Elfje Geplaatst 16 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 Hallo lieve allemaal, Ik ben Elfje, 34 jaar en al meerdere keren geprobeerd te stoppen met drinken, ook ben ik al is opgenomen geweest maar helaas toch steeds weer terug gevallen, mede omdat de hulpverlening ontzettende lange wachttijden heeft. Vandaag ben ik weer 3 dagen gestopt en ik wil het heel graag vol houden, ik ben niet echt een type om naar de AA te gaan, mede door een minderwaardigheidscomplex en angststoornissen die ik heb. Ook ervaar ik soms dat praten over alcohol bij mij juist trek opwekt, daarom is dit forum denk ik ideaal voor mij, als het me te veel word kan ik gewoon de computer uit zetten. Ik hoop dat ik door dit forum wat steun kan voelen en geven. Liefs, Elfje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elfje Geplaatst 16 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 P.s Ik zie onder mijn avatar mijn eigen naam staan, dat ziet niet iedereen toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 16 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 Welkom Elfje nee hoor dat zie alleen jij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 welkom Elfje; het forum kan zeker heel veel voor je betekenen. als praten of lezen trek op wekt, kun je ook juist blijven en de kracht van samen ervaren en i.p.v. vluchten de trek leren uitzitten. Die wordt nl korter en minder hevig terwijl jij sterker en minder bang wordt. win-win Ooit wil je er van af toch? Ik zou zeggen probeer het eens, weggaan ervoor kan altijd nog en is bekend. Van nieuw leren we meestal meer. succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 16 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 1 minuut geleden zei Elfje: P.s Ik zie onder mijn avatar mijn eigen naam staan, dat ziet niet iedereen toch? Nee hoor, jij bent de enge die dat ziet. Welkom hier Elfje. Hier vind je genoeg tips om mee uit de voeten te kunnen en mensen die weten waarover je het hebt. Ik wens je alle goeds op je pad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elfje Geplaatst 16 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 Dankjewel allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 16 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 Welkom Elfje. Die trekt als je over alcohol leest en schrijft verdwijnt best snel. Het went! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 16 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 3 dagen gestopt... top, op naar dag 4! Welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 16 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 Welkom @Elfje. Wat goed dat je deze stap neemt. Het mooiste wat je voor jezelf kunt doen! Je zal je beter voelen, blij en trots zijn. Angstaanvallen en alcohol zijn goede vrienden, misschien worden die wel een stuk minder nu je stopt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elfje Geplaatst 16 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 Ik hoop het... Ik ben in de kliniek gediagnosticeerd op BPS, PTSS, een angststoornis en minderwaardigheidscomplex... Dan lijkt alcohol te helpen maar uit eindelijk maakt het alleen maar alles erger... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Garuda Geplaatst 16 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 Alcohol als zelfmedicatie.. klinkt bekend.. Welkom en sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 16 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 Welkom Elfje. Je moest eens weten hoeveel mensen op de meetings ook met dit soort klachten te maken hebben (gehad). Als je je wat sterker voelt en toch onder de mensen wil komen zijn de meetings ideaal. Ik herken het ook dat praten erover zucht op kan wekken. En bij mij heeft het ook al een keer averechts gewerkt, na de meeting naar de winkel en alcohol drinken. Ben me er zelf nu van bewust wat er hier mis ging. Zoek je eigen weg hierin, je bent al goed op weg met 3 dagen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucky Geplaatst 16 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2018 Welkom! Ik ben ook gestopt dit is mn 1e dag....moet ons lukken!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elfje Geplaatst 17 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 mei 2018 Vandaag dag 4, bedankt voor het warme welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 17 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2018 Fijn dat het je gisteren weer gelukt is Elfje en veel succes met dag 4. Laat ons maar weten hoe het gegaan is en wat je lastig vindt, er zijn hier altijd wel mensen die met een verhelderende suggestie komen. Voor mij geeft dat veel steun en ik hoop dat het jou ook gaat helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 17 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2018 Gefeliciteerd Elfje, nog even en je eerste week zit erop! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden