Spring naar bijdragen

ONZE HUIKAMER 29-3-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Joehoe goeie morgen kanjers:D

Diffi. ik heb meer van dat spul gehoord. Er mag dan geen huppeldepup???? inzitten want daar word je kierewiet van hé?

K.N.M. niet boos worden op jezelf hoor, je bent zo toppie:lips:

Gisteren erg veel mazzel gehad. Moet een andere rollator hebben. Nou zijn ze bij Mijn naamgenootje Bolpuntkom (mag hier geen reclame maken vandaar de verkeerde spelling) E199,00. Denk ga toch eens ergens anders kijken. Heb ik precies dezelfde gevonden voor e87,00 gevonden.  Goed hé?

Dadelijk weer werken. Joegheiiiiii.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig @bolletje dat scheelt een hoop! 

Mijn nacht was weer onrustig. Ach er komt vast een moment dat ik weer een paar uur achter elkaar kan slapen. Nooit gedacht dat ik een slaapprobleem zou hebben. Heb ook een beetje een gevoelsdip. Ik roep niet dat het nooit meer goedkomt, maar wel owee wat duurt bet lang. Afleiding zoeken dus.

Ik ga vanavond naar een bijeenkomst voor mijn werk. Dus mijn werkdag start pas 14.30. Kids zijn op de creche. Ik ga even naar de winkels. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O jongens, ik heb even een dipje....de gedachtes nemen weer even een loopje met mij. Het idee dat het toch misschien niet goed gaat komen, komt af en toe weer een beetje bovendrijven. Niet met slapen, niet met zwemmen, niet met de eeuwige moeheid en het gepieker. Ik wil een weekendje weg plannen voor mei, maar durf gewoon niet. Normaal zou ik gaan voor plek met zwembad. Heerlijk vond ik dat, en de oudste ook! Maar nu... 

Stom, stom, stom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit in hetzelfde schuitje, je gedachtes en je hersenen zijn gewoon helemaal de kluts kwijt van die rotzooi. Goh als ik oooooit had geweten wat die rotbenzo's kunnen veroorzaken.

Ik wens iedereen veel kracht en sterkte. Ik ga op het moment ook door een rottijd en ik zit echt op het randje.

 

Jeshen hoever zit je in je afbouw? Ik moet nog wel een poosje ik zit op 4,3 lorazepam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bernice er is hoop het werkt. Gister in huiskamer over geschreven, ook website voor meer info

@bolletje kierewiet zijn pammetjes dat die uitgeschreven worden. Politiek houdt dit staande, wat een geld hierin omgaat. Deze olie wordt niet gepromoot want dan valt het huizen kaart van geld uit elkaar. Big industrie medicatie. De afgelopen maanden waren hel en voel rust in een zware afbouw periode. Bizar dit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bolletje:

 

Gisteren erg veel mazzel gehad. Moet een andere rollator hebben. Nou zijn ze bij Mijn naamgenootje Bolpuntkom (mag hier geen reclame maken vandaar de verkeerde spelling) E199,00. Denk ga toch eens ergens anders kijken. Heb ik precies dezelfde gevonden voor e87,00 gevonden.  Goed hé?

Dadelijk weer werken. Joegheiiiiii.

Goed gescoord! Heerlijk he kan zoveel geld schelen?! 

Mijn sapcentrifuge die ik elke dag gebruik kapot vorige week- tweede hands website zelfde gescoord bijna nieuw voor een super prijsje! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei MyBattle:

Ik zit in hetzelfde schuitje, je gedachtes en je hersenen zijn gewoon helemaal de kluts kwijt van die rotzooi. Goh als ik oooooit had geweten wat die rotbenzo's kunnen veroorzaken.

Ik wens iedereen veel kracht en sterkte. Ik ga op het moment ook door een rottijd en ik zit echt op het randje.

 

Jeshen hoever zit je in je afbouw? Ik moet nog wel een poosje ik zit op 4,3 lorazepam. 

Welkom @MyBattle! Ik ben na 4 weken 2.5 mg lorazepamgebruik cold turkey gestopt. Dat is nu 3.5 maand geleden. Ik slaap nog niet zo goed, alhoewel de 5 uur die ik meestal maak al meer is dan de eerste 2.5 maand. Vannacht was dus minder. Verder ben ik nog af en toe onrustig en angstig. Maar al stukken minder dan het was. Slapen is het grootste ding. Daar kreeg ik het ook voor. 

Zet 'm op! En kom gerust vaker in de huiskamer. Wees welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei MyBattle:

Ik zit in hetzelfde schuitje, je gedachtes en je hersenen zijn gewoon helemaal de kluts kwijt van die rotzooi. Goh als ik oooooit had geweten wat die rotbenzo's kunnen veroorzaken.

Ik wens iedereen veel kracht en sterkte. Ik ga op het moment ook door een rottijd en ik zit echt op het randje.

 

Jeshen hoever zit je in je afbouw? Ik moet nog wel een poosje ik zit op 4,3 lorazepam. 

Welkom!

Van hoeveel kom je? Goed dat je aan het afbouwen bent! Ik kom van 5mg toen een tijd 4mg lorezepam. Ik zit nu op 10mg diazepam- op diazepam overgestapt- schijnt makkelijker afbouwen zijn. (Niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Jeshen:

O jongens, ik heb even een dipje....de gedachtes nemen weer even een loopje met mij. Het idee dat het toch misschien niet goed gaat komen, komt af en toe weer een beetje bovendrijven. Niet met slapen, niet met zwemmen, niet met de eeuwige moeheid en het gepieker. Ik wil een weekendje weg plannen voor mei, maar durf gewoon niet. Normaal zou ik gaan voor plek met zwembad. Heerlijk vond ik dat, en de oudste ook! Maar nu... 

Stom, stom, stom!

Ha lieve @Jeshen,

Ja, die onrustgevoelens worden zo gemakkelijke veroorzaakt door de benzo ontwenning. De angsten, die niet reëel zijn, eveneens. 
Weet je, de dingen die je voorheen heerlijk vond voelen nu wat onveilig aan, omdat de spanning overheerste. Je weet dat je het leuk vindt, doe het gewoon. Je zult zien dat je er toch van kunt genieten. 
Na mijn 1e afbouwstap gingen wij ook een week weg, we hadden dat al geboekt. Ik zag daar toen ook erg tegenop, maar het is prima gegaan. 
Ik zou zeggen, boeken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei MyBattle:

Ik zit in hetzelfde schuitje, je gedachtes en je hersenen zijn gewoon helemaal de kluts kwijt van die rotzooi. Goh als ik oooooit had geweten wat die rotbenzo's kunnen veroorzaken.

Ik wens iedereen veel kracht en sterkte. Ik ga op het moment ook door een rottijd en ik zit echt op het randje.

 

Jeshen hoever zit je in je afbouw? Ik moet nog wel een poosje ik zit op 4,3 lorazepam. 

Welkom hier, @MyBattle
Je zit nog op 4,3 mg Lorazepam? Bouw dat rustig en beheerst af, Lorazepam is qua afbouwen een verraderlijk goedje. Wanneer je de afbouw "sloom" doet zul je de minste ontwenningsverschijnselen ervaren. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Senna33:

Goedemiddag !

Ik kom van de huisarts vandaan en ben naar huis gestuurd met een ad. Weet even niet wat ik denken moet 

Heeft de arts ook een reden aangegeven en verteld wat hij er van verwacht? Welk middel heb je gekregen? 
AD kan een prima ondersteuning zijn, maar de eerste weken worden je klachten doorgaans ietwat versterkt en de werking ervaar je ergens tussen de 3 en 6 weken na de 1e inname. Heeft de arts dat ook eerlijk verteld? Uiteindelijk beslis je zelf of je het doet. 

Wat ook meespeelt in de overweging om het te slikken is dat je ook een AD op den duur weer moet afbouwen. Nou ben je dan al lang een afbouwexpert, maar toch....

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Senna33:

Goedemiddag !

Ik kom van de huisarts vandaan en ben naar huis gestuurd met een ad. Weet even niet wat ik denken moet 

Ik zou zeggen niet doen. Ook die werken weer op andere receptoren die bij afbouw weer moeten herstellen. De reden dat voor veel mensen ook AD afbouwen heel zwaar is. Je creeert een extra zwakke plek erbij. Je hebt geen zware depressie en het is echt aangetoond dat die medicatie daarvoor kan helpen. Daarbij kan een SSRI ook in 35% van de gevallen een 'pooping out' effect geven waarbij je vervolgens ook daar ontwenningsverschijnselen van hebt, waardoor met gaat spreken over terugkeren van klachten, verergeren van klachten etc, terwijl het allemaal ontwenning is.  Dus ik steek de rode vlag op

Maar dat is mijn mening.

Je moet hier doorheen en je hersenen laten genezen. Echt een shitty task, maar wel een taak die je bij echte gezondheid brengt. Met de klachten die je ervaart, moet je gewoon veel langzamer gaan afbouwen naar mijn mening. En dan ben je echt niet zo ver van huis gelukkig met 4 a5 mg diazepam.

 

dikke knuffel Sen!

bewerkt door Kannietmeer
nog ff een knuffel geven, voel me een beetje een b zo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cyclad58:

Ha lieve @Jeshen,

Ja, die onrustgevoelens worden zo gemakkelijke veroorzaakt door de benzo ontwenning. De angsten, die niet reëel zijn, eveneens. 
Weet je, de dingen die je voorheen heerlijk vond voelen nu wat onveilig aan, omdat de spanning overheerste. Je weet dat je het leuk vindt, doe het gewoon. Je zult zien dat je er toch van kunt genieten. 
Na mijn 1e afbouwstap gingen wij ook een week weg, we hadden dat al geboekt. Ik zag daar toen ook erg tegenop, maar het is prima gegaan. 
Ik zou zeggen, boeken! 

Hi @Cyclad58 dankjewel! Ik besef mij net dat mijn collega misschien wel op vakantie is dan, dus moet nog even kijken of het uberhaupt kan. 

Hoe is het met jou? Alweer een iets betere flow? 

Wij komen erdoor Ad, wij komen er wel. Ups and downs leiden tot een volwaardig leven.

Ik ben gisteren nog helemaal vergeten te reageren op @Dis Wat een lieve vrouw heb je. En ze heeft gelijk. Wij komen er weer vanaf. Geef haar maar een dikke knuffel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He @Jeshen ja slaap weer terug gekeerd. Afgelopen nacht weer bijzonder gedroomd....het was net echt. Toen ik wakker werd wist ik beter. Maar heb er goede herinneringen aan.

En Jeshen bij jou een beetje ok thuis??  Wel eventjes wat leuks doen met de Pasen hoor. Hier gaat het goed. Rustige dagen en een heldere kop.

Dus van die diazepam af is eigenlijk het beste wat me ooit is overkomen...ik heb m'n dagen van onrust wel maar ze duren niet zo lang meer (hooguit 3 dagen).

Langzaam aan voel ik ook dat mijn hersenen gestructureerd en helder worden....dat kwam pas na ongeveer 7 maanden op 0mg. Ik ben er nog niet maar ik heb goede hoop op volledig herstel.

mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook pas begonnen met paroxetine terwijl ik in gewenning/afbouw van lorazepam zit en het doet mij geen goed tot u toe, ik neem het nu 5 weken.. Veel meer nare gedachtes, angst wordt niet minder + alle bijwerkingen van de paroxetine.

Ik denk dat ik ermee ga stoppen en ik zou het je ook afraden, ik ben natuurlijk geen arts en weet jouw complete geschiedenis niet. Mocht je er wel voor gaan bouw heel rustig op. Maar ik word er alleen maar vager van. Paroxetine is wel een van de heftigere ssri's maar schjnt wel het beste voor angst te werken, maar tot nu toe bij niet. 

Ik heb in het verleden ook paroxetine gebruikt en toen werkte het wel, afbouwen was eigenlijk een eitje. Ik bouw liever 10x af van een ssri dan 1x van benzo's dus daar zou ik me persoonlijk minder druk om maken.

 

PS ik lees nu pas dat je al van de benzo's af bent dat maakt het wel iets anders, maar alsnog als ik klaar ben met deze ellende gaat er bij mij nooit meer een pil in tenzij het een wondermiddel is zonder gekke bijwerkingen.

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

@MyBattle Dat klopt. Slik jij 10 Mg en nog opbouwende? Ik weet niet of je plots kunt stoppen na vijf weken? Ben je tussentijds ook nog bij de arts geweest? Ik krijg maar voor twee weken en heb er dan een gesprek over.

Het schijnt inderdaad een tijdje te duren eer je verbetering merkt. Vreemd dat mijn arts zegt dat het angstremmende effect al na een dag of twee merkbaar is?  

Ik weet het ook nog niet

Succes met je keuze wat je ook doet

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MyBattle ik slik voor het eerst Paroxetine. Bij mij werkt het uitstekend. Ik heb 2 jaar geleden een herseninfarct gehad en daar een depressie aan over gehouden. Heel normaal na een infarct. Parox. ging pas na zo'n 8 weken werken bij mij. Ook voor mijn winterdepressies, dus ik ben zeer tevreden en stop met dit middel niet. Mijn lichaam en geest lijden veel onder die sombere gevoelens en dat is misschien nog wel schadelijker dan Parox.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...