Spring naar bijdragen

Nieuw


Grimes

Aanbevolen berichten

Ik ben een vrouw van begin 30 en eigenlijk al jaren verslaafd aan alcohol. Ik drink volgens mij al ruim 14 jaar, soms een periode iets minder, en soms weer meer.. Alhoewel het laatste anderhalf jaar toch echt wel uit de hand begint te lopen.. Momenteel lukt het me, met pijn en moeite, om 2/3 dagen in de week niet te drinken, maar zodra het weekend in zicht komt gaan de remmen los. Dan is een flesje/litertje wijn op een avond eigenlijk heel gewoon.. mijn weekenden bestaan momenteel uit katers.. en elke maandag zit ik weer brak op het werk. Ben er zo ontzettend klaar mee! Maar goed, probeer maar eens te stoppen. Want zodra het weekend is dan beginnen de cravings en kan ik dit echt moeilijk weerstaan. Ik schaam me hier ook heel erg voor, en durf het eigenlijk met niemand te bespreken dus vandaar dat ik hier een bericht plaats :-) Het lijkt mij ontzettend fijn om met lotgenoten te praten en elkaar er doorheen te slepen als het even niet gaat. Ik ben vandaag weer met goede moed begonnen om te stoppen, of sowieso drastisch te minderen en kan daarbij wel wat hulp gebruiken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Grimes en in ieder geval al sterk van je dat je erkent dat je een probleem hebt . Daar is moed voir nodig.  En meid het leven kan zo veel leuker zijn zonder al die katers. En je bent nog lekker jong dus nog een heel leven voor je om het anders en beter te doen. Hoor dat je niet duidelijk hebt of je wil stoppen of minderen . Minderen is voor de meesten niet weggelegd . Maar mocht je het willen proberen dan is het toch mijn inziens wel nodig om een periode van 3 a 6 maanden droog te staan om dit kans van slagen te geven.  Dit doe je door iedere dag smorgens aan jezelf te geloven die dag NIET  te drinken.  Morgen zie je dan wel weer en de volgende dag doe je dat weer . Dag voor dag . Succes meid 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Sensitief:

Welkom Grimes! Goed dat je je alcoholgedrag in de hand wil houden en je hebt aangemeld. 

Heb je al een plan hoe je het wil doen?

Bedankt! Goede vraag. Wat voor mij echt heel erg belangrijk is om geen drank in huis te hebben. Door de weeks gaat de trek nog wel maar in het weekend zo aan het einde van de middag kan ik het moeilijk weerstaan. Afleiding zoeken helpt... Hier berichten plaatsen als het even niet gaat.. echt een concreet plan heb ik eigenlijk nog niet behalve onwijs mijn best gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar en zeker goed om het niet in huis te halen.

Misschien is het een tip om een doel te stellen. Werken naar een doel werkt vaak motiverend. Daarnaast bij jezelf te rade te gaan waarom je wilt stoppen. Wat zijn voor jou de nadelen en wat zijn jouw zorgen? Welke triggers heb jij waardoor je gaat drinken en wat zet je daar tegenover nu je wilt stoppen/minderen? 

Sterkte en succes!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Sensitief:

Heel herkenbaar en zeker goed om het niet in huis te halen.

Misschien is het een tip om een doel te stellen. Werken naar een doel werkt vaak motiverend. Daarnaast bij jezelf te rade te gaan waarom je wilt stoppen. Wat zijn voor jou de nadelen en wat zijn jouw zorgen? Welke triggers heb jij waardoor je gaat drinken en wat zet je daar tegenover nu je wilt stoppen/minderen? 

Sterkte en succes!

 

Er zijn zo veel goede redenen waarom ik wil stoppen en toch blijf je elke keer in de valkuil belanden. Na een harde werk werken even ontspannen met een flesje wijn.. Verveling is ook een trigger bij mij.. mss heel gek? Hoe gaan jullie met triggers om? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, niks is gek! Ik ben ook vrij nieuw, dag 15;).

Ik sta stil bij mijn trigger en reflecteer erover. Ik analyseer mijn gedrag en stel mijn doel weer voor ogen. 

Wat mij heel erg heeft geholpen is mijn laatste foto. Ik vond mezelf er vreselijk uitzien en ik realiseerde me dat het alleen maar erger kon worden als ik door zou gaan.  Nu na 15 dagen zie ik er al veel beter uit en krijg zelfs complimenten dat ik er goed uit zie...niemand weet van mijn alcohol probleem af overigens, dus ook niet dat ik ben gestopt. Ik schaam mij er ook voor. Ik zit in een flow wat mijn motivatie betreft, maar de kunst is om dit vast te blijven houden:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Same here. Pas een maand serieus aan het minderen en mijn ma, die ik niet zo vaak zie, zag al dat ik een paar kilo's kwijt was (zonder dat ze wist van mijn probleem). Nu ben ik niet echt dik, maar die paar kilo's kon ik wel missen. En ik zie zelf ook meer gezonde kleur op m'n gezicht.

Dat allemaal nog naast de frisheid in het hoofd. En tal van andere voordelen. Ga ervoor en je zult echt geen spijt hebben!

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Sandro:

Same here. Pas een maand serieus aan het minderen en mijn ma, die ik niet zo vaak zie, zag al dat ik een paar kilo's kwijt was. Nu ben ik niet echt dik, maar die paar kilo's kon ik wel missen. En ik zie zelf ook meer kleur op m'n gezicht.

Dat allemaal nog naast de frisheid in het hoofd. En tal van andere voordelen. Ga ervoor en je zult echt geen spijt hebben!

Bedankt! En wat goed dat jij al een maand serieus aan het minderen bent. Daar mag je trots op zijn! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Grimes. Welkom hier! Je hebt al veel goede adviezen gehad om de eerste weken door te komen. Minderen zal lastig worden de eerste tijd. Als dat een optie was, had had je niet al die maandagen met katers rondgelopen, zou ik denken. Je hebt het jezelf al vast heel vaak voorgenomen om het in het weekend wat rustiger aan te doen. Voorlopig de eerste niet nemen, zou ik dus zeggen. Na week 1, en in jouw geval na weekend 1, voel je je zo trots en prettig dat het tweede weekend al gemakkelijker wordt.... Dag voor dag en weekend voor weekend. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor al jullie lieve reacties. Wat doet mij dat goed! Ben erg blij dat ik deze stap heb gemaakt om me hier aan te melden. 

Mijn eerste alcohol vrije dag zit er op. Mijn doel is om deze gehele week niks te drinken. Ik heb aankomend weekend ook een verjaardag maar deze sla ik nu eerst even over, zodat ik echt op mijn doel kan focussen zonder grote uitdagingen. Weekend zonder drank is namelijk al een flinke uitdaging. Ik hou jullie op de hoogte. En nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Grimes, Ik lees dat je een week niet wilt drinken. Ik doe met je mee, en ben er vrijdag mee begonnen. Af en toe heel lastig, omdat ik gewend was om dagelijks te drinken, maar ik merk nu al verbetering. Ik moet wel opnieuw leren slapen, en eten, want dat gaat door alle alcohol snel achteruit. En vind mijn afleiding in Indiaas koken, met veel kruidenmengsels maken, flinke geur en smaakverscheidenheid, en naar buiten gaan, op dit moment. Ik wens je veel succes!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Waldemar:

Hallo Grimes, Ik lees dat je een week niet wilt drinken. Ik doe met je mee, en ben er vrijdag mee begonnen. Af en toe heel lastig, omdat ik gewend was om dagelijks te drinken, maar ik merk nu al verbetering. Ik moet wel opnieuw leren slapen, en eten, want dat gaat door alle alcohol snel achteruit. En vind mijn afleiding in Indiaas koken, met veel kruidenmengsels maken, flinke geur en smaakverscheidenheid, en naar buiten gaan, op dit moment. Ik wens je veel succes!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Waldemar:

Hallo Grimes, Ik lees dat je een week niet wilt drinken. Ik doe met je mee, en ben er vrijdag mee begonnen. Af en toe heel lastig, omdat ik gewend was om dagelijks te drinken, maar ik merk nu al verbetering. Ik moet wel opnieuw leren slapen, en eten, want dat gaat door alle alcohol snel achteruit. En vind mijn afleiding in Indiaas koken, met veel kruidenmengsels maken, flinke geur en smaakverscheidenheid, en naar buiten gaan, op dit moment. Ik wens je veel succes!:)

Bedankt! Jij bent al goed bezig. Ja een week is voor nu sowieso mijn doel maar wil natuurlijk veel langer. Heb besloten om realistische doelen te stellen en dit ook per week te bekijken. Ik wens jou ook veel succes. Je kan het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Waldemar:

Drink je alleen of met meerdere, Grimes?

Beide. Alcohol is natuurlijk zo geaccepteerd in onze maatschappij. Mijn vrienden en zelfs schoonfamilie kunnen er wat van.. maakt het ook niet makkelijk natuurlijk. Maar ik merk dat ik nu steeds vaker ook alleen drink. Heb geen zin om afspraken te plannen in het weekend want ik wil rust. Wat uiteindelijk er op uitdraait dat ik alleen ga drinken. En jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen drinken was voor mij iets van de afgelopen jaren. Daarvoor vanaf mijn jeugd binnen de familie en met vrienden. Precies wat je zegt, zo geaccepteerd. Ik werd als kind belachelijk gemaakt door familieleden als ik niet dronk, en vermijd inmiddels familiefeesten. Wat een tijd ben ik kwijtgeraakt door die vloeistof. Maar ja, niet sippen, aan thee nippen, en het leven omarmen, alles wordt zoveel intenser zonder drank:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja (welkom trouwens). De neiging om je uit pure zieligheid helemaal verrot te drinken, en dan nog erbij denken “als ze me zo eens zouden zien, zien ze wat voor ellende ze aanrichten!” Maar het is allemaal slachtoffergedrag want de ellende creëer je zelf. 

Anders omgaan met de triggers. Begrijpen hoe het functioneert en het dan anders gaan doen. 

Wilskracht om door de cravings heen te gaan. Die overigens nooit zo lang duren let maar op, als je een beetje koppig bent dan kan je ze de baas. 

Het is echt een missie, een nieuwe richting aan je leven. Door te stoppen leer je een hoop over jezelf. Of andersom. Je kan pas duurzaam stoppen als je een hoop over jezelf geleerd hebt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...