Lars Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Goedemorgen alweer vroeg wakker. Kan niet aan de klok verzetten liggen lijkt mij Dagpact: Lars Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Goeiemorgen. Dagpact: Lars jowan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Goedemorgen frummers, Beetje druilerig buiten en grijs. Binnen de lamp maar aan. Koffie en thee staan inmiddels klaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Goeiemorgen! Lekkere koffie Yvonne! Hier vroeg op voor de garage. Ben niet bijgelezen en dat zal ik gauw eens doen. Qua adb gaat het goed hier. Meer balans gevonden. Fijne dag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Moghu mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Ik ben keihard terug gevallen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Zbb wat jammer...maar jij gebruikt toch ook refusal? Ben je niet doodziek dan nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Gebruik al een paar weken geen refusal meer,krijg er helaas teveel bijwerkingen van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Oh dat is jammer man....zit je alweer op je boot of nog in een instelling? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 ZBB trek alsjeblieft aan de bel bij je hulpverleners, ga niet verder met drinken, misschien kan het een uitglijder blijven, je bent al zo ver gekomen na al die jaren zuipen, dat wil je toch niet weer? sterkte joh. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Goedemorgen Dagpact Lars jowan Rosee Dank voor de koffie Yvonne. Word daar altijd blij van. Zbb weer in oude patroon gevallen doordat je weer thuis bent? Hoop dat je snel om hulp vraagt, je was zo goed op weg, pak het weer op!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Nee ben op de boot IK zou morgen gaan uit eten met me gezin omdat ik twee maanden droog zou zijn.dat gaat nu niet meer door. Thuis zijn ze kwaad,heb alles verpest Weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Ik dacht dat je een nieuw medicijn had dat je kon pakken bij trek ZBB? Bel een hulpverlener zodat je je kunt herpakken. Het zou zo fijn zijn om je verder te zien wandelen op je sober pad. Je bent zo goed bezig en dat kan nog steeds. Een terugval is niet terug bij af! 3 stappen vooruit en 2 terug, is nog steeds vooruit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Wat de dames hierboven al schrijven Zbb....bel iemand van de hulpverlening...het is nog niet te laat misschien. Laat je weer opnemen desnoods...die twee maanden vind ik erg kort om helemaal te herstellen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 @zeilbootbewoner: Je hebt niet alles verpest hoor. Nuchter worden is soms als het oversteken van zo'n bergbeekje. Je probeert met droge voeten de overkant te halen door op die dikke stenen te stappen. Maar soms is zo'n steen glad van de alg, dan glij je ervanaf. Dan krijg je een natte poot, ja. Aan de overkant water uit de schoen schudden, droge sokken aan of de natte uitwringen, je groep opzoeken, die ongetwijfeld op je wachten, en verder gaan. Een ervaring rijker dat verslaving een sluwe listige vijand is die toeslaat als je het minste vermoedt. Het hoort bij de ziekte verslaving. De man die mij geholpen heeft viel na 30 jaar terug. Cleantijd is geen enkele garantie. Het wordt een stuk zekerder als je dagelijks de dingen doet die je worden aangereikt bij AA/NA. En je gedachten versimpelt en versobert. Ik wens je kalmte om te accepteren wat je niet veranderen kunt, de moed om te veranderen wat je wel veranderen kunt en de wijsheid om tussen die twee het verschil te weten. En bel een van je companen uit de groep. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Heb morgenmiddag afspraak met verslaving arts/psycholoog *,dacht een 6pack te halen Wat ongelooflijk dom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 jowan soms lijkt jouw reactie er niet een die om, in dit geval ZBB gaat, maar een versluierde reclame voor de AA. Er is totaal geen sprake van een vijand, hooguit is ZBB zijn eigen vijand nu hij drinkt. Ik zou persoonlijk zo graag zien dat we hier meer ons eigen aandeel zien, en weten dat als je een drankprobleem hebt, je niet zo maar ziek bent. Laat staan terminaal, zoals ik ook wel eens las hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 sorry dat ik over je praat alsof je hier niet bij bent ZBB, maar toevallig ben jij nu als voorbeeld hier, maar het gebeurt vaker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Dank voor je reactie lady jane, ik vertel slechts wat mijn weg naar nuchterheid was/is. Dat deel ik graag met anderen die op zoek zijn. Ik doe dit absoluut niet voor een of ander geldelijk of ander materieel gewin. Uitsluitend uit dankbaarheid deel ik wat mij zo vrijelijk gegeven is. Het is goed dat je zelf over je eigen leven nadenkt en een ander idee ontwikkeld over drankge/misbruik. Als het werkt voor jou lijkt met daar helemaal niets mis mee. Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Goedemorgen @zeilbootbewoner je hoeft niet terug bij af te zijn. Dit heb ik zelf ook geleerd. En dat * gevoel gaat langzaam over, zodra je verder gaat bij waar je bleef. Stoppen namelijk. Ik las laatst zo’n fijn bericht van jou ‘niet meer tussen de lege bierblikken’ komop, het kan nog steeds! sterkte Senna x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 5 minuten geleden zei Bor: Goedemorgen.. Goedemorgen Bor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 (bewerkt) jowan daar is ook helemaal niets mis mee, en ik respecteer AA en jou hooglijk, alles wat helpt om een beter mens te worden is helpend om verslavingen de baas te worden. Ik las in een onderzoeksrapport ooit dat AA het hoogste slagingspercentage heeft; nl 12 % Dat is 12% winst denk ik dan. En andere methodes, middelen, hulpverlening samen heeft vast ook een gezamenlijk slagingspercentage van .....%?, wie weet wel hoger dan 12 %. Mooi toch? Bij mij paste de AA niet als helpende methode, dit forum dan weer wel. En dit forum is naast het drankprobleem/de verslaving bij mijn weten, de enige bindende factor. Daar hoeven we geen zieltjes voor te winnen want we zijn hier al. En ik merk dat ik me ook niet stoor als je reclame maakt voor de AA, maar de stellige toon waarop je post, alsof dat en dat alleen mensen hier kan redden, dat stuit me tegen de borst. We zijn er nooit in het leven, blijven leren en groeien, gelukkig maar. 28 maart 2018 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Goedemorgen lieve mensen Dagpact Lars jowan Rosee Antoinnette Niet wachten tot morgen Zbb, vandaag actie lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 Goeiemorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2018 ZBB, niet 'alles' is verpest, je meldt het nie voor niks hier...trek ook in Real Life aan de bel. Hup, de draad weer oppakken! Hulpverlener, maatje, groepslid...in contact! Zelluf, niet alleen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden