Spring naar bijdragen

Dinsdag 20 februari


Tessa1987

Aanbevolen berichten

Wat gebeurt er weer een boel! Sterkte allemaal....

Ik mag straks voor het eerst naar de fysiotherapeut. En dan maar hopen dat alle pijntjes worden opgelost :D Ik heb geen goede verzekering afgesloten nl.

:blush:

Trouwens .. het ziet er buiten top uit: droog en een zonnetje! 

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, ik wist niet dat er een dagdraad was maar op advies van Lady Jane kom ik hier buurten(Bedankt Lady Jane :) ). 

Dagpact;

Tessa1987

Amethist

Antoinnette

Lars

Rosee

Spirit

Bor

Bosrat

 

Ik neem aan dat het de bedoeling is om je te melden dat je zonder alcohol de dag bent doorgekomen?

Sorry als ik het mis heb want ik ben nog net hier op het forum :)

 

bewerkt door bosrat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Bosrat.

 

De bedoeling van het Dagpact is dat je je 's ochtends aanmeldt, met de intentie die dag droog te blijven.

's Avonds kun je een berichtje plaatsen, je afmelden dat je de dag droog bent doorgekomen, maar dat hoeft niet.

 

En op de dagdraad kun je lekker buurten :)

Of als je het lastig hebt ff steun zoeken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spirit:

Hé Bor, als je weer dagelijks drinkt, zoals je zegt, waarom sta je dan iedere dag op het dagpact?

 

Vind het een belediging van het dagpact. Natuurlijk gebeurt het wel eens vaker dat iemand op het dagpact staat en het lukt niet. Maar als jij aan geeft dat je dagelijks drinkt en dan wel vaak op dagpact staat kan ik niet begrijpen. Hoe serieus neem je het dan? Totaal niet en de afspraak samen is dan geen bal waard. Meld me droog af maar ga voorlopig niet meer op het dagpact. Kun je zeggen je doet het voor je zelf ja dat klopt maar de achterliggende gedachte is nog wel altijd samen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag gelukkig zonder drank overleeft, alleen slapen lukt echt voor geen meter. Het slechte slapen komt niet door het niet drinken maar meer door het malen door mijn hoofd.

@spirit Bedankt!

@bolletje Oei, dat is naar voor je zeg, hopelijk dat het niet een hele vervelende breuk is, sterkte!

Jullie welterusten allemaal; morgen weer een nieuwe alcoholvrije dag.

bewerkt door bosrat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, Lars, dus als je leest dat er één (vd 8 gisteren) de dagpact niet gebruikt zoals jij graag zou willen, ga je er af?
Je was nog altijd samen met die 7 anderen! En op andere dagen nog meer vaak. Dit is wat er vaak gebeurt bij ons:
we zoeken een zondebok, zijn al lang blij als we dat zelf niet zijn, maar gebruiken zo iemand dus wel om een negatief besluit te nemen voor onszelf.

Ik ben bang dat ik zo ooit op die manier vaak mijn eerste weer nam.
Ik merk trouwens dat ik die neiging ook nog steeds heb: als ik lekker in mijn vel zit, zoek ik ook vaak 1 iemand op, en trek me op aan zijn/haar voorbeeld; zit ik niet lekker, dan fixeer ik me vaak op 1 iemand om me eens lekker aan te ergeren, en daar trek ik me nou niet bepaald aan op.

 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

LJ wat mooi gezegd, wat leerzaam eigenlijk. Ik realiseer me nu hoeveel ik me altijd spiegel aan anderen. Heel lang heeft me dat kwetsbaar gemaakt omdat het zo verleidelijk is om iemand waar je tegen op kijkt te volgen, want zo erg kan het toch niet zijn als die persoon ook rookt of drinkt. En andersom werkt het ook, leren om wel samenzijn en samenwerking te hebben, zonder jezelf volledig uit het lood te laten slaan als daar iets niet loopt zoals je verwacht en wilt. En dan inderdaad je eigen onvrede en frustratie niet blijven voeden door naar verkeerde voorbeelden te kijken.

bewerkt door IJsvogel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt @lady jane je staat uiteraard ook voor jezelf op het dagpact. Ik neem het serieus en ja ook ik heb er wel eens op gestaan en wel gedronken maar dan meld ik het wel. Voel me beschaamd naar de anderen toe terwijl zij er geen last van hebben. Maar dat is mijn gevoel je doet het niet alleen maar samen. Uiteindelijk moet je het zelf doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...