Kohtje Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Door € 34,10 extra te betalen kan ik nu morgen na 9.00 uur m'n nieuwe rijbewijs al ophalen. Anders pas na vijf werkdagen. Heb ik er wel voor over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Ja hè?.. Ik zie dit moment als een soort afsluiting van m'n strijd tegen alcohol. Ik werd in 2005 aangehouden met teveel drank achter de kiezen en raakte daardoor m'n rijbewijs kwijt. Ik werd in een politieauto afgevoerd en moest in een cel wachten op de definitieve blaastest. Dat was voor mij het moment dat ik doordrongen raakte van dat ik echt helemaal verkeerd bezig was. De volgende dag al ben ik naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar de hulpverlening. Naast de schaamte voor m'n gepakt zijn voor rijden onder (behoorlijke) invloed kwam daar de angst bij voor wat me nu allemaal te wachten stond. Niet alleen het verslavingszorgcircuit maar ook justitie.. ik was altijd zo'n lief, net en beleefd mannetje geweest. Eerst ambulante zorg, toen een crisis/detox opname en vrij kort daarna een diagnostiek-opname. Daarna eerst een deeltijdbehandeling, maar na twee maanden door steeds terugvallen overgegaan naar een klinische behandeling. In de laatste maanden van die behandeling voor de politierechter verschenen en veroordeeld tot een taakstraf. Die heb ik volbracht meteen nadat ik uit die klinische behandeling kwam. Met dank aan Tactus overigens, die een plek voor me hadden om m'n taakstraf uit te voeren..(fietsen renoveren).. Ik had nog geen poging gedaan om m'n rijbewijs terug te krijgen omdat ik mezelf nog niet vertrouwde. Na die klinische behandeling en m'n taakstraf kreeg ik dat vertrouwen wel, ik stond ondertussen een klein jaar droog. Kreeg toen, na psychologisch- en fysiek onderzoek m'n rijbewijs voor 1 jaar terug. In dat jaar een terugval en na de volgende keuring weer voor 1 jaar. Ondertussen was ik met de 12-stappenbehandeling begonnen. Daarna ging het beter en makkelijker. Rijbewijs na keuring voor 3 jaar, toen na keuring voor 5 jaar en nu dus na keuring zonder beperking.. dus gewoon voor 10 jaar maar dan géén keuring meer. Dat moet pas weer als ik 75 ben.. Ik beschouw mezelf niet als een genezen alcoholist, maar wel als alcoholist die alcohol de baas is. Ik kan iedere alcoholist aanraden om alcohol de baas te worden. Als alcohol geen rol meer speelt kunnen alcoholisten best altijd heel lief, netjes en beleefd zijn. En mogen ze, mits ze zich aan de (verkeers)regels houden, onbeperkt autorijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Francoise, je hebt je punt gemaakt. Punt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 't Blijft een vreemd fenomeen, die dubbele of meer dan dubbele berichten. Heb er al heel lang geen 'last' van gehad, maar zit nu heel hard aan de onderkant van de (houten) tafel af te kloppen.. (ook al zo'n vreemd fenomeen: bijgeloof.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Moet je een rijbewijs hebben om in een Dyane te mogen rijden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 8 minuten geleden zei Bor: Werd je behalve die taakstraf ook een verplichte behandeling opgelegd? Of heb je dat vanuit jezelf gedaan? Zelf. Dat zei ik al.. 10 minuten geleden zei Asterix: Moet je een rijbewijs hebben om in een Dyane te mogen rijden Juist.. Vooral defensief rijden, goed ver vooruit kijken, inschatten wat anderen kunnen gaan doen, noooooooiiiiittt voorrang nemen.. Een Dyane hééft geen kreukelzone maar ís een kreukelzone. Daar zit je midden in.. 11 minuten geleden zei spirit: Wat een verhaal Kohtje. Fijn dat je gewoon weer lekker kan rijden al is het in een lelijk eendje Maar ook een camper en een Berlingo... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Fijn @Kohtje Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Goedemiddag allemaal Allereerst Koh even feliciteren, met de definitieve afsluiting van het rijbewijs verhaal, dus alcoholverhaal Kan me heel goed voorstellen, dat dit een soort mijlpaal en definitieve afsluiting van iets is Koh Nogmaals PROFICIAT hiermee Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Trouwens, rijden in een lelijke eend (oke, Dyane), lijkt me een stuk lastiger rijden, dan in dat tuutje van mij Versnellingspook aan het stuur geloof ik he ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Die EMA cursus had gemoeten als ik direct m'n rijbewijs terug had gewild. (of ik door de keuring was gekomen betwijfel ik zwaar, maar ik had het weer aan mogen vragen..) Ik heb echter een kleine 2 jaar gewacht met weer aanvragen, omdat ik, zoals ik al zei, mezelf absoluut niet vertrouwde. Toen ik het toen aanvroeg hoefde die cursus niet meer.. (het fijne daarvan heb ik nooit uitgeplozen, was al lang blij dat het niet hoefde.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Rapilos, dat andere versnellingspookje is alleen maar even wennen. Verder is het ook ouderwets gewoon vier vooruit en één achteruit. rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Parapluutje schakelt best handig en je kunt er een tasje aan hangen, handuuuug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Vandaag heel goed gesprek gehad met huisarts. Wel weer jammer dat ze stopt per 1 maart en ik nieuwe krijg, gelukkig wel een vrouw. Alle papieren verzonden naar nieuwe behandelaar ivm trandgenderbehandeling, ik hoop binnen 1 a 2 maanden te kunnen starten. Echt een blij en gelukkig mens vandaag. En dagpact geslaagd, winkels dicht nu. Weinig moeite gekost. Morgen weer een dag Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Weer een stapje verder @Antoinnette, fijn! Antoinnette reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Wat goed om te horen @Antoinnette en gefeliciteerd @Kohtje Antoinnette reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 13 uur geleden zei Antoinnette: Goedemorgen Momentum, het is niet de eerste maar de 13e februari vandaag. Er staat nog steeds 1 i.p.v. 13, @Momentum. Als je het eerste bericht van deze draad bijwerkt kun je de titel aanpassen. Alleen jij kan dat doen, omdat je de draad begonnen bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Hoe gaat het met jou Bor, is de dinsdag beter gegaan dan de maandag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Wat begint nu alweer Bor, neem toch aan dat hij niet zelf naar winkel of zo gaat om iets te halen, of begrijp ik het nu niet goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Moielijk Bor, maar ik neem dat hij toch ook wel medische zorg thuis heeft nu, hoeft toch niet alleen van jou/jullie te komen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 En ik probeer minder te eten, heb nu maatje 40 en wil als vrouw toch eigenlijk wel maatje 36, dus geen buggles met saus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Haha, afgelopen weekend al doos bonbons gekocht, is leeg hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Ach als ik maar niet dikker word, 7 jaar geleden 106 kilo, nu 75 en dat wil ik graag zo houden ja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Slaap lekker Bor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Slaap lekker allen. Ik heb een beetje boze dagen. Zal de tijd van de maand wel weer zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Slaap lekker allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden