Raven Geplaatst 24 december 2017 Rapport Share Geplaatst 24 december 2017 Hoi allemaal, Ik heb een alcohol probleem ontwikkeld en ben in 1,5 jaar slechts 1 maand gestopt met elke dag alcohol drinken. Ik heb zo hard hulp nodig... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 24 december 2017 Rapport Share Geplaatst 24 december 2017 Welkom hier, ook ik ben hier net. Raven reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 24 december 2017 Rapport Share Geplaatst 24 december 2017 Hallo Raven. Welkom hier. Wat ben je van plan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 24 december 2017 Rapport Share Geplaatst 24 december 2017 Welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 25 december 2017 Rapport Share Geplaatst 25 december 2017 Welkom! Wat Bob zegt, hoe stel je je het stoppen voor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 25 december 2017 Rapport Share Geplaatst 25 december 2017 Welkom Raven. Waarbij kunnen wij helpen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst 26 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2017 Ik wil gewoon weer een gelegenheidsdrinker worden en af en toe kunnen genieten van maximaal 2 glaasjes wijn. Nu kan ik gerust bijna elke avond een hele fles weg werken. Ik kan best een paar dagen niet drinken maar als ik dan wel weer een glas neem,is het hek vd dam. In de avond ben ik vaak alleen want mijn man is kok. Ik heb een veeleisende baan en 2 kinderen van 4 en 1. Let wel: mijn kinderen zien mij nooit drinken en zijn altijd veilig!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 december 2017 Rapport Share Geplaatst 26 december 2017 (bewerkt) Ik lees een heel tegenstrijdig bericht Raven, bijna elke avond een fles t.o. best een paar dagen niet; en dat je jonge kinderen altijd veilig zijn, met uitroepteken, t.o. van jouw toestand na die fles steeds. Ik zie ze ook als achterdeurtjes, die baan, kids en kok. Geen enkel excuus is echt een reden om te drinken. Misschien kun je bedenken waarom je op adb terecht bent gekomen en wat je echte doel is. succes joh! 26 december 2017 bewerkt door lady jane Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 26 december 2017 Rapport Share Geplaatst 26 december 2017 Raven, wat drink je “weg” met die fles elke avond? De eenzaamheid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 26 december 2017 Rapport Share Geplaatst 26 december 2017 (bewerkt) Wat ik lees is in jouw verhaal is dat je de 'stress' van werk en kids wegdrinkt, omdat manlief niet thuis is om mee te praten over alledaagse dingetjes. Klopt dat? 26 december 2017 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 26 december 2017 Rapport Share Geplaatst 26 december 2017 Het ging mij eigenlijlk om Raven’s eigen verhaal. Raven reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst 26 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2017 Hoi allemaal, Bedankt voor de reacties! Als ik zo mijn eerste " uitleg" terug lees, besef ik me dat ik inderdaad overkom als iemand met een tegenstrijdig verhaal vol excuses. Ik was op dat moment duidelijk hardop gedachten aan het opsommen i.p.v. een goed beeld schetsen van mijn situatie. Ik wil geen achterdeurtjesof excuses gebruiken want ik weet heel goed dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn gedrag echter het geeft wel weer wat de mogelijke triggers zijn en die moet ik helder krijgen. @lady jane...ik ben hier terecht gekomen omdat ik steun nodig heb van mensen die ook kampen met een verslaving en wellicht handvatten kan krijgen om me op weg te helpen. @bumperjim ik denk dat voornamelijk het stressvolle leven maakt dat ik drink. Het lukt me heel moeilijk te ontspannen. Wat ik nog niet heb verteld, is dat ik na 10 jaar buitenland sinds een jaar terug in Nederland woon. DIt is nooit mijn wens geweest maar mijn man kon na 5 jaar daar nog steeds niet wennen en er moest iets gebeuren. Voor mijn gevoel " hang " ik op het moment ook tussen 2 landen in terwijl het leven hier uiteraard op volle toeren door draait. x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst 28 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2017 Geen reacties meer?!?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 28 december 2017 Rapport Share Geplaatst 28 december 2017 Hoe gaat het nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 28 december 2017 Rapport Share Geplaatst 28 december 2017 (bewerkt) Hallo Raven, je fles wijn op 1 avond om te ontspannen is een oplossing die je jezelf hebt aangeleerd. Wat eens begonnen is met 1 glaasje heeft zich nu opgestapeld naar 1 fles. Ik ken het, ik was daar ook. Het vervelende is, wanneer je niet stopt zal die fles uitgroeien tot meer omdat je steeds meer nodig hebt voor hetzelfde gevoel van ontspanning. Je kinderen zien je niet drinken? Nee, nu niet want ze liggen waarschijnlijk in bed. Maar ze worden ouder en blijven straks langer op en dan zien ze het wel. Verder heeft het zo wie zo inpact op je leven. Sta jij fris en fruitig op? En wat @lady jane al in andere woorden zei zijn je kinderen veilig bij een moeder na 1 fles wijn? Je houdt jezelf voor de gek vrees ik. Of je het ooit bij 2 glaasjes kunt houden? Dat wordt een lastige. Ik spreek uit ervaring. In mijn slechte periode dronk ik 1 liter fles wijn op 1 avond, soms nog met wat biertjes ervoor. Ik heb mijn rem kapot gedronken. En zo werkt het voor velen hier. Maak een plan en hou jezelf een spiegel voor. Welke vrouw, partner, moeder wil je zijn? 28 december 2017 bewerkt door Amethist Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 december 2017 Rapport Share Geplaatst 28 december 2017 Op 12/26/2017 om 18:59 zei Raven: Hoi allemaal, Bedankt voor de reacties! Als ik zo mijn eerste " uitleg" terug lees, besef ik me dat ik inderdaad overkom als iemand met een tegenstrijdig verhaal vol excuses. Ik was op dat moment duidelijk hardop gedachten aan het opsommen i.p.v. een goed beeld schetsen van mijn situatie. Ik wil geen achterdeurtjesof excuses gebruiken want ik weet heel goed dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn gedrag echter het geeft wel weer wat de mogelijke triggers zijn en die moet ik helder krijgen. @lady jane...ik ben hier terecht gekomen omdat ik steun nodig heb van mensen die ook kampen met een verslaving en wellicht handvatten kan krijgen om me op weg te helpen. @bumperjim ik denk dat voornamelijk het stressvolle leven maakt dat ik drink. Het lukt me heel moeilijk te ontspannen. Wat ik nog niet heb verteld, is dat ik na 10 jaar buitenland sinds een jaar terug in Nederland woon. DIt is nooit mijn wens geweest maar mijn man kon na 5 jaar daar nog steeds niet wennen en er moest iets gebeuren. Voor mijn gevoel " hang " ik op het moment ook tussen 2 landen in terwijl het leven hier uiteraard op volle toeren door draait. x Ik ken het, stress wegdrinken. Wat je ervoor terugkrijgt is een verrotte nachtrust, wakker schrikken om 3 uur met alle stress die je even verdoofd had. En door je slechte nachtrust ben je nog minder stressbestendig. Ga er iets mee doen met de problemen ipv ze te verzuipen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 december 2017 Rapport Share Geplaatst 28 december 2017 'Moeilijk kunnen ontspannen, tussen twee werelden hangen, het leven wat uiteraard op volle toeren doordraait...' Genoeg triggers om te drinken, om tot rust te komen. Wat geen rust is. Integendeel. Maar dat weet je. Niet drinken is de eerste stap in het proces. Nuchter kun je stukje bij beetje je situatie, en jezelf, hoe je ermee omgaat aanpakken. Wellicht met hulp. Want die is er genoeg. Niet in oplossingen. Die zijn er niet. Wel in handvatten...zoals het forum, het contact met lotgenoten. Zelluf doen, niet alleen roep ik dan maar. Je kinderen krijgen niks mee? Dat heb ik ook lang gedacht. Ik weet niet hoe oud die van jou zijn. Maar ze hebben het door, voelen dat het niet klopt. Ik ben gestopt omdat ik de verantwoording voor mezelf heb genomen, maar het feit dat mijn kinderen eronder leden en ik dat terug kreeg heeft me wel een zetje gegeven. Ik wens jou kalmte, moed en wijsheid. Raven reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst 28 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2017 @Lika erg zoekende op het moment naar tips en adviezen maar die zijn hier volop te vinden! Verder opgelucht dat ik me hier heb aangemeld aan de ene kant en aan de andere kant vol schaamte dat ik dit punt heb bereikt. Dank jullie voor de steun en rake opmerkingen...erg confronterend maar dat is o zo nodig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 december 2017 Rapport Share Geplaatst 28 december 2017 Hoi Raven, 'Zachte heelmeesters maken stinkende wonden' Goed om te lezen dat je de rake opmerkingen kunt ontvangen..als helpend. En ja dat kan confronterend zijn. Herkenbaar...net zoals je gevoel voor 'schaamte'. Probeer dat gevoel snel achter je te laten, en te zien hoe knap het is dat je deze stap zet. Je wilt iets aan je probleem doen en zoekt hulp...compliment. Ga er voor, je bent het waard. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden