Spring naar bijdragen

Zaterdag 17 februari 2018


Yvonne

Aanbevolen berichten

29 minuten geleden zei bolletje:

Gypsy Fleurie is een van de jongste telg van het zooitje ongeregeld hier, en een beetje onze kwajongen. En ze heeft een huisknecht, Meneer Schildpad die nu even uit de running is.:P

Fleurie hoe is het met meneer Schildpad? Is ie al wakker?

:D

Nou @Gypsy, ik kan op mijn beurt wel zeggen dat ons @bolletje één van de aardigste mensen ever is. Een pareltje 

Meneer schildpad is nog steeds aan t slapen :) Moest dit jaar ook zijn slaapplaats  voorgraven.  Moet hem dan echt voor t omgewoelde stuk zetten. Met t extreem wisselen van t weer lukt t hem niet goed zelf nog te graven. Een paar uur later is hij dan helemaal weg. Geen deukje in t zand of niets. Moet me dan altijd inhouden om niet even terug in de aarde te graven om te zien of hij er echt zit. Ik verwacht hem terug rond eind maart. 

T kadeeke :heart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Reacher:

Ik wil ook een schildpad!  :) en een cavia 

 

Hou t dan maar bij één caviaatje! Ik heb me er ooit twee laten aanpraten. In de kinderzoo hadden ze er teveel en een cavia is een groepsbeest etc...

Gegarandeerd twee meisjes. Ja teutegerard!!! Drie maand later lagen er twee dropjes in de kooi :angry:Ik had gelezen dat t mannetje wordt afgewezen door t vrouwtje als deze de kleintjes nog zoogt. Dus deze geit wacht een paar weken om naar de dierenarts te gaan om t geslacht vast te leggen. T volwassen mannetje in een aparte kooi gezet. De kleintjes bij de mama. Had diene viezerik zijn best gedaan!! Drie maand later (ken de exacte draagtijd niet meer maar t was in ieder geval kort) BOEM...vier kleintjes bij. ACHT cavia's. Twee hebben we er uiteindelijk van bijgehouden, de mama en een dochter. De zes anderen naar een dierenwinkel onder luid getier en geween van mijn dochter. Never again 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag allen. Inderdaad @fleurtje, heb ik nog sporadisch af en toe  meegelezen. Lief dat je aan me dacht.  Daarom toch even inloggen.

 Het gaat hier echt goed. Alcohol is geen optie. Wat voelt dat nu goed en vrij. Zoals jullie weten heb ik afgelopen jaar vrij vaak missers gehad. Nu op de goede weg,  maar wel altijd  dag voor dag.  Ik focus me wel erg op heel gezonde voeding. ( ook via een bepaald programma met fijne tips), dat leidt ook af. Dus twee vliegen in een klap. . Ik heb fijn steun van mijn aa groep( en). Een groep kom  ik wekelijks, de ander wat minder frequent. 

Sinds deze week prachtig nieuws op " oncologisch" gebied. Longen helemaal schoon. Hoef niet meer terug naar de longarts. Weer een arts minder! Er ging een goede ( aa) vriend mee. Het goede nieuws leverde me direct in de spreekkamer al een aantal klapzoenen van hem op. Zo lief! Erg blij na weer een stressvolle periode van veel ziekenhuisgedoe. 

Helaas afgelopen week een ongeluk op straat , leek eerst vrij ernstig, maar ik heb er  uiteindelijk alleen een fikse   Hersenschudding en uiteraard kneuzingen enzo aan over gehouden. Maar dat gaat met rust over. Ik ben weer thuis. En ben dankbaar voor geweldige steun van omstanders, politie, hulpverleners, vrienden, etc. 

Ik mag zodra de hersenschuddingverschijnselen minderen, weg zijn , starten met mijn revatraject en yessssss ......... Een  aangepaste reis ( al lang mijn wens)  gaan Boeken.

Kortom ... Ik ben, zoals zo mooi gezegd bij aa, nu echt een alcoholist in herstel, en dat wil ik blijven, want hoeveel beter is het leven zo! 

Nu nog even een aangepaste rustperiode vanwege de hersenschudding, maar dat gaat tenslotte ook lekker over. 

Ik wens iedereen voor nu een mooie, heldere dag. Droog of minderend. Dat is aan jou. 

Ik drink niet vandaag.

liefs van Herstel

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een voorbeeld van een 'alcoholische gedachte':
"Natuurlijk gaat alles met drank op veel makkelijker, daar zit nu net de kneep :face-icon-small-shocked:

Ben zelf ook een vrij onzeker persoon. Met drank op, veranderd dat naar een walgelijk persoon, die alles ineens veel beter weet.

Ik word ook veel losser en maak veel makkelijker contact met mensen, maar dat is niet mijn eigen ik"

Met alcohol op bouwen alcoholisten een hoop str*nt en dat mogen we dan weer opruimen als we nuchter zijn. De ziekte wil ons laten geloven dat het gemakkelijker en beter gaat, maar het is allemaal onecht en nep. Het lijkt alleen maar zo. Je maakt niet echt contact met een ander met drank op, ja, platvloers misschien.
Gelukkig blijkt er enig inzicht van de schrijver van bijgevoegd citaat uit de laatste bijzin: "maar dat is niet mijn echte ik."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat geldt niet voor iedereen jowan en ook niet altijd. 

Ik heb ook veel niet-stront-ervaringen met alcohol, zeker daar waar ik het gewoon bij 1 of 2 kon houden. En er zijn er meer, ook hier, voor wie dat geldt.

Voor mij persoonlijk was zien wat de voordelen van alcohol waren, wat t mij bood, wel degelijk onderdeel van het herstel. Ik geloof niet zo in demoniseren.

Maar goed (en vergeef me deze wellicht wat sarcastische klinkende opmerking): ik ging dan ook voor herstellen, waar jij ervanuit gaat dat je eeuwig ziek bent en blijft. Beide uitgangspunten hebben recht van bestaan. Naast elkaar. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar....veel belangrijker voor mij: vandaag de eerste dag dat ik met blote armen en benen in de zon in mijn deur zit. Omarmd door eindeloze vogelfluiters. 

Hij komt, dat voorjaar. Hij is er even. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ik toch even hier ben, wat let me, komaan, ik zet me ook op het dagpact, want ook vandaag drink ik niet. 

Dagpact:

Momentum 

Amethist

Tessa1987

jowan

Gypsy

Kohtje

Rosee

Reacher

Spirit

Lars

Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 59 en menigeen van die leeftijd houdt zijn eigen rollator nog niet meer bij. Maar ik heb vandaag de 5 km. onder de 25 minuten gelopen. En nee, dat kwam niet omdat ik geen tijd had. En nu ben ik zo blij dat ik alleen maar liefde uit wil stralen. Mijn einddoel is het liefhebben van mijn schoonmoeder, maar dat zal nog wel de nodige levens vergen, vrees ik. Maar ik kan wel beginnen met oefenen hier op het forum. Bij deze: niemand hier krijgt vandaag ruzie met me. Kan niet iedereen zeggen, zie ik. En ik ga niet niet (dat 2 X niet moet zo) op het dagpact omdat ik bang ben dat ik weer die hele lijst overhoop gooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...