Spring naar bijdragen

Gestopt revusal


Uilskuiken

Aanbevolen berichten

Hallo lieve mensen,

Ik ben nieuw hier. Ben een man van 38 met een alcoholprobleem. Nu 4 dagen nuchter en 20 uur geleden gestart met een halve revusal. Ben gestart met halve omdat ik na het lezen van vele topics hier over revusal toch aardig wat bijwerkingen kunnen optreden. K moet zeggen tot nu toe geen bijwerkingen en voel me best prima. Ben eerder opgenomen geweest in kliniek, tijdje later crisis opname, vele malen gestopt en weer begonnen. Velen zullen dit wel herkennen. Revusal heb ik ook een dag moeten uitstellen, vanwege 48uur nuchter zijn. Na inname geen moment trek gehad en t zit ook niet meer in m n hoofd, geeft behoorlijk rust moet ik zeggen. Denk nu eindelijk het gevoel te hebben absinent te blijven. Natuurlijk zal revusal ook troep zijn, maar alcohol nog veel erger. In de spiegel zie ik iemand die moe is, wallen onder ogen, maar van binnen voel ik me eindelijk weer positief en probeer zo gezond mogelijk te eten. Vanavond sporten. Ik hoop echt dat ik over een week nog steeds zo positief ben en geen bijwerkingen krijg. Voelde me zo gevangen in mezelf en wordt er emotioneel van dat ik me nu eigenlijk bevrijd voel. Laat ik maar niet te vroeg juichen. 

 

Groet, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Uilskuiken,

Ik ben sinds 1 november gestopt met behulp van refusal. Nu dus 3 weken geleden. Ik slik dagelijks direct na het ontwaken 1 hele pil. Ik heb van geen enkele bijwerking last gehad. Het bevalt mij uitstekend. Eindelijk kan ik mijn op de leuke zaken van het leven focussen in plaats van die constante zucht naar alcohol. 

Groet en zet 'm op vriend.

Parimendes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie steun en goed om te horen dat revusal bevalt Parimendes. 3 weken is niet niks. 

K moet zeggen dat ik vandaag een moeilijke avond heb, zonder revusal had ik terugval gehad, nu geen gevecht meer, voelt heel raar. Denk morgenochtend nog een halve te nemen. 

En Kruidenthee, uilskuiken vond ik wel een grappige naam, ook toepasselijk omdat ik me heel stom voel tegenover alcohol. 

Zo nu tijdens het typen merk ik dat trek ook weggaat, snap niets meer van deze verslaving, zit geen logica in. K verheug me erop om morgen fris wakker te worden en lekker genieten van de koffie.

Truste alvast 

 

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag 10 dagen nuchter. Op zich gaat het goed, zit alleen met een dilemma. Die revusal maakt me een beetje suf(moe) en krijg rooie ogen. Vrijdagochtend voor het laatst een halve geslikt en met mezelf afgesproken om de volgende te nemen pas zodra het gevecht in m n hoofd begint, dus op moeilijke momenten. Tot zover gaat dat goed, maar moet wel scherp en eerlijk blijven tegenover mezelf, als ik in de gevarenzone terechtkom, dan gewoon zonder nadenken revusal slikken. 

Donderdag afspraak bij m n behandelaar, kijken wat hij hiervan vind. Voel me vandaag fit en energiek. Dus die revusal heeft bij mij wel degelijk bijwerkingen. Voel me ook scherper en helder. 

Verder werk veel en heb m n sport weer opgepakt en eet bewust gezond. 

Gaat eigenlijk super goed, maar ik weet dat terugval onverwachts kan aankomen en voordat ik weet weer in de macht ben van alcohol. 

Eerlijk gezegt ga ik spanningen ook een beetje uit de weg.  Ik weet niet of ik die revusal gewoon moet slikken en de lichte bijwerkingen moet accepteren of ermee stoppen en wel altijd een pil bij me hebben voor het geval ik neig om naar de slijterij te gaan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja inderdaad, ik blijf het ook wel gewoon slikken en dan kijk een beetje naar m n gemoedstoestand.  Om de 2 dagen een halve. En als ik het dagelijks moeilijk krijg een kwart erbij.  

Vandaag had ik een afspraak bij m n behandelaar om dit te overleggen, maar hij is ziek. Voorlopig gaat het betreft droog staan goed, of ik nou echt gelukkig ben is een ander verhaal. Ben wel levendiger en zoek contact met familie en vrienden. Gaat wel de goeie kant op. 

Voorheen vaker periodes gehad dat ik het aardig onder controle kon houden, dus alleen in weekend drinken en heel weinig ze maar. Maar nu voor het eerst echt helemaal droog en heb het ter aanzien van eerdere pogingen makkellijker om het zo maar te zeggen. 

Ik weet ook dat ik zo weer impulsief in m n oude patroon kan terugvallen, daar moet ik nu echt voor waken. 

Zo dat was het maar weer voor nu even

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend dat je die bijwerkingen hebt zeg. Ik heb gelezen dat die moeheid inderdaad regelmatig voor kan komen, maar de rode ogen heb ik niet als mogelijke bijwerking kunnen vinden. Kan dat niet ergens anders aan liggen? Of is dat misschien gerelateerd aan die vermoeidheid?

Hopelijk kan gauw overleggen met je behandelaar en is daar iets op te vinden, en proficiat dat je nog steeds niet hebt gedronken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Het gaat niet zo best laatste 2 dagen, dus dacht ik laat ik me maar weer eens melden hier. 

Excuses dat ik enkel in m n eigen topic schrijf, beetje egoistisch misschien, maar ben ook misschien teveel met mezelf bezig.  

Ben nu 20 dagen clean, maar met een enorm leeg gevoel van binnen, het fluctureert, ene moment super gelukkig en ander moment down, wil alles tegelijk meteen actie of juist niet. Zit geen balans in. Lastig om het onder wooden te brengen. Wat ik moet doen, dat doe ik ook gewoon,  voel me lichamelijk sterk. Geestelijk is het chaotisch en wanneer het chaotisch is wil ik even rust even een drankje en alles vergeten, ik voel het aankomen.  

Ik voel me eenzaam en verdrietig, geen idee waarom, alsof ik in m n uppie het moet opnemen tegen de grote boze wereld. Ik wil me weer normaal voelen zoals voordat ik verslaafd raakte, maar ben bang dat dat nooit zal gebeuren. Ik ben nu een nieuwe ik en misschien moet ik daar aan wennen. Of gewoon accepteren zoals het nu is. Weet het gewoon even niet meer. 

 

En het gaat zo traag bij de GGZ, heb niet het idee dat ik daar iets aan heb, ook al bedoelen die mensen het heel goed. Ik moet het echt alleen doen. Die 20 dagen die ik nu op zak heb ga ik niet verpesten...echt niet. Dat zou een teleurstelling zijn zeg..pfff. 

Ben begonnen met kickboksen, dat gaat lekker en slaap als een blok, al jaren niet zo goed geslapen en fit opgestaan. K zie er ook beter uit , zondag naar aa meeting geweest. Mischien mis ik het spirituele, gister gebeden voor hulp en misschien is yoga wel wat. Sorry klinkt allemaal een beetje warrig. 

 

Morgen bedrijfsuitje en in januari nieuwe baan, spannend allemaal. Het gaat te snel, naar mijn idee, maar misschien is het ergens goed voor.  Belangrijk is m n focus niet te verliezen en geduld hebben en bij mezelf blijven. 

 

Ik mag het echt niet meer verpesten, dus nog maar een tijdje doorgaan met refusal tottad de rust is gekeerd.

sorry voor m n negatieve verhaal lieve mensen, voel me hopeloos.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet het echt alleen doen schrijf je Uiskuiken, maar is dat zo?
De AA, dit forum, je hebt kans hier om het minder eenzaam te maken, mits je zelf wat actiever wordt.
Je bent nu 3 weken nuchter, dat is vrij kort, dus de geestelijke afkick is nog niet voorbij denk ik.
Mijn 1e jaar zonder drank was zo, somber en soms om moedeloos van te worden. gelukkig voelde ik ook
dat ik dit maar één keer wilde doen en er waren ook positieve dingen, net als ik bij jou ook lees. Naarmate je langer niet drinkt
wordt de positieve lijst groter en de negatieve kleiner, dus het loont zeker om vol te houden. En dan kun je je zeker weer zo voelen als voor je afhankelijk van drank werd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog eens je voorstel berichtje gelezen.

Je hebt al een aantal pogingen om te stoppen achter de rug. 

Wat me opvalt is dat je de verwachting hebt dat het nu meteen 'beter' zal gaan.

Dat je bevrijd voelt.

Weer de stap naar een ADB leven kan wel aanvoelen als een bevrijding in de zin van de vicieuze cirkel van drinken weer doorbroken

te hebben. Maar feitelijk begint het proces dan pas echt...je gaat weer 'voelen', leuke maar ook de minder leuke dingen. Verveling, leegte,

misschien wel een soort van 'is dit het nou'? Mij helpt het om te weten, oa door verhalen van ervaringsdeskundigen dat dit op termijn beter wordt.

En ja, mij gaat dat soms ook niet snel genoeg...maar er is maar één manier. Gewoon doorgaan met de eerste niet nemen. Heb me in het begin ook

even heel alleen daarin gevoeld, ondanks alle steun om me heen. Maar nu ik er weer een aantal maanden nuchter insta, ook nog pril, is dat gevoel minder.

Ja, zelluf doen, niet alleen. 

Misschien goed om hier of op de dagdraad wat vaker te schrijven? Of te lezen?

 

Moed, kalmte en wijsheid gewenst.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de steun en tips Lady Jane en Kruidenthee.

Ben er inderdaad van overtuigt dat ik nu natuurlijk veel beter af ben en dat de positieve lijst steeds groter wordt.

 

Die eerste glas bestaat niet meer,  die eerste glas is een valkuil naar een eenzaam ellendig bestaan. Hoe aantrekkellijk het ook lijkt. Nuchter ben ik veel bewuster van mezelf. 

Ben de deur uit gegaan om de avond niet alleen thuis door te brengen. Het werkt wel, voel me een stuk rustiger. 

Stap voor stap en moet inderdaad niet alles tegelijk willen nu, tevreden zijn met wat ik heb en er vanaf nu het bese van maken, dan komt het vanzelf goed toch. 

 

Nogmaals bedankt en een hele fijne alcoholvrije avond toegewenst.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister moeilijke dag gehad, kwam gestresst en geirriteerd thuis. M n dag verliep niet zoals ik had gepland en wat tegenslagen. Uiteindelijk besloot ik om een drankje te nemen om te ontspannen, onderweg naar slijterij heftig discussie met mezelf, op zo n monent is het zwart voor m n ogen en wil ik gewoon drinken, k wil het niet maar is meer dwangmatig. K weet niet waar ik de moed vandaan haalde want heb boodschappen gedaan bij A&H en ben zonder drank naar huis gereden. Thuis meteen zonder nadenken refusal geslikt. Hele avond zitten tobben, werd er gewoon moe van en ben vroeg naar bed gegaan.

Vandaag zeer dankbaar dat het voorbij is, voel me sterk en trots dat ik het heb overleeft. Dit lijkt overdreven maar zo voelt het. Was gewoon een moelijke week en gister was een beslissingsmoment. Voelt als 1-0 voor mezelf..haha. Niet te beschrijven en weet nog steeds niet waarom ik niet ben teruggevallen. Lekker geen kater vandaag. Zit weer beetje in m n vel, winst is nu zo groot, daar ga k het weekend lekker van genieten. Fris en fruitig goed gekleed de straat op. Ik leef weer lieve mensen. Ik val niet meer terug nooiitt meer.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Uilskuiken:

Gister moeilijke dag gehad, kwam gestresst en geirriteerd thuis. M n dag verliep niet zoals ik had gepland en wat tegenslagen. Uiteindelijk besloot ik om een drankje te nemen om te ontspannen, onderweg naar slijterij heftig discussie met mezelf, op zo n monent is het zwart voor m n ogen en wil ik gewoon drinken, k wil het niet maar is meer dwangmatig. K weet niet waar ik de moed vandaan haalde want heb boodschappen gedaan bij A&H en ben zonder drank naar huis gereden. Thuis meteen zonder nadenken refusal geslikt. Hele avond zitten tobben, werd er gewoon moe van en ben vroeg naar bed gegaan.

Vandaag zeer dankbaar dat het voorbij is, voel me sterk en trots dat ik het heb overleeft. Dit lijkt overdreven maar zo voelt het. Was gewoon een moelijke week en gister was een beslissingsmoment. Voelt als 1-0 voor mezelf..haha. Niet te beschrijven en weet nog steeds niet waarom ik niet ben teruggevallen. Lekker geen kater vandaag. Zit weer beetje in m n vel, winst is nu zo groot, daar ga k het weekend lekker van genieten. Fris en fruitig goed gekleed de straat op. Ik leef weer lieve mensen. Ik val niet meer terug nooiitt meer.

 

 

 

 

 

Yeeeaaahh lekker hè!! Nu weer een droge dag. Zet m op!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...