wordt nl korter en minder hevig terwijl jij sterker en minder bang wordt. win-win

Ooit wil je er van af toch? Ik zou zeggen probeer het eens, weggaan ervoor kan altijd nog en is bekend. Van nieuw leren we meestal meer. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Elfje:

P.s Ik zie onder mijn avatar mijn eigen naam staan, dat ziet niet iedereen toch?

Nee hoor, jij bent de enge die dat ziet.

Welkom hier Elfje. Hier vind je genoeg tips om mee uit de voeten te kunnen en mensen die weten waarover je het hebt. Ik wens je alle goeds op je pad :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Elfje.

Je moest eens weten hoeveel mensen op de meetings ook met dit soort klachten te maken hebben (gehad).

Als je je wat sterker voelt en toch onder de mensen wil komen zijn de meetings ideaal.

Ik herken het ook dat praten erover zucht op kan wekken. En bij mij heeft het ook al een keer averechts gewerkt, na de meeting naar de winkel en alcohol drinken. Ben me er zelf nu van bewust wat er hier mis ging.

Zoek je eigen weg hierin, je bent al goed op weg met 3 dagen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat het je gisteren weer gelukt is Elfje en veel succes met dag 4.
Laat ons maar weten hoe het gegaan is en wat je lastig vindt, er zijn hier altijd wel mensen die met een verhelderende suggestie komen. Voor mij geeft dat veel steun en ik hoop dat het jou ook gaat helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...