Spring naar bijdragen

Woensdag 16 mei

Aanbevolen berichten

Ik hou erover op jongens, ik wil niet bezig blijven met mezelf te verdedigen en uit te leggen, hoe graag ik ook wil dat mijn goede intenties begrepen worden.
We hebben hier allemaal goede intenties en een misverstand kan in een klein hoekje zitten.
Sorry voor de overlast en ik zal m'n best doen om op mijn woorden te letten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pas maar op je woorden Yana. Voor je het weet zit je hier in een discussie over waarom je iets niet op de goede toon hebt gezegd waarbij de discussie vaak eindigt met dat je het bij jezelf moet zoeken :P.

Grapje natuurlijk, uiteindelijk schrijven de meeste hier met als doel om nuchter te leven en een beetje steun te vinden in moeilijke momenten en je kan zo reageren op mensen zoals jezelf wilt. Ga je vooral niet aanpassen aan mensen en trek je meningen niet teveel aan. Succes met niet drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Fruitvlieg:

Pas maar op je woorden Yana. Voor je het weet zit je hier in een discussie over waarom je iets niet op de goede toon hebt gezegd waarbij de discussie vaak eindigt met dat je het bij jezelf moet zoeken :P.

Grapje natuurlijk......

hoezo grapje??? :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vergeet iets belangrijks @Bor. Je hebt helemaal niet de ambitie volledig te stoppen met drinken. Dat heb je meer dan één keer laten vallen. 

Bovendien begrijp ik  t dramatsisch gedoe van t jezelf al dan niet op t dagpact te zetten niet, als je beweert een occasionele drinker te zijn die op die momenten dan ook nog heel gecontroleerd kan drinken. 

Hoe werkt dat dan bij jou? Want die sterke drang voel ik al lang niet meer als mede occasioneel drinker. En moest ik t voelen ben ik wel zeker dat ik getraind genoeg ben om dat te kanaliseren.

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Quinn, goed van je te horen. Als je hier alleen in een goede stemming wilt schrijven, kunnen we je nog steunen dan? Ik begrijp je wel hoor wat betreft de eerdere discussies, maar helpt het jou voldoende? Of schrijf je op je eigen draad in mindere periodes? :heart::rose:

Zo lekker gewerkt vandaag. Ik schiet nog wel eens in het een of het ander, maar ben er snel genoeg bij.

@Lente heerlijk dat je het naar je zin hebt. ben stiekem best wel een beetje jaloers...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond,

Bijna 20.000 stappen, super moe maar wel genoten vandaag van mijn wandelingetje. Laatste paar dagen echter echt super moe, slaap heel veel maar nog steeds uitgeput. 
Mooi dat je het naar je zin hebt @Lente Voor de rest niet echt alles gelezen, negatieve sfeer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, terug op mijn prachtkamer na een zalig diner in de tuin, het voorterras of hoe je t ook noemt. We hadden ook erg veel plezier met elkaar naast heel serieuze gesprekken. Dat is echt heel bijzonder. Zoals je in een fijne familie ook kunt hebben. Ik zat buiten met het vest aan van een ander, een engelse die zag dat ik het wat fris had, haalde een vest van zichzelf. Ik na het diner aan de thee, de anderen engelse thee en deel nog een borrel of glas wijn. Maar geen slap drank ge......wauwel ofzo. Zelfs een serieuze babbel over alcohol. Best bijzonder, of we elkaar jaaaren kennen. En ieder helpt elkaar met diverse dingen. Echt uniek. 

Ik meld me overigens droog af! Gaat echt goed. Het deert me niks dat om me heen gedronken wordt , over het algemeen matig gedronken. Best een ommekeer voor mij. Het is goed zo. Ik mis niks. Ik krijg er juist veel voor terug. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lente, ik geniet zo van je vakantieverhalen, gun het je zo. Ik moet het ook eens eens doen, maar vanwege mijn psychische beperkingen durf ik niet zo goed. Ik word angstig zodra ik uit mijn comfortzone (huis) ben. Gaat wel iets beter hoor. En niet teveel hier op forum zitten, Geniet gewoon lekker van je vakantie

En o ja, gesprek vanmorgen ging redelijk, binnenkort vervolg gesprek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond allemaal,

Vandaag heerlijk 10 km. stevig gewandeld met vriend
Het leven is mooi :)

(Vraag me af hoeveel stappen dat zijn Gypsy)

Lente,
Ik geniet van je verhalen
Fijn, dat je het zo naar je zin hebt daar
dat verdien je !

Verder..
Droge afmelding
Welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Antoinnette:

Hoi Lente, ik geniet zo van je vakantieverhalen, gun het je zo. Ik moet het ook eens eens doen, maar vanwege mijn psychische beperkingen durf ik niet zo goed. Ik word angstig zodra ik uit mijn comfortzone (huis) ben. Gaat wel iets beter hoor. En niet teveel hier op forum zitten, Geniet gewoon lekker van je vakantie

En o ja, gesprek vanmorgen ging redelijk, binnenkort vervolg gesprek

Lief van je!

Hier heeft ieder een lichamelijke beperking op de een of andere manier, maar dat maakt dat ieder op zijn plaats is. En nee, ik zit hooguit 2 x even op het forum. Nu " geen tijd voor". Net nog even een paar engelse gasten gegroet die morgen naar huis gaan. Mijn eerste uitnodiging om naar Engeland te komen met hondje samen staat. Zo bijzonder allemasl. En had nooit gekund als ik nog gezopen had ( want dat mocht geen drinken heten). 

Sterkte Antoinette, hou jegoed, in alle opzichten.drank voegt nooit iets toe voor ons! Fijn dat het gesprek redelijk ging. Ik hoop volgende x dat het niet redelijk, maar goed gaat! Pas goed op jezelf! 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Lente ik geniet ook van je belevenissen. Heerlijk hoor!

Fleur ik heb je heel hoog zitten maar je reageert wel heel fanatiek fel onredelijk naar Bor toe. Nodigt niet echt uit om te participeren dan hier. Maar goed dat is mijn mening.

Hier gaat het niet goed. Na van de week mijn laatste refusal genomen te hebben, de uren geteld zodat ik weer wat kon drinken. Dus gisteren 3 halve liters, vandaag 4 na mijn werk. Goh lijkt wel alsof ik een alcoholist ben, lees dit sarcastisch natuurlijk. Ik denk dat het mij geheel nuchter nooit gaat lukken. En moet ik mij daarin berusten? Weet het even niet. De grens tussen matig en heel extreem drinken ligt zo dicht bij elkaar. Dat is het enge. Niet drinkend is heel fijn maar ook zo saai na een tijdje. Tot op depri af. Morgen maar weer stelling nemen. Voor nu is het goed.

bewerkt door Smaragd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd, wat is er juist fel en onredelijk aan? 

T is anders wat ze zelf meermaals heeft neergeschreven.

Ik denk niet dat bor zich vlug geremd voelt door iemand. Als dat t geval had geweest liepen er hier nog een pak meer oudgedienden rond. Bor kiest waar ze op antwoorden wil en hoe dat voor haar werken kan. 

Alles begint met oprecht zijn. Ik heb dat gevoel niet bij bor vandaar mijn vraag naar haar. Ik ben van mening dat als je niet oprecht kan zijn , je beter kan zwijgen. Dat rond de pot draaien en is niets voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ben ik met je eens @fleurtje ik heb ook vaak mijn twijfels bij Bor. Helemaal toen ze een tijd geleden vertelde dat ze regelmatig wel op dagpact stond maar dan toch dronk. Elke dag aanwezig behalve in het weekend soms niet. Maar hoe en wat hoor je nooit. Ik heb daar echt moeite mee gehad onzin misschien want ik sta voor me zelf op dagpact. Bor je geeft zelf aan dat het niet meer zo als eerder was met drinken. Dat je nu soms nog drinkt en binnen de perken blijft. Soms komt er weer een paar dagen over de dokter die zo bezorgd is en dat je moet stoppen. Dan hoor je daar weer niets over. Hoeveel je drinkt is niet duidelijk. Moet ik dat weten dan? Nee dat hoeft niet. Maakt wel dat ik je totaal niet serieus neem. Ook de dagen dat je op het dagpact staat niet. Ik vind het altijd fijn als er een lange dagpact is. Dat jou naam er op staat voegt voor mij niets toe. Hoeft ook niet als het voor jou maar wat toe voegt daar gaat het om. As jij tevreden bent met het drinken zoals je doet is het goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd tja... eerst 3 dan 4 en vandaag? Op naar de volgende crisis opvang? Je leven is saai zonder drank. Ja best wel he dat zullen er vast meer zijn die dat zeggen. Ik vind het vaak ook saai en niet leuk. Dat is een weg er in zoeken. Andere dingen zoeken in plaats van drinken. Dingen die je niet wilt zien want alles is stom op zo n moment. Het helpt mij om juist de dingen op te schrijven die ik niet had kunnen doen als ik nog gedronken had. Me daar bewust van zijn en worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...