Spring naar bijdragen

Vrijdag, 8 september 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Och ja, Okkie Trooy.. zat daar Vrouwtje Theelepel ook niet in?
Maandje wachten, Bor, en dan gaat dit spannende avontuur weer verder.

Suikertje, haha.. die ken ik ook wel, hoor, Peppi en Kokki en Q en Q.. en Black Beauty en Alleen op de wereld (aks serie met echte acteurs en in zwart-wt..)
Onze eerste kleuren tv was trouwens een afdankertje van een buurman.. die gaf alleen nog maar groen weer.. maar onze
zwart-wit was kapot en de suikertante leefde niet meer.. dat werd dus zwart-wit tv in groen-wit.
Voor ons heette dat toen 'vooruitgang'.. haha... en mijn hemel, wat waren die bakbeesten zwaar. Moest van drie hoog naar één hoog. (Overigens niet
meer in A'dam Osdorp).
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OOhh, Okkie Trooi !!

Ja echt GEWELDIG !
Een van de eerste kinderprogramma's die ik vroeger zag
Op woensdagmiddag, of was dat nu zaterdagmiddag, als we net in bad waren geweest en met schoon gewassen haartjes op de rand van de tafel t.v. mochten kijken
|Ha,ha, wat een nostalgie !

Maar als ik het nu terug zie dan denk ik ; dat ik dat nu zo GEWELDIG vond toen:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Suikertje : Ik hoor je vaak over hoofdpijn. Dat is bij mij ook een onderwerp sinds ik stopte...
Het heeft bij mij met spanningen (en waarschijnlijk emoties) te maken, dus spierspanningen vanuit schouders, armen en nek.
Ik heb geen zin in eindeloze massages, spierverslappers, paracetamols en andere symptoombestrijders. Ik zou eigenlijk bij de kern willen komen.
Daarvoor zoek ik het nu bij een haptonoom (die ook bekend is met de ziekte verslaving). Heb jij dat ook ooit overwogen? Wat heb jij er al aan gedaan? (Als je dat hier al kwijt wil, natuurlijk.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel in het begin, toen ik een jaar of 5 was of zo, mochten we bij de buren t.v. kijken, want dat hadden wij toen nog niet
De buurvrouw vond dat goed ; 1 uurtje, op de grond zitten, niet praten en niet bewegen
Wij vonden dat allang best, want t.v.....dat was toch werkelijk fantastisch !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft bij mij hoofdzakelijk te maken met spanningen en stress jowan. Sinds ik begin 2016 stopte met alcohol ben ik al bezig met opruimwerkzaamheden zoals ik het maar noem. Dat gaat me niet erg makkelijk af. Daarbij komt ook dat ik druk bezig ben met cognitieve gedragsoefeningen. Noodzakelijk om mijn angsten de baas te worden, maar erg lastig soms.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb last van hoofdpijn sinds ik bij de haptonoom ben :D

Nee, flauw...ik heb nooit last gehad van hoofdpijn.

Laatste weken dus wel...en waar ligt het aan? Wellicht een combi van spanning,  slechter slapen,

opruimen zoals jullie dat zo mooi noemen, hormonen. Omgaan met emoties..voelen, niet wegduwen of wegdrinken.

En ja, ik heb daarbij ook hulp van haptonoom ingeschakeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opruimen, de puinhopen uit je 'verleden', Lars. Die dingen opruimen waar je (nu nog) last van hebt.
Dat is voor de één heel veel, voor de ander wat minder. Maar ik denk dat veel alcoholisten in een hoop rotzooi, figuurlijk én letterlijk, leven.
Zelf had en heb ik veel rotzooi veroorzaakt met dingen niet doen en/of nakomen. Helemaal ongedaan maken gaat niet, tot nu toe.
Maar vrede met m'n omgeving sluiten en vooral óók met mezelf doet de puinhoop al veel minder belastend worden.

Een lachende kleinzoon van twee, drie dagen oud? Wow.. dan moet je wel een fijne opa zijn. Lachte hij bij het woord voetballen of bij treinen?
En heb je 'ijsje' ook al geprobeerd? Pas wel op met beloven, dat ie niet te snél groot wil worden.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

1 uur geleden zei rapilos:
1 uur geleden zei rapilos:

 

1 uur geleden zei rapilos:

Heel in het begin, toen ik een jaar of 5 was of zo, mochten we bij de buren t.v. kijken, want dat hadden wij toen nog niet
De buurvrouw vond dat goed ; 1 uurtje, op de grond zitten, niet praten en niet bewegen
Wij vonden dat allang best, want t.v.....dat was toch werkelijk fantastisch !

Hahahaha ik ook. Bij de buren van mijn oma. Dappere Dodo. Heel stil op de grond. We moesten iets betalen maar hoeveel weet ik niet meer. En we kregen geloof ik een snoepje.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk!

Paulussie, op de radio, uitgesproken door de enige ECHTE Eucalipta. Nogal buitengemeen zeeeeeer eigenaardig.

De vierverenwaterval. Toedeloe. Skannenai. Axel Nort volgens mij in zo'n amfibieding.

Ben zelf van '56, tv kwam ps in '63.

Maar des woensdags- en zaterdags middag konden we kijken bij "Tante Greetie", afgeladen voorkamer, voor de somma van slechts 10 centen.

Deouwel*l.

 

Mai, dikkekus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei haddock:

Leuk!

Paulussie, op de radio, uitgesproken door de enige ECHTE Eucalipta. Nogal buitengemeen zeeeeeer eigenaardig.

De vierverenwaterval. Toedeloe. Skannenai. Axel Nort volgens mij in zo'n amfibieding.

Ben zelf van '56, tv kwam ps in '63.

Maar des woensdags- en zaterdags middag konden we kijken bij "Tante Greetie", afgeladen voorkamer, voor de somma van slechts 10 centen.

Deouwel*l.

 

Mai, dikkekus

Dat in het amfibieding was Captain Zeppos. Axel Nort zat in een 2 pkaatje.

Ben ook van 56 en het eerste wat ik mij herinner was de Vlaamse serie, "schipper naast Matilde".  Mijn god, wat zijn we oud aan het worden. Maar ik zou er graag nog een jaartje of 20 bijdoen op een gezonde manier dus laten we het drinken maar voor wat het is, zover ben ik al wel geraakt. Nu alleen nog volhouden,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei haddock:

... Axel Nort volgens mij in zo'n amfibieding.

Nee, Axel Nort reed echt in een 2cv.
't Was een Vlaamse collega van je, kapitein Zeppos, die in een Amphicar reed en voer...

O, Muffin was me net voor en weet óók van wanten...;)

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat ook wat jonger denk ik.. Oebele en Hamelen wel bekend maar niet echt meer gevolgd.. ook weer die jongere broertjes die keken en
dat ik af en toe mee keek... (vaak tijdens huiswerk maken. Moest in de woonkamer, kleinbehuisd. Concentratieproblemen, geen goede school-
resultaten maar we zaten met z'n zevenen op een flatje met drie slaapkamers. Eigen kamer zat er niet in. 't Was niet allemaal leuk en gezellig.
En dan ook nog een vader die zwaar depressief was en alcoholist. Toch denk ik, mede door zo'n dagdraadje als vandaag, ook met plezier en warmte
terug aan die 'goeie ouwe tijd'..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...