Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ups en downs...welkom to my life :)

En dat niet willen...

Kalmte, Moed en Wijsheid,

Waar heb je invloed op? En waar niet? 

Sommige dingen accepteren,  en andere dingen juist doen. En als ik me 'down' voel,  heb ik dingen te doen, waar ik dan juist niet zon zin in heb, maar die wel helpend zijn. Ff me terugtrekken in rust,  schrijven,  of juist contact zoeken. En sporten...bewegen.  

Keep up the good work Sandro.

Geplaatst (bewerkt)
10 uur geleden zei Jannigje:

Ben / was jij over het algemeen een gelijkmatig iemand wat stemming betreft? Ik niet  echt, bij mij wisselt het vaak en ik herken dat je stabieler zou willen zijn. 

Interessante vraag. Ik weet eigenlijk niet of ik relatief gelijkmatig ben qua stemming of juist niet. Lastig te vergelijken met andere mensen ,omdat je niet voelt wat zij voelen natuurlijk.

Maar bijvoorbeeld gisteren was ik om 14 uur nog compleet down na een overleg. Een uurtje later weer vol energie na een ander overleg. Jantje lacht, jantje huilt. Dat gaat toch wat ver.

Even wandelen ofzo werkt dan wel om alles even op een rijtje te zetten.

@Lonster : ik zoek dingen juist teveel en snel bij mezelf en neem teveel verantwoordelijk als ik niet oplet. Ik moet mezelf er regelmatig aan herinneren dat ik echt niet alles zelf hoef te doen. Beetje meer "klagen" kan geen kwaad.

bewerkt door Sandro
Geplaatst

Even klagen is heerlijk ^_^

1 uur geleden zei Sandro:

Lastig te vergelijken met andere mensen ,omdat je niet voelt wat zij voelen natuurlijk.

Jezelf vergelijken met anderen is sowieso een slecht idee. Alles op jezelf betrekken, dat is inderdaad vermoeiend. Geef een ander maar eens de schuld, lekker over klagen. Ik erger me af en toe scheel aan mijn teamleider, met mijn collega samen kunnen we daar lekker over mopperen en ook heerlijk lachen erom. Sommige mensen lijken overal mee weg te komen en lopen de kantjes ervan af. 

Geplaatst
3 uur geleden zei Sandro:

Maar bijvoorbeeld gisteren was ik om 14 uur nog compleet down na een overleg. Een uurtje later weer vol energie na een ander overleg. Jantje lacht, jantje huilt. Dat gaat toch wat ver.

Hier heb ik ook last van. Ik vind het heel vervelend aan mezelf dat ik zo beïnvloedbaar ben. Voor mij werkt het nu om dingen, vooral op werk, emotioneel een beetje op afstand te houden. Maar ook dat is hard werken. Ik word er wel beter in, vooral nadat ik ontdekte dat het zo was, in plaats van meteen naar een oplossing (lees: drank om 17:00) te zoeken.

Geplaatst

Maar als je het heel erg vervelend gaat zitten vinden dat je beïnvloedbaar bent... dan zit je ook nog eens jezelf te beïnvloeden.

Laat jezelf maar jezelf zijn dan hoef je daar alvast niet meer naar om te kijken.

Geplaatst
1 uur geleden zei Descartes33:

Hier heb ik ook last van. Ik vind het heel vervelend aan mezelf dat ik zo beïnvloedbaar ben. Voor mij werkt het nu om dingen, vooral op werk, emotioneel een beetje op afstand te houden. Maar ook dat is hard werken. Ik word er wel beter in, vooral nadat ik ontdekte dat het zo was, in plaats van meteen naar een oplossing (lees: drank om 17:00) te zoeken.

Ja dat is de oplossing niet natuurlijk. 

Inderdaad, hard werken. Op momenten dat ik me realiseer dat ik het werk weer emotioneel te dichtbij heb getrokken, kan ik heel boos op de ander worden. "Wat een kl**zak dat hij me zo zakelijk behandelt, terwijl ik dacht dat we een goede band hadden!". In plaats van boos te worden, moet ik naar mezelf kijken.

Geplaatst
Zojuist zei Sandro:

Ja dat is de oplossing niet natuurlijk. 

Inderdaad, hard werken. Op momenten dat ik me realiseer dat ik het werk weer emotioneel te dichtbij heb getrokken, kan ik heel boos op de ander worden. "Wat een kl**zak dat hij me zo zakelijk behandelt, terwijl ik dacht dat we een goede band hadden!". In plaats van boos te worden, moet ik naar mezelf kijken.

Hoera    bingo   ... daar gaat het  om ... kijk naar jezelf    ... hoe herkenbaar  .

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...