Spring naar bijdragen

Dinsdag, 30 januari 2018


jowan

Aanbevolen berichten

Een hele goede morgen allemaal

Vanaf nu de hele week vrij

Yess...is dat even heerlijk

Wandeldag vandaag, dus misschien een fikse strandwandeling maken straks
Alles staat nog open en het is prachtig weer

ZZB

Sterkte en hoop voor jou, dat je nu echt eens uit deze misaire gaat komen

Beterschap, ik gun je het allerbeste !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei zeilbootbewoner:

Ik weet eigenlijk niet eens waar ik ben

Dat is misschien wel de beste plaats nu om te zijn. Je helemaal op jezelf concentreren, naar jezelf kijken en je met je herstel bezig houden. De rest doet er even niet toe.
Sommigen moeten helemaal op de bodem van de put terecht komen om van daaruit de weg naar boven, het licht,  te kunnen vinden. Ik wens je veel kalmte, moed en wijsheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:

jowan

Momentum

Lars

Tessa

Zbb

Reacher

Amethist

Francoise

Rosee

Lia

IJsvogel

 

Goedemiddag allemaal. Ik heb een baaldag vandaag, hele nacht gespookt met migraine en nu nog de na-weeen. Bleh. En dan zie ik buiten een prachtig zonnetje en kan mezelf toch nergens toe zetten. :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZBB, dat is ook wel logisch op dit moment, dit is nieuw voor je. Probeer het maar over je heen te laten komen voor nu, er zijn anderen die nu met je mee gaan denken hoe nu verder. En dat is fijn, dan hoef je het niet alleen te doen. Het is nu even niet anders, maar met hulp van anderen kun je langzaam maar zeker de goede kant op gaan. Voor wat het waard is, maar ik leef met je mee! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte Jannigje in het ziekenhuis! Krijg je een behandeling nu of is het een voorbespreking?

Ijsvogel, tja dat lijkt me niet fijn inderdaad, migraine. Dat je je dan niet een twee drie top voelt is dan al helemaal niet fijn. Maar inderdaad, de zon schijnt! Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Misschien dat het zonnetje je daar toch wat bij kan helpen. 

bewerkt door nancy
typefout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei zeilbootbewoner:

Ik ben ongelofelijk bang

Ik weet niet wat me te wachten staat

En voel me vreselijk slecht 

Natuurlijk ben je hartstikke bang, kan ik me heel goed voorstellen. Het is ook doodeng lijkt me. En makkelijk is het niet en wordt het ook voorlopig niet, maar toch...... Je hebt de stap gezet, op weg naar verbetering. Maar om daar te komen is moed nodig.

Ik hoop echt dat je volhoudt en wens je nogmaals sterkte. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei zeilbootbewoner:

Ik ben ongelofelijk bang

Laat die (vermeende) controle maar los; we 'beheersen' nagenoeg niets in dit leven.... De mensen die je nu hebt opgezocht helpen je je weg te vinden, vertrouw ze maar.

Ik weet niet wat me te wachten staat

Een veel beter leven als je de lef hebt om nu door te zetten. Ik mag toch aannemen dat je inzien dat op de oude voet doorgaan een wisse dood betekent?

En voel me vreselijk slecht 

Dat vind ik raar: je neemt een besluit om een einde te maken aan je ellende, je leven terug te nemen. Dat mag best een blij gevoel opleveren.
Neem, naast het vreemde van alle veranderingen, ook even de tijd om naar het goede te kijken, want daar wil je naar toe. Geloof maar dat het goed komt. Je was de eerste en de laatste niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor Ok, voor deze keer dan:
ZBB neemt stappen om te veranderen, hij heeft de moed (wellicht gedreven door ellende) hulp te vragen en te accepteren.

Dan zijn er mensen di hem daarin proberen te ondersteunen. Dan kom jij om zo'n bijdrage af te bekritiseren. In plaats van ook een poging te wagen ZBB te steunen.
Je zou om het zo maar eens te zeggen, een voorbeeld aan hem kunnen nemen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@zeilbootbewoner, ik ken je niet, maar ik weet dat je hier gemist werd . Vooral na je verontrustend bericht van een tijdje geleden dat je 24/7 dronk , ben ik en velen met mij super blij met je opname.  Ik begrijp je gevoelens . Het is ook heftig ZBB  , maar hopelijk het je nu echt de bodem van de put bereikt en kun je nu starten aan je weg terug . Ik hoop je vaak te lezen hier . Je moet het zelluf doen zoals je weet maar niet alleen . Sterkte man ⚘

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal hier waarschijnlijk 6 tot 8 weken verblijven.

Verder laat ik alles maar op me afkomen

Ik hoop dat dit het begin is van een betere toekomst en hoop dat ik hier de handvaten krijg die ik zo nodig heb.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor: Ik vindt dat jowan de weg van de AA nogal verheerlijkt. Maar hij is altijd bezig mensen te motiveren om niet te drinken. Dat is de bedoeling van dit forum en ik vind dat hij goed werk hier doet. Er is niks mis met zijn bericht aan ZBB, het is goed bedoeld en motiverend. Je zult er wel een (persoonlijke?) reden voor hebben om dit in een negatief daglicht te zetten. Ik snap werkelijk niet wat je nu echt bedoelt met wat je zegt, maar ik vind dit soort reacties irritant en volgens mij gewoon bedoeld om irrelevante discussies uit te lokken.  

bewerkt door Gast
komma vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond mensen.

ZZB. Logisch dat je bang  bent. Wat komt er allemaal naar boven als je niet meer kunt drinken? Je kan je niet meer vast houden aan de alc. Je kan niets meer weg drinken, niet meer vluchten, je niet meer zeker voelen en ga zo maar door. Dit maakt iedereen mee als ze gaan stoppen. Hopelijk krijg je wat medicatie om de ergste angst en pijn  te verminderen. Maar wat ben ik blij dat je er nu niet meer alleen voor staat, en hulp krijgt.

Hopelijk hoor je de vogels gauw zingen, en schijnt de zon snel in je hart. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand is gelijk. Een ieder doet het op zijn eigen weg. Maar ZZB er gingen je velen voor. Volgens mij mag ik geen namen noemen? Maar iemand die hier al heel lang is ging ook voor opname. Stopte zelfs met werken en staat nu al meer dan een jaar droog. Ondertussen woont hij zelfstandig werkt weer. Ach zo zijn er nog veel meer voorbeelden natuurlijk. Ik vind het knap dat je de stap naar hulpverlening hebt gezet. Makkelijk is het om de drommel niet en er komen momenten dat je denkt waar ben ik aan begonnen. Aan een leven zonder alcohol het is het waard! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...