Spring naar bijdragen

‘t Theedraadje


bumperjim

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei knakker:

. Hele mooie fijne groene blaadjes. Die eet ik wel eens op na afloop. Een minisalade met sesamzaad en een druppel sojasaus. Mijn vrouw denkt dan dat ik gek ben.

Lol daar heb ik nog nooit aan gedacht. Mag dat zomaar? :huh:

Leuke chinese theewinkel (zowel met als zonder koppelteken) geweest in Parijs en o.a. gele sencha meegenomen. Is mij nog niet echt duidelijk wat precies gele thee is, maar we zullen het later vandaag weten.

Ik zit nu aan de russische earl grey. Die van lipton smaakt naar afwasmiddel, die van de chinese winkel is dan wel weer lekker. T blijft wonderbaarlijk :)

Veel chinese theeën hadden ze, maar ik weet er niet genoeg van om te kunnen kiezen. Long Jing ken ik wel maar die begon bij hun bij 25 euro voor 100 gram, dat vind ik een beetje pittig, bij mn webwinkel betaal ik de helft. Ze hadden ook thee van 150 euro :) Het voordeel van een webwinkel met uitgebreide beschrijvingen is dat je kunt neuzelen tot je een ons weegt (en je thee dus ook :D ) zonder wachtende klanten achter je. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb me voorgenomen om elke avond 8-9u een uurtje te studeren...dus zal er eens aan beginnen se, al een kwartier voorbij! Gele thee was ik net tegen gekomen bij de intro over verschillen in productieproces tussen de soorten: zwarte, groene, gele, witte en dan nog een paar dacht ik...studeren dus want mijn geheugen is er de laatste jaren ook niet op vooruitgegaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ook niet maar het zal qua volume wel zo veel zijn dat je (alleen) op die basis een aparte groep kan verzinnen.

Ik moet ook wel zeggen dat ik geen enkel bloempje ken dat zo mooi bij thee past als jasmijn. Sowieso jasmijn, we hebben hier een jasmijnplant op het terras, als die bloeit dan ga je haast van je stokje zo uitbundig lekker ruikt dat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gek hè vind ik ook! Ik zou ook denken dat dat gewoon een melange is...maar de plant ruikt Idd heerlijk! 
Het hoofdstuk gisteren ging over de productieprocessen maar nog niet welke soort daarbij hoort...ik kan dus helaas nog niet meer vertellen...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-5-2021 om 13:09 zei Musashi:

Met trots kondig ik aan: ik heb de inschrijving voor de cursus theesommelier net voltooid...ik dacht f* it, ik denk er nu al zo lang over, doe het gewoon ineens, and so I did!

wat leuk! ik zocht het gelijk op, vind het wel duur, maar dan heb je ook wat . Leuk draadje dit, ga ik helemaal lezen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de Lapacho besteld, jammer wel dat de verzendkosten in geen verhouding staan steeds
t.o.v. de bestelling, ik houd niet zo van online kopen eigenlijk. Maar kon geen winkel vinden zo gauw.
Er worden veel goede eigenschappen aan toegeschreven en ik wil toch wat minder koffie drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hangt er een beetje vanaf wat ik in huis heb. Komkommer met rode peper vond ik lekker. En laatst heb ik een virgin bloody mary gemaakt, met tomatensap dus, dat vond ik ook heerlijk. Lekker een paar uur laten trekken. Of gember, met kruidnagel en een klein beetje suiker. Dat laat ik in weinig water trekken en doe er dan bruiswater bij. Dan maak je gemberbier.

En soms is het helemaal niks, als ik teveel smaken bij elkaar doe. Net als met koken. Je kunt niet overal kaneel bij gooien. Citroen meestal wel. Gisteren maakte ik pasta met blauwaderkaas en daar heb ik citroen bij gedaan, heel smakelijk. Maar dat moet in een ander draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn thee rituelen. s morgens waterkoker aan, dan heb ik een glazen thermosfles met zo'n metalen zeefje en warmhoudhoes

Alles uit elkaar schroeven. zeefje vullen met losse thee, Yogi Tea losse blaadjes of andere thee blaadjes, alleen kruidenthee. 

Alles in elkaar schroeven, warmhoudhoes er om heen, water opgieten. Yoga doen, na de yoga eerste kop thee, na werk opnieuw opgieten, tweede en derde kop thee. 

ik houd dus van rituelen. Thee rituelen. 

later op de dag theezakje yogi thee, heb meestal 3 smaken in huis. zakje in mooie speciale beker, water opgieten en warm opdrinken.

En dank voor alle vorige post, genoeg nieuwe thee ideeen. 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...