Spring naar bijdragen

opnieuw op het forum


esther2014

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

Ik ben sinds zes maanden gestopt met drinken en dacht het wel alleen te kunnen. Ik ben eerder op het forum geweest toen ik nog dronk. Ik realiseer mij dat ik behoefte heb om contact met mensen te hebben die ook hetzelfde mee maken. Ik begrijp echt niet hoe het toch kan dat het zes maanden goed gaat en ik nu continue aan drinken denk en het gevoel dat het mij geeft. Kan ik gewoon deelnemen aan de verschillende forums?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo esther. Tja, hoe dat kan? Ik denk ook nog wel eens aan drinken (sta nu net 9 jaar droog) maar niet in die hoedanigheid dat het me misschien
ook tot drinken brengt. Zes maanden is het goed gegaan. Maar wat bedoel je met 'goed gegaan'? Dat je zes maanden echt helemaal niet aan
drinken hebt gedacht of dat je -met veel pijn en moeite?- zes maanden hebt weten vol te maken zonder drank? Ik denk dat de basisinstelling die je
met niet-drinken hebt een verschil maakt. Of je echt niet WILT drinken óf dat je (van jezelf of van wie dan ook) niet MAG drinken.
Als het niet mag en je wilt eigenlijk toch wel dan is en blijft niet-drinken een strijd, een worsteling, zelfs na jaren. Maar als je jezelf ervan hebt weten te overtuigen dat
je niet hóeft, dat je inziet dat zonder drank het leven (na een beetje zoeken en proberen) heel goed en zelfs beter te doen is zónder je beleving ervan
een 'positieve draai' te geven m.b.v. alcohol dan wordt leven zonder drank na een tijdje heel gewoon en aanvaardbaar. Dan komt het idee dat
drank prettig zou zijn niet zo snel bij je op.
Komt bij mij de vraag op: is er de laatste tijd iets veranderd t.o.v. de afgelopen zes maanden. Bijv. voel je je eenzaam met de naderende feestdagen,
ben je verdrietig om het een of ander, verveel je je ineens... Alleen jij weet het antwoord op je vraag hoe het kan dat je na zes maanden niét ineens wél
zo sterk aan drinken moet denken.
En ja, door die vraag 'in de groep te gooien' kom je misschien makkelijker en sneller tot een antwoord. Dus ja, je kunt gewoon deelnemen hier
aan het hele forum.. hier op 'wie is wie' maar voor een "groter publiek dus meer kans op respons" ook op de dagdraad (Ditjes en datjes)..
Wees (opnieuw) welkom en deel je stopproces. Want je moet het uiteindelijk wel zélf doen, maar het hoeft beslist niet alléén.

Ik hoop dat je nog droog staat. Zes maanden is al een behoorlijke tijd. Maar als je een terugval(letje) hebt (gehad) zou vandaag een ideale dag
zijn om de laatste slok te nemen. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kohtje bedankt voor je reactie.Ik moet zeggen dat ik de afgelopen maanden wel het gevoel had dat ik  niet meer hoefde en wilde drinken. In mijn priveleven gaat het niet lekker en ik merk dat ook de aankomende feestdagen ook  van invloed zijn. Ik heb twee weken geleden gedronken op een zaterdagavond en daarna meteen weer gestopt.Ik prpbeer ervan te leren omdat ik weet dat drinken de situatie in mijn priveleven alleen maar zal verergeren en moeilijker zal maken. Door dit te delen, voel ik mij wel al een stuk lichter!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik de laatste twee weken meer het gevoel heb gekregen dat ik  niet van mezelf mag drinken terwijl de maanden ervoor het gevoel meer was dat ik het niet meer wilde en het leven prettiger vond zonder drank. Ik denk dat ik op zoek moet gaan naar oorzaken in mijzelf of in mijn leven waarom dat gevoel is veranderd de afgelopen twee weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Esther, misschien dat oude stuk hier eens lezen Tiqs op herhaling?
Het komt erop neer dat de herinnering in je cellen/lichaam weer geactiveerd zijn, door het drinken 2 weken geleden.
Els Noorlander heeft ook een leerzaam stuk van 30 min. hier ergens op het forum staan, of je googlet haar even.
Natuurlijk is je drinken ook niet zomaar gegaan, daar zal vooraf ook iets losgemaakt zijn bij je?
Maar je kunt wat er gebeurdis dood-analyseren, of gewoon in het hier en nu, weer opnieuw besluiten; ik neem die 1e niet.
Jij en ik weten dat, zelfs al zou het even goed gaan, uiteindelijk je aan een inhaalslag begint. Persoonlijk ga ik dat risico nooit nemen.

En juist omdat je meteen weer gestopt bent, hoef je niet bang te zijn dat je dwangmatig blijft drinken nu, je bent niet voor niets weer hier terecht gekomen.
ff wat langer blijven zou een goede raad voor je kunnen zijn; we hebben bij de ditjes en datjes een arrenslee-pact om gezamenlijk de feestdagen broodjenuchter door te komen op een leuke manier. join the family!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...