Spring naar bijdragen

Donderdag, 14 september 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Mijmeringen....

Toen ik nog gebruikte dacht ik "het"  allemaal goed te kunnen verstoppen. 'Geen mens die het in de gaten heeft!' dacht ik.
Niet mijn logistieke bedrijf met vol en leeg rammelend goed, soms bij nacht en ontij, niet mijn steeds verder aftakelende lichaam, niet mijn brein wat steeds vaker uitviel en steeds vreemdere 'kronkels'  vertoonde, niet mijn geur, gedrag, spraak en schrift. Ik had het best voor elkaar. Dacht ik.

Nu ik een poosje nuchter ben en steeds beter in staat ben om naar mezelf te kijken, zie ik ook anderen beter.
Van mezelf weet ik inmiddels dat het bij mij een absolute wanvertoning was toen ik nog zoop. Ik verkeerde in de waan dat ik gelijk had als ik anderen stellig overtuigde dat het zwart was, daar waar het overduidelijk wit was. Geen wonder dat er velen bij mij afhaakten. Ik kan dat nu begrijpen. Wat laat, helaas, ja.

Ik ben er nu een soort van allergisch voor als iemand gedronken heeft, al is het maar een half blik. Ik merk dat meteen, als het al niet te ruiken is.
Er komt een ander soort praat uit, er wordt anders geschreven. Ook hier op het forum zie ik vaak een eventuele 'bekentenis' al van tevoren aankomen door de manier waarop er geschreven wordt. Ik vind dat pijnlijk om aan te zien. Zeker als ik weet dat er een authentieke wens om er van af te zien bestaat.

Van weer anderen vind ik het minder pijnlijk, eerder gênant, omdat ik daar die wens om te stoppen met gebruiken niet zo duidelijk aanwezig vind. Ze lijken een beetje te koketteren met hun drank(ge)(mis)bruik, er een beetje mee te spelen. Daarvan vind ik het weer jammer omdat dat mensen die hier pas komen om het verkeerde been kunnen zetten en daarmee hun lijdensweg onnodig kunnen verlengen.

Ik probeer een goed en duidelijk voorbeeld te zijn, dat is wat ik kan doen.
Heb een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OOOOHH... wacht, heb nog zo'n mini-percolatortje in de camper.. ga ik dáár wel eerst even koffie zetten.

 

Na úúúúúren even bijgewerkt en snap nu jowan verderop ook over z'n koffie onder de pergola...:blush:
Typefoutje verbeetterd...

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje: ik sta op het punt mijn senseo te 'desinvesteren' omdat ik de kwaliteit van de koffie dramatisch slecht vind.
Ik wil iets met een Italiaans karakter, vooral espresso. Voor bezoek een macchiato en dergelijke.
Dat kost wat, jazeker, maar ik denk dat ik dan ook wat heb.
Heb je tips wat ik wel en niet zou moeten overwegen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik moet daarvoor ook nog een grens over, mijn financiële grens....
Ik kom vaak in mijn moederland Italia en telkens wordt de wens sterker om het nu eindelijk maar eens te regelen en er wat anders voor te laten staan.
Een grootverbruiker van koffie ben ik niet, dus dan mag het wel lekker en goed zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...