Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 15-4-2018


Aanbevolen berichten

Goede zondagmorgen,

zo is het wel heeeel vroeg! Drukke dag geweest natuurlijk gisteren waarbij ik mijzelf iets voorbij ben gegaan helaas, stik benauwd wakker en honger en vriendlief liep ook te spoken. Ben ik er maar even uitgegaan. Twee crackers en bak yoghurt met blauwe bessen en honing verder en een kop thee, ben ik mogelijk klaar om de slaap te pakken die nodig is voor een normale dag. Mijn hele lichaam is uit haar doen.

Ik hou van ze hoor, maar......Vogels Plaatjes

Kunnen die vogels nu echt niet even hun kop houden zo vroeg? Ik vond het een half uur geleden wel schattig die merel die dan zo zit te kwinkeleren, maar nu de rest van de vogelgemeenschap gaat meedoen. Nu is het in de grote stad nog een kleine gemeenschap. Ik woonde ooit in Almere.... man... wat een herrie is het daar om deze tijd. Volgens mij is het zingen van hun dan ook meer roepen om het hardst, en dat lukt ze dan aardig. Ik woonde naast het toepasselijke "vroege vogelbos", dat bomvol zit met het schreeuwende gevleugelde volk. Ik houd zo van vogels, maar in de ochtend mogen ze van mij echt even wachten. Voor de benzo ontwenning kon ik ook al last hebben van deze bewoners als ik per ongeluk op het verkeerde moment wakker werd. Ik ga het zo nog wel even proberen met mijn oordoppen in.

Hoop dat iedereen lekker slaapt en straks een fijne zondag heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen iedereen,

En??? is het slapen gelukt K.N.M.? Ja als je je gaat storen aan vogeltjes lukt het slapen helemaal niet meer. Hoe is het met je man?

Hier weer prima geslapen. Wel de laatste tijd het gevoel dat het net is of ik vergeet te ademen, rot is dat.

Hoe is het verder met iedereen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Bij mij is geen nacht hetzelfde. Na mijn super nacht van 1x6 uur van woensdag op donderdag volgde een slechte nacht. Daarna een nacht met 2x3uur slaap en daarna soezen. Ook blij mee. Afgelopen nacht was ik weer om de haverklap wakker. Maar denk wel dat ik 5 uur heb gemaakt. Ik hoop toch dat de stabielere nachten binnenkort wat gaan overheersen. En ja die birdies zijn hier ook zwaar vertegenwoordigd! Ik probeer mij er niet op te focussen.

@Kannietmeer Dit ga je niet geloven....ik heb 25 jr in Almere gewoond. Ben 6 jr geleden verhuisd. Mijn familie woont er allemaal nog. Vogels, brullende kikkers, ik sliep er allemaal doorheen. 

Nou straks krijgen we nog wat verlaat kraambezoek. Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

@Kannietmeer, sterkte gewenst met je oom. Fijn dat je gisteren zo`n prachtige dag hebt gehad, dat is iets om in volle tevredenheid op terug te lijken! Dat je dat nu lijkt te moten bezuren is gezien de ontwenning best wel logisch, er zijn erg veel prikkels binnen gekomen. Hopelijk heb je nog kunnen slapen. 

@bolletje fijn dat jouw slaap zo goed gaat. Heb je al eens ademhalingsoefeningen gedaan?

@Jeshen ik zie bij jou echt een sterk positieve tendens, niet alleen in de lengte van je nachten, maar zeker ook in je instelling en mindset. Prachtig, het komt goed met je! 
Misschien gedeelte smart, bij mij is ook geen nacht hetzelfde. 

@Dis de partner is de perfecte spiegel. Als zij zegt dat je veel positiever bent dan zal dat echt zo zijn. Fijn dat je nu wat stabiliseert. 

Wij waren gisteravond bij vrienden. Erg gezellig, maar ook erg druk. Na middernacht thuis, dus laat in bed voor mijn doen. Toch wel behoorlijk geslapen. Straks even bij schoonmoeder langs en verder maken we er maar een rustige zondag van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi!

Ik ben vrijdag middag twee weken gestopt met 10mg diazepam ct. Ik had afgelopen vrijdag een hele slechte dag. Kinderen waren gelukkig bij gastouder een dag en dat was misschien ook de reden. Teveel met mezelf bezig. Toch naar vriendin toe die gaat me leren naaien. Ze heeft me gedwongen een kussentje te naaien. Zo lief, in wat voor staat ik was, daarna stuk wezen wandelen. Kan helemaal mezelf zijn en over alles praten. 

Vrijdag gaba vitaminen gekocht en lijkt iets te helpen. Heeft iemand hier ervaring mee?

@Kannietmeer de verschijnselen die ik heb: alles maar dan ook alles komt binnen- elk geluidje. Watten in mijn hoofd gevoel. Het opkomen van totale onrust. Ik probeer die weg te puffen: denk dan aan de bevalling van mijn dochter- dat kon ik ook ;-) het belangrijkste wat mij op de been houdt( lukt ook niet altijd ) is alles alles er laten zijn. Het wil eruit en als ik in mijn ‘kokon’ zou blijven zitten dan wordt het nog erger. Omarmen die hap en doorgaan doorgaan doorgaan. Het zitten kan wel weer als we beter zijn.

Ik gebruik nog steeds thc olie. De eerste twee weken geen verschil, maar merk nu ietsjes positiever te zijn. Ik hoop elke dag vooruitgang. 

Dit gun ik niemand. Hoe kan de overheid dit toelaten! Kijk nood is nood, maar ons zo lang aan de rustgevers laten zitten en dan dit- echt verschrikkelijk! 

@Jeshen Thanks meid! 

De rest ook sterkte en licht ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bernice:

Ik barst van de extreme spanning, weet niet meer waar ik het zoeken moet. Vannacht bijna niet geslapen. Heb al 2 uur gewandeld en ik weet het niet meer. Wie heeft tips?

 

ach lieverd, wat een narigheid! Verschillende dingen kunnen helpen, maar kan ook tevergeefse moeite zijn.  Misschien dat je kan proberen de Vagus zenuw te stimuleren.  Dat kan op allerlei manieren. Deze grote zenuw die vanuit je darmen naar je hersenen gaat is verantwoordelijk voor de aansturing van de ontspanning en werkt met tweerichtingsverkeer. Ze zorgt voor ontspanning en je kan het dus ook stimuleren. Ik heb het nooit direct geprobeerd om deze te stimuleren maar dat is omdat ik denk ik al veel doe om die te stimuleren. Een paar oefeningen zijn denk ik wel te doen. Er zitten zenuwverbindingen naast onze ogen, in onze mond en in de keel, en in de buik. Deze kan je tegelijk stimuleren door het volgende te doen.

- Stop een potlood tussen je tanden waardoor er een soort glimlach ontstaat ( die je op deze manier niet zelf hoeft op te wekken, want die voel je nu echt even niet). Adem 4 tellen in en laat je buik de lucht opnemen, je buik zet uit. Adem dan 6 tellen uit en maak daar een zacht zingend geluid bij alsof je een ontspanningszucht slaakt, je buik gaat weer terug naar binnen. Houd 3 tellen vast zonder opnieuw in te ademen. 

- gezicht in koud water duwen. Brengt de hartslag omlaag, en stimuleert ook de vagus zenuw. kan ook met ijsblokje over je gezicht strijken.

-zingen, simpele geluiden ( zoals chanting van boedhistische monniken is al voldoende)

 

nog wat opties:

- onder een verzwaarde deken liggen

- warme of juist koude douche nemen

- gedachten afleiden door iets te gaan doen met je handen zoals tuinieren of schoonmaken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bernice .... Als je 4 weken onderweg bent komt het moment van stabiliseren toch dichterbij ... het kantelpunt kan er elk moment zijn nu ... let eens op gedurende de dag zul je ook momenten  hebben dat je denkt: .. heeeee ... het gaat nu even beter ... dat wordt steeds meer ... let er maar eens op

 

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve lotgenoten,

Ik heb een heel stuk getypt bij tips en adviezen, maar stel hier nog wat vragen als dat mag. Want ik heb erg behoefte aan steun en een geruststellend woord.....

Ik slik 6 zopiclons (verdeeld in 2 etappe's) en 2 x 25 mg oxazepam per nacht. In de ochtend en de middag voel ik me best redelijk, maar tegen het einde van de middag dan begint de onrust toe te nemen. Dan krijg ik het koud, beginnen mijn handen te trillen, ga ik wazig zien, krijg ik pijn in mijn buik (rechts  onder de ribben. In januari mijn galblaas laten verwijderen, precies op die plek krijg ik dan pijn), trillinkjes in mijn voeten (alsof ze onder stroom staan) en kan ik niemand om me heen verdragen..... Volgende week maandag heb ik een intakegesprek bij SGGZ (heb ook een verleden met depressie en nu depressie/burn out) Van de huisarts heb ik vorige week maandag dus de oxa naast de zopiclon ''erbij'' gekregen, want op 6 tabletten sliep ik nog voor geen meter. Ik heb op 50 mg oxa en 6 zopi's een week goed geslapen. Maar ik ben zo bang dat ik nu ook afhankelijk ga worden van de oxa.... Maar de angst om wéér niet te slapen is ook enorm groot. Het is kiezen uit twee kwaden..... 

Hoe gaan jullie om met de ontwenningsverschijnselen? Want dat is het gewoon, lijkt me. Mijn lijf krijgt 's nachts een flinke stoot aan chemicaliën en overdag niks. Ik kijk de uren van de klok af tot ik weer ''mag'' nemen en ik weer rustig word. Het is haast niet te doen! Wie heeft er goed advies voor me? Ik probeer me de hele dag al steeds bezig te houden. Wasje gedraaid, vaatwasser in/uit geruimd, gedouched en zelfs een make-upje er op gedaan. Ik voelde me de hele dag goed tot een uur of 5..... Ik heb mezelf gedwongen wat te eten, in de hoop dat dat misschien wat zou helpen, maar kreeg meteen diarree... Drinken doe ik ook te weinig, maar ben nooit een drinker geweest. Als ik anderhalve liter haal op een dag is het veel. Zal me daar toch ook wat meer toe moeten zetten, denk ik.

Oh help help! Jullie weten precies hoe en wat ik voel... Hoe doen/deden jullie het afbouwen en het omgaan met de afbouwverschijnselen? 

 

Liefs, Kaida 

bewerkt door Kaida74
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Ben om half 6 weer in bed gestapt en heb zeker nog 5 uur erbij gepakt en ben nog steeds dodelijk moe. De vermoeidheid doet gewoon pijn. Kan geen pap meer zeggen.

Na zo'n enerverende dag niet onlogisch, lieve Liz. 
Lekker onder het dekentje kruipen en niets doen vandaag, dat heb je nu even nodig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74... schommelt je Spiegel niet teveel? 

Ik zie dat zopiclons en oxazepam kortere halfwaardes hebben dan b.v. diazepam. Misschien de dag dosis meer over de 24 verdelen? Heb je medische begeleiding? Is overstappen naar Diazepam een mogelijkheid?

Wil je afbouwen? Kun je afbouwen?

Slecht slapen is een symptoom van gebruik en ontwenning ...

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige professioneel ben jezelf. Een ieder weet donders goed van zichzelf wat er aan mankeert.

Er zit in dit alles niets anders op dan te stoppen met die brut....langzaam / snel voor ieder zijn eigen weg.

Maar herstel komt na de dood zeg ik wel eens.......vreemd uitgedrukt.....maar zo voelt dat hier.

mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Bestwel:

@Kaida74... schommelt je Spiegel niet teveel? 

Ik zie dat zopiclons en oxazepam kortere halfwaardes hebben dan b.v. diazepam. Misschien de dag dosis meer over de 24 verdelen? Heb je medische begeleiding? Is overstappen naar Diazepam een mogelijkheid?

Wil je afbouwen? Kun je afbouwen?

Slecht slapen is een symptoom van gebruik en ontwenning ...

Mijn spiegel schommelt idd teveel, omdat ik 's nachts alles krijg en overdag niks. Tot een uur of 4 gaat het dan redelijk tot goed (heb 2 hele goede dagen gehad, maar de avonden..... pfffff niet te doen!) 

Ik ga zo naar de huisarts om te bespreken of het idd omgezet kan worden naar Diazepam vanwege de langere halfwaardetijd en ik hoop dat hij meedenkt en werkt.... Ze weten er maar zo weinig vanaf. Die ervaring heb ik inmiddels al ruim.... Ook bij het Jellinek waar ik voor de verslaving kwam, werd ik niet adequaat geholpen. Te zot voor woorden! 

Ik wil dograag afbouwen, maar heb zo verschrikkelijk last van de ontwenningsverschijnselen. Die hebben me al een aantal keren op de H.A.P doen belanden i.v.m. paniekaanvallen. Die geven dan weer wat oxazepam mee en daar moet je het maar mee doen. 

Slecht slapen doe ik al zo'n beetje mijn hele leven. Maar de laatste 10 jaar is het helemaal erg.... als ik, met medicatie op, max 4 uur haal, is het veel. Nu een week met 50 oxazepam erbij gehad en wel beter geslapen, maar het is niet de bedoeling dat ik nu ook van de oxa afhankelijk word. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74 ... lijkt me de goede stap. Bespreek met je huisarts wat je wilt en druk dat door .... hier op het forum krijg je de info van ervaringsdeskundigen en jij zoekt en bepaalt wat jij nodig hebt.

Hou ons op de hoogte, ga eerst voor stabiliteit. Met Dia en/of gespreide/verdeelde dosering kun je meer rust krijgen als start voor gestructureerde afbouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bestwel:

@Kaida74 ... lijkt me de goede stap. Bespreek met je huisarts wat je wilt en druk dat door .... hier op het forum krijg je de info van ervaringsdeskundigen en jij zoekt en bepaalt wat jij nodig hebt.

Hou ons op de hoogte, ga eerst voor stabiliteit. Met Dia en/of gespreide/verdeelde dosering kun je meer rust krijgen als start voor gestructureerde afbouw.

Dank je wel @Bestwel! Dat heb ik gedaan. Ben net terug van de huisarts. De Ashton methode ken hij  (natuurlijk) niet, maar hij zou zich er wel in gaan verdiepen. De taperingmethode kent hij wel, maar weet de kosten er niet van. Gaat hij navragen. Overstappen op Dia gaat hij overleggen met GGZ waar en/of wie dat kan/gaat doen. Voor nu is de oxa van 50 mg hele tablet, naar 10 mg tabletten omgezet, zodat ik idd meer kan spreiden over de dag ivm die enorme onrust en ontwenningsverschijnselen die ik in de loop van de middag en de avond heb. Dat geeft in mijn koppie al wat rust. 

Hij belt me later op de dag terug als hij GGZ gesproken heeft en over de kosten van tapering. Of misschien weten jullie dat wel? Of is dit persoons/medicijn afhankelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Taperingsstrips kosten volgens mij  € 30,- per strip, deze worden niet verged door de zorgverzekering,

Er is ook wel een methode met 2/5/10mg dia tabletten, niet vijlen en wegen trouwens. Als de hulpverlening je niet kan helpen, kun je het gewoon zelf doen. Niet makkelijk, (met hulpverlening is het ook niet makkleijk trouwens ...), maar het kan wel.

http://taperingstrip.nl/wp-content/uploads/2017/07/DZPM_bestel_NL_1.pdf

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...