Spring naar bijdragen

Maandag, 27 November 2017


Lika

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Lars:

Ik zit al in busje neem lekker een kop koffie 

Doet me denken aan die keer (jaaaaaaaren geleden...:() dat ik op weg naar m'n werk (schilder) merkte dat ik veeeel te vroeg was. Besloot
op een parkeerplaats een kop koffie uit m'n thermoskannetje te nemen. Toen ik lekker met een bakkie in m'n hand van het lentezonnetje
zat te genieten even kijken hoe laat het nu was..... aiii... met het op m'n horloge kijken giet ik dus de koffie die ik in diezelfde hand had
over m'n spierwitte (het was maandagochtend) schildersbroek.... erg heet én erg bruin. :blush: Rechtsomkeert, naar huis, nieuwe broek gepakt en
racen naar m'n werk, zo'n twintig kilometer verder.. 

en dan nóg op tijd komen.. snap nóg niet waarom ik toen zo vroeg al op pad was....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adri, die parachute-mededeling was alleen maar interessantdoenerij. Had even geen antwoord op de vraag van Lars wat iedereen ging doen die dag.
Ik zou alleen maar 's middags naar de verjaardag van m'n moeder... Gelukkig reageerde er niemand op. Alleen Lars maar die
geloofde het óók niet. :)
Snertrit was beetje somber door de omgeving in combinatie met het weer (noordoost Groningen). Het weerzien was leuk en gezellig en de snert lekker.
Elk jaar zeg ik: nee, te slecht weer en te ver. Elk jaar wint mijn vrouw.
Volgend jaar weer (niet). (?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, ik had ook al zo het idee dat er niet gesprongen zou worden. 
En ja, de regen kwam... en bleef... 
Ook nu staan de sluizen daar boven wagenwijd open.. 
Ik ben gek op de herfst, maar meer op die herfstdagen met een zonnetje en
bladeren die door de wind in kringetjes aan het dansen zijn... 
Afijn, tis maar goed dat we het niet voor het zeggen hebben.... doen met wat 
we krijgen en het binnen gezellig maken.. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Adri:

En ja, noordoost-Groningen bij regen en herfstwind is niet echt opbeurend, ben ik bang. 

Hoewel, het heeft daar zeker ook zijn charmes: 

www.youtube.com/watch?v=3IV_NFyzo6A

 

Ben ik helemaal met je eens, wat betreft die charmes. Zelfs het 'Chemie Park'  bij Delfzijl dat zo midden in die immense vlaktes van verre te zien is,
zag er tegen de schemering met al die donkere buien 'mooi' uit door al die verlichting en daardoor heel apart verlichte rookpluimen.
En het landschap lijkt dan misschien saai maar er zitten wonderschone details in en de stadjes zijn prachtig. Start was in Bourtange.

Ken uit m'n jeugd vooral Winschoten. M'n moeder was daar tijdens de hongerwinter als Amsterdams jong meisje heen gebracht en kwam in huis
bij een gezin daar. De man was molenaar en woonde naast 'z'n molen'.. daar zijn we (na de oorlog dus) nog vaak heen geweest, ik als klein
jongetje helemaal wég van die molen. Oom Stef (de molenaar) vond ik een beetje eng. Die had letterlijk een keer een klap van de molen gehad
en daar lichte hersenbeschadiging aan overgehouden waardoor hij soms een beetje maf was, maar toch kon ik ook wel om hem lachen.
En tante Bertha (zijn vrouw) was als een soort oma voor me. Lief onverstaanbaar wijfie...

bewerkt door Kohtje
een 't' weggehaald
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreselijk om te zien hè Herstel , die aftakeling . Mijn moeder ook altijd een dame was zo dement als een deur op het laatst.  Ik was oprecht opgelucht toen ze overleed.  Ik houd mijn hart vast voor mijn zoon met down die straks ook in een zorginstelling moet gaan wonen . Mijn allergrootste zorg , hier iets achterlaten wat niet voor zichzelf kan zorgen.  Ik moet hem los gaan laten straks maar het is zo verdomde moeilijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...