Spring naar bijdragen

Woensdag 28 maart 2018


Lars

Aanbevolen berichten

Nee ben op de boot

IK zou morgen gaan uit eten met me gezin omdat ik twee maanden droog zou zijn.dat gaat nu niet meer door.

Thuis zijn ze kwaad,heb alles verpest

Weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat je een nieuw medicijn had dat je kon pakken bij trek ZBB? Bel een hulpverlener zodat je je kunt herpakken. Het zou zo fijn zijn om je verder te zien wandelen op je sober pad. Je bent zo goed bezig en dat kan nog steeds. Een terugval is niet terug bij af! 3 stappen vooruit en 2 terug, is nog steeds vooruit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@zeilbootbewoner:  Je hebt niet alles verpest hoor. Nuchter worden is soms als het oversteken van zo'n bergbeekje. Je probeert met droge voeten de overkant te halen door op die dikke stenen te stappen. Maar soms is zo'n steen glad van de alg, dan glij je ervanaf. Dan krijg je een natte poot, ja. Aan de overkant water uit de schoen schudden, droge sokken aan of de natte uitwringen, je groep opzoeken, die ongetwijfeld op je wachten, en verder gaan. Een ervaring rijker dat verslaving een sluwe listige vijand is die toeslaat als je het minste vermoedt.

Het hoort bij de ziekte verslaving. De man die mij geholpen heeft viel na 30 jaar terug. Cleantijd is geen enkele garantie. Het wordt een stuk zekerder als je dagelijks de dingen doet die je worden aangereikt bij AA/NA. En je gedachten versimpelt en versobert.

Ik wens je kalmte om te accepteren wat je niet veranderen kunt, de moed om te veranderen wat je wel veranderen kunt en de wijsheid om tussen die twee het verschil te weten.

En bel een van je companen uit de groep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jowan soms lijkt jouw reactie er niet een die om, in dit geval ZBB gaat, maar

een versluierde reclame voor de AA.  Er is totaal geen sprake van een vijand, hooguit is ZBB zijn eigen vijand nu hij drinkt.
Ik zou persoonlijk zo graag zien dat we hier meer ons eigen aandeel zien, en weten dat als je een drankprobleem hebt, je niet zo maar ziek bent.

Laat staan terminaal, zoals ik ook wel eens las hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie lady jane,  ik vertel slechts wat mijn weg naar nuchterheid was/is. Dat deel ik graag met anderen die op zoek zijn. Ik doe dit absoluut niet voor een of ander geldelijk of ander materieel gewin. Uitsluitend uit dankbaarheid deel ik wat mij zo vrijelijk gegeven is.
Het is goed dat je zelf over je eigen leven nadenkt en een ander idee ontwikkeld over drankge/misbruik. Als het werkt voor jou lijkt met daar helemaal niets mis mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

@zeilbootbewoner je hoeft niet terug bij af te zijn. Dit heb ik zelf ook geleerd. En dat * gevoel gaat langzaam over, zodra je verder gaat bij waar je bleef. Stoppen namelijk. Ik las laatst zo’n fijn bericht van jou ‘niet meer tussen de lege bierblikken’ komop, het kan nog steeds!

sterkte   Senna x 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jowan daar is ook helemaal niets mis mee, en ik respecteer AA en jou hooglijk,
alles wat helpt om een beter mens te worden is helpend om verslavingen de baas te worden.
Ik las in een onderzoeksrapport ooit dat AA het hoogste slagingspercentage heeft; nl 12 %
Dat is 12% winst denk ik dan. En andere methodes, middelen, hulpverlening samen heeft vast
ook een gezamenlijk slagingspercentage van .....%?, wie weet wel hoger dan 12 %. Mooi toch?
Bij mij paste de AA niet als helpende methode, dit forum dan weer wel. En dit forum is naast het drankprobleem/de verslaving
bij mijn weten, de enige bindende factor. Daar hoeven we geen zieltjes voor te winnen want we zijn hier al.
En ik merk dat ik me ook niet stoor als je reclame maakt voor de AA, maar de stellige toon waarop je post, alsof dat en dat alleen
mensen hier kan redden, dat stuit me tegen de borst. We zijn er nooit in het leven, blijven leren en groeien, gelukkig maar.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...