Spring naar bijdragen

Dinsdag 1e februari 2018


Momentum

Aanbevolen berichten

Ja hè?.. Ik zie dit moment als een soort afsluiting van m'n strijd tegen alcohol. Ik werd in 2005 aangehouden met teveel drank
achter de kiezen en raakte daardoor m'n rijbewijs kwijt. Ik werd in een politieauto afgevoerd en moest in een cel wachten op de definitieve blaastest.
Dat was voor mij het moment dat ik doordrongen raakte van dat ik echt helemaal verkeerd bezig was.
De volgende dag al ben ik naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar de hulpverlening. Naast de schaamte voor m'n
gepakt zijn voor rijden onder (behoorlijke) invloed kwam daar de angst bij voor wat me nu allemaal te wachten stond. Niet alleen
het verslavingszorgcircuit maar ook justitie.. ik was altijd zo'n lief, net en beleefd mannetje geweest. :blush:
Eerst ambulante zorg, toen een crisis/detox opname en vrij kort daarna een diagnostiek-opname. Daarna eerst een deeltijdbehandeling, maar
na twee maanden door steeds terugvallen overgegaan naar een klinische behandeling.
In de laatste maanden van die behandeling voor de politierechter verschenen en veroordeeld tot een taakstraf. Die heb ik volbracht meteen
nadat ik uit die klinische behandeling kwam. Met dank aan Tactus overigens, die een plek voor me hadden om m'n taakstraf uit te voeren..(fietsen renoveren)..
Ik had nog geen poging gedaan om m'n rijbewijs terug te krijgen omdat ik mezelf nog niet vertrouwde. Na die klinische behandeling en m'n taakstraf
kreeg ik dat vertrouwen wel, ik stond ondertussen een klein jaar droog.
Kreeg toen, na psychologisch- en fysiek onderzoek m'n rijbewijs voor 1 jaar terug. In dat jaar een terugval en na de volgende keuring weer voor
1 jaar. Ondertussen was ik met de 12-stappenbehandeling begonnen. Daarna ging het beter en makkelijker. Rijbewijs na keuring voor 3 jaar,
toen na keuring voor 5 jaar en nu dus na keuring zonder beperking.. dus gewoon voor 10 jaar maar dan géén keuring meer. Dat moet pas weer
als ik 75 ben..
Ik beschouw mezelf niet als een genezen alcoholist, maar wel als alcoholist die alcohol de baas is.
Ik kan iedere alcoholist aanraden om alcohol de baas te worden.
Als alcohol geen rol meer speelt kunnen alcoholisten best altijd heel lief, netjes en beleefd zijn. ;)
En mogen ze, mits ze zich aan de (verkeers)regels houden, onbeperkt autorijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bor:

 Werd je behalve die taakstraf ook een verplichte behandeling opgelegd?

Of heb je dat vanuit jezelf gedaan?

Zelf. Dat zei ik al..

 

10 minuten geleden zei Asterix:

Moet je een rijbewijs hebben om in een Dyane te mogen rijden

Juist..
Vooral defensief rijden, goed ver vooruit kijken, inschatten wat anderen kunnen gaan doen, noooooooiiiiittt voorrang nemen..
Een Dyane hééft geen kreukelzone maar ís een kreukelzone. Daar zit je midden in..

11 minuten geleden zei spirit:

Wat een verhaal Kohtje. :face-icon-small-shocked:

Fijn dat je gewoon weer lekker kan rijden al is het in een lelijk eendje :P

Maar ook een camper en een Berlingo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die EMA cursus had gemoeten als ik direct m'n rijbewijs terug had gewild. (of ik door de keuring was gekomen betwijfel ik zwaar, maar ik had het
weer aan mogen vragen..) Ik heb echter een kleine 2 jaar gewacht met weer aanvragen, omdat ik, zoals ik al zei, mezelf absoluut niet vertrouwde.
Toen ik het toen aanvroeg hoefde die cursus niet meer.. (het fijne daarvan heb ik nooit uitgeplozen, was al lang blij dat het niet hoefde.:mellow:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heel goed gesprek gehad met huisarts. Wel weer jammer dat ze stopt per 1 maart en ik nieuwe krijg, gelukkig wel een vrouw.

Alle papieren verzonden naar nieuwe behandelaar ivm trandgenderbehandeling, ik hoop binnen 1 a 2 maanden te kunnen starten. Echt een blij en gelukkig mens vandaag.

En dagpact geslaagd, winkels dicht nu. Weinig moeite gekost. Morgen weer een dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...