Spring naar bijdragen

Donderdag, 14 september 2017


jowan

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei rapilos:

Drink altijd senseo

Heerlijk !

Met pads van de winkel die bekend is om zijn lekkere rookworst
Eerst laagje melk in de magnetron, dan de koffie erop laten lopen
Heerlijk schuimkraagje
Maar nu houdt ik ook niet van die vieze bittere sterke koffie
Wat kunnen smaken toch verschillen he :)

Dagpact:

jowan

Mootje

Lars

Tinto

Francoise

Kohtje

Muffin

Wat betreft koffie, niks beter dan een Delonghi. Koffiebonen erin kappen, type koffie kiezen, knopje duwen en hopsakee, koffie klaar ....

Voor de rest grijs, donker, regen, 10 gr. celsius en dus verwarming aan terwijl het eigenlijk nog zomer is. Maar goed, we moeten leren te accepteren de zaken die we niet kunnen veranderen en daar hoort het weer inderdaad bij. Gelukkig maar, het zou wat zijn indien iedereen zomaar even het weer zou kunnen veranderen ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buisman, die blauwe blikjes vroeger.. heb ik op de lagere school tijdens handenarbeid 'vaasjes' van gemaakt. Halve wasknijpers met de reliëfkant
naar buiten rondom het blikje plakken met velpon.. dan met gewone plakkaatverf beschilderen en dan mochten we die vaasjes vernissen..
was voor mij een wondertje, dan was die waterverf ineens watervast.. Heb nog enkele jaren elk leeg buismanblikje 'omgetoverd' tot pennenbakje,
sigarettenpotje, bloemenvaasje, etc...
Weet niet of die blikjes nog bestaan, of dat hele buisman aroma nog bestaat....
Was stomverbaasd dat die fabriek in Zwartsluis stond/staat.. kwam ik achter toen ik daar een vriendinnetje had, lang geleden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Kohtje:

Buisman, die blauwe blikjes vroeger.. heb ik op de lagere school tijdens handenarbeid 'vaasjes' van gemaakt. Halve wasknijpers met de reliëfkant
naar buiten rondom het blikje plakken met velpon.. dan met gewone plakkaatverf beschilderen en dan mochten we die vaasjes vernissen..
was voor mij een wondertje, dan was die waterverf ineens watervast.. Heb nog enkele jaren elk leeg buismanblikje 'omgetoverd' tot pennenbakje,
sigarettenpotje, bloemenvaasje, etc...
Weet niet of die blikjes nog bestaan, of dat hele buisman aroma nog bestaat....
Was stomverbaasd dat die fabriek in Zwartsluis stond/staat.. kwam ik achter toen ik daar een vriendinnetje had, lang geleden..

Kijk:
http://www.koninklijkebuisman.nl/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig zo'n koffiedraad vandaag. Ik geniet van alle berichtjes over de koffie. Haha. En ik leer er dus ook van. Wat een prachtforum toch. Blij met jullie. 

Net een schitterende lange regenjas gescoord bij de fietsenboer in dorpje hiernaast. En ook gave afspraken voor een servicebeurt voor de elobike kunnen maken. Na mijn vakantieweek komt hij de fiets thuis ophalen en een paar dagen later terugbrengen met het busje van de winkel, omdat ik die afstand niet kan lopen. Ik woon aan de rand van x. waar  ik niet vaak boodschappen doe, het dorp " ernaast" doe ik daarentegen heel graag boodschappen. Wat gemoedelijker, goedkoper, en meer klantgericht. Net effe meer toegankelijk en " gewoner" dan x. Hou ik van. In X zit meer "kak" ( sorrymoderator, dit mag toch wel? ) das niet mijn ding. 

Kohtje, het wasknijpervaasje had ik ook. Enig. Vaderdag- of moederdagknutselcadeau ( zo wat een scrabblewoord) op de lagere school, weet ik nog. Haha. Nostalgie. 

Ik ga op tijd koken, vroeg wandelen en bedwaarts. Ieder een mooie droge avond. ( krijg dr steeds meer lol in) .

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Herstel:

Geweldig zo'n koffiedraad vandaag. Ik geniet van alle berichtjes over de koffie. Haha. En ik leer er dus ook van. Wat een prachtforum toch. Blij met jullie. 

Net een schitterende lange regenjas gescoord bij de fietsenboer in dorpje hiernaast. En ook gave afspraken voor een servicebeurt voor de elobike kunnen maken. Na mijn vakantieweek komt hij de fiets thuis ophalen en een paar dagen later terugbrengen met het busje van de winkel, omdat ik die afstand niet kan lopen. Ik woon aan de rand van x. waar  ik niet vaak boodschappen doe, het dorp " ernaast" doe ik daarentegen heel graag boodschappen. Wat gemoedelijker, goedkoper, en meer klantgericht. Net effe meer toegankelijk en " gewoner" dan x. Hou ik van. In X zit meer "kak" ( sorrymoderator, dit mag toch wel? ) das niet mijn ding. 

Kohtje, het wasknijpervaasje had ik ook. Enig. Vaderdag- of moederdagknutselcadeau ( zo wat een scrabblewoord) op de lagere school, weet ik nog. Haha. Nostalgie. 

Ik ga op tijd koken, vroeg wandelen en bedwaarts. Ieder een mooie droge avond. ( krijg dr steeds meer lol in) .

 

 

 

Tja Herstel, "droog" zal de avond zeker niet zijn, tenminste hier toch niet. Dat vroeg naar bed zie ik wel zitten maar mijn lieve vrouw is meer van het late, alhoewel ze  nu wel lekker ligt te snorren. En dan kan ze straks niet slapen, en vraagt zich dan af hoe dat toch komt ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat betreft koffie, heb een Delonghi op alle plaatsen waar ik af en toe woon. En dat zijn er wel geteld 4. Kan je tegenwoordig voor een goed prijsje kopen. De oudste is nu ongeveer 10 jaar oud, is welgeteld 1 keertje stuk geweest (een O-ring), de service dienst gebeld en de dag nadien was het ding al hersteld. Kan je ook lekkere cappuccino mee maken, espresso, gewone koffie etc. Kortom, een aanrader.  

De'Longhi Magnifica S ECAM 22.110 - Volautomaat Espressomachine - Zilver

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het net nog even ervaren / beseft dat een van de meest belangrijke stappen naar genezing is te leren accepteren dat je bepaalde zaken niet kan veranderen, in de eerste plaats andere mensen. Ik ben zelf nogal gesteld op orde maar ben gehuwd met iemand die 100% tegenpool is, toch op dat gebied. En heb daar steeds tegen gevochten, mij geërgerd, boos geweest en ruzie gemaakt. En, gedeeltelijk dank zij AA besef ik nu dat ik dit ofwel moet aanvaarden ofwel de nodige stappen ondernemen, lees afscheid nemen. Maar dat is het mij niet waard dus probeer ik gewoon de rommel niet meer te zien en te aanvaarden dat mijn partner anders is. 

En het is het niet waard om met alcohol jezelf te verdoven, want in je roes ga je jezelf nog meer ergeren en begin je ruzie te zoeken. 

Wou dit gewoon even kwijt, voor de rest houden we het droog, hierbinnen ten minste. Buiten is het wat anders ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks het regenweer en de wind (die hier vandaag weer wel was...) kan ik me qua alcohol en andere geest- en stemmingsveranderende middelen droog, nuchter, clean, sober en schoon afmelden. Ik heb wel zo'n 20 km bij elkaar gewandeld vandaag, ik hoop dat dat een positief effect op het slapen gaat hebben. Morgen vroeg er weer uit, met beste vriendin een dag er op uit, een festival. Zin in!

Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond

Weer even opslomen met een kop thee

Verloopt allemaal wat soepeler hier

Storm in de kop is weeer wat gaan liggen

Ook lekker wat kilometers in de benen

Mezelf gezond en lekker moe maken 

 

Fijne nacht allen

Morgen weer gewone filterkoffie

In mijn eigen huisje heb ik zo'n druk-potje ;)

Biologische koffieie van de Liddle. Lekker.

 

dewandelvrouwnunogevenzonderfiets

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Muffin1956:

En wat betreft koffie, heb een Delonghi op alle plaatsen waar ik af en toe woon. En dat zijn er wel geteld 4. Kan je tegenwoordig voor een goed prijsje kopen. De oudste is nu ongeveer 10 jaar oud, is welgeteld 1 keertje stuk geweest (een O-ring), de service dienst gebeld en de dag nadien was het ding al hersteld. Kan je ook lekkere cappuccino mee maken, espresso, gewone koffie etc. Kortom, een aanrader.  

De'Longhi Magnifica S ECAM 22.110 - Volautomaat Espressomachine - Zilver

@Muffin1956Is dat er eentje met bonen of met gemalen koffie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...