Spring naar bijdragen

Doel: 3 maand alcoholvrij


kale

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Naar weer een periode teveel te hebben gedronken, wil ik hier voor 3 maand lang verandering  inbrengen.

Geen alcohol meer en gezonder leven is het doel!

Omdit te bereiken wil ik hier wat lezen om er bewust mee bezig te zijn.

Ik ben 1 maart begonnen dus er zit bijna een week op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kale, welkom terug op dit forum. De eerste week heb je al in de pocket, dus. Goed zo! En drie maanden is een goed plan, dat gaat met wat vastberadenheid en zo nodig wat aanmoediging van onze kant zeker lukken. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Francoise:

Welkom kale , een goed streven . Ik ben van mening of je nu wilt stoppen of minderen, dat je altijd een periode droog moet staan om hier succesvol in te kunnen zijn . Dronk je iedere dag, of meer een binge drinker?  Ik neem aan dat je een man bent?! Hoe oud ben je ongeveer?  Drink je allang teveel ? 

Ik dronk niet iedere dag. Maar als ik drink dan is een liter berenburg of meer snel weg.

De laatste tijd toch meerder keren per week.  

Ik ben 31 jaar oud. Vorig jaar ben ik er ook een keer 14 weken af geweest.

Maar ik drink vanaf me 15 al teveel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Bob:

Hallo Kale, welkom terug op dit forum. De eerste week heb je al in de pocket, dus. Goed zo! En drie maanden is een goed plan, dat gaat met wat vastberadenheid en zo nodig wat aanmoediging van onze kant zeker lukken. Succes!

Bedankt Bob

Dat gaat vast goed komen, ik sta er positief in en met jullie hulp heb ik er vertrouwen in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei kale:

Ik dronk niet iedere dag. Maar als ik drink dan is een liter berenburg of meer snel weg.

De laatste tijd toch meerder keren per week.  

Ik ben 31 jaar oud. Vorig jaar ben ik er ook een keer 14 weken af geweest.

Maar ik drink vanaf me 15 al teveel

Damn :) Zou beerenburg zo bedoeld zijn, vraag ik me af? Het is wel fijn voor ze om in 1 keer een liter af te zetten. Ik heb ook een commercieel beroep maar ik heb dat nog nooit gehad een klant die niet meer kan stoppen met mijn produkt. Ben bijna jaloers :) 

Maar ik zit liever in een (ietsje) ethischer business.

enfin. 

Heb je al duidelijk voor jezelf waarom je precies dronk? Als dat helder is, is het makkelijker om niet weer in de verleiding te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Francoise:

Welkom kale , een goed streven . Ik ben van mening of je nu wilt stoppen of minderen, dat je altijd een periode droog moet staan om hier succesvol in te kunnen zijn . Dronk je iedere dag, of meer een binge drinker?  Ik neem aan dat je een man bent?! Hoe oud ben je ongeveer?  Drink je allang teveel ? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha voor de mensen die eraan verdienen ben ik waarschijnlijk altijd een leuke klant geweest bumperjim.

Het is natuurlijk wel een aanslag me je lichaam als je zo extreem veel drinkt op 1 dag. Dat voel ik dan ook wel de dagen erna. Dus een extra motivatie om het niet te doen!

De reden is vaak vermaak, ontspanning of in tijden van stress

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Francoise:

Wat BJ zegt , als je de reden erachter kunt vinden . Je noemt vermaak en ontspanning en tijden van stress.  De meest gangbare redenen om te drinken zijn dat inderdaad . Maar waarom dan zo extreem en al die anderen die wellicht ook vanwege die redenen Drinken waarom hebben die dan geen drankprobleem? Zelf denk ik echter dat er meer achter zit , waarom "wij"  er in vluchten en onszelf verdoven . Maar misschien is dit niet bij iedere probleem drinker zo . 

Ik denk dat we ook het biologische aspect niet moeten onderschatten. Niet dat we dat als excuus zouden moeten gebruiken, maar de één is er nu eenmaal gevoeliger voor dan de ander. En die gevoeligheid varieert ook nog per verslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er meer achter zou zitten, dan zou dit dus al vanaf mijn 15 zo moeten zijn, wat mij sterk lijkt.

Maar goed het is voor iedereen weer anders natuurlijk..

Ik denk zelf dat het meer een gewoonte is die een verslaving  is geworden.

Als je zolang zo leefd en veel mensen om je heen deden  dit ook dan vind je het normaal. 

Alleen als ik dan mijn leven wil veranderen  merk ik pas hoe moeilijk het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat al een heel stuk beter, maar ben pas ruim twee weken bezig. Ik drink nu de helft van wat ik jarenlang gedronken heb. Voelt zo goed dat ik me echt niet kan voorstellen dat ik nog terugval naar de oude situatie. 

Mijn doel is max tussen de 20 en 25 eenheden per week. Daar ben ik nog niet, maar ik wil er ook ruim de tijd voor nemen. Stap voor stap.

Weet jij al wat je na die 3 maanden zonder alcohol wilt?

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké dan gaan we bijna gelijk op dus:)

De helft minder , dat is al een super vooruitgang, goed bezig!

Als het voor jou stap voor stap werkt dan is dat ideaal, succes

Over wat ik na die drie maand doe heb ik gemengde gevoelens..

Maar ik neem ook die drie maand zodat mijn lichaam weer wat kan herstellen van de ongezonde levensstijl en denk dat ik met 3 maand ook veel helderder kan denken, dus dan besluit ik wat ik ga doen.

Voel je je veel fitter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kale ik ga ook voor de 3 maanden, daarna nog geen plan. Aan de ene kant wil ik gestopt blijven, aan de andere kant weer af en toe drinken. Als dat kan tenminste. Ben nl wel bang om weer in oude patroon te vallen (afwisselend 5 glazen per dag of door de week niks en in het weekend 2 flessen) nu begonnen aan week 8. Goed plan dat je iig 3 maanden stopt om helder te worden en de gewoonte eruit te krijgen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...