Spring naar bijdragen

Vrijdag 1 september 2017


Gast

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Lars:

Lekker Yvonne. Ik heb hier heel wat mensen zien komen en zien gaan. Van jong tot oud. Laag opgeleid en hoog opgeleid. Mensen die bijna dagelijks bezoek kregen en mensen die nooit bezoek kregen. Mensen die in de war zijn als ze binnen komen en weer helder vertrekken. Mensen met verhalen. Mensen met verdriet. Mensen die boos zijn. Mensen die juist de hele dag vrolijk zijn. De 1 komt nooit meer terug. De ander weet je van te voren die is hier zo weer. Ik heb me nooit zo in de groep gemend. Voelde me vaak een buitenstaander. Toch heb ik ook wel dierbare mensen gezien en gesproken. Personeel hetzelfde. De 1 kun je schieten de ander is mee denkend en mee voelend. Het is een proces geweest met vallen en opstaan. Tijd om verder te gaan. Weer een klein beetje gewoon leven. Dat is wat ik me erbij voorstel. Geen groot terrein meer. Gewoon in een woonwijk. Mijn eigen kamer had ik hier ook. Maar nu heb ik  een grote kamer en zelf ingericht. Mijn eigen thuis waar ik mezelf mag zijn met de hulp die ik nodig ben. Het gaat goed komen 

Als dit geen mooie posting is voor op je eigen draadje Lars, dan weet ik het niet meer.
Hij geeft prachtig weer hoe je bent gegroeid, volwassen geworden, inzichten hebt verworven, erkent dat het moeilijk is, en toch ook goed gaat komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, fijne dag met alles drop en dran.. Heus, 't komt wel goed. Lekker nieuwe meubeltjes snuiven, straks...
(oe, dat had ik in een NA-meeting niet moeten zeggen, dat van dat meubeltjes snuiven.. net als dat ik me steeds meende te
moeten verontschuldigen voor m'n "lijntje met god"....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,

Nee hoor Lars je bent niet abnormaal, dat heeft bijna iedereen.

Hé mensen ik ga vandaag vertellen aan mijn neuropsych. dat ik helemaal niet meer rust overdag. Ben heel benieuwd hoe hij zal reageren. Hij vindt het nooit prettig als jij zelf of iemand anders zich bemoeit met de behandeling die hij voor je uit heeft gestippeld, maar het haalt niets uit na 1 1/2 jaar. Dan is ie maar boos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! 

Ik spring heel ff binnen voor lars.

Veel succes en ook wat plezier vandaag! Superspannend! Ik zou ook haast in mijn broek doen dus je bent niet alleen. Maar je hoeft niet bang te zijn. T lijkt nu groot maar tegen vanavond is de wind gaan liggen

Zulke momenten waarin spanning hoogtij viert zijn de gevaarlijkste. Ze roepen om jezelf troosten of belonen. Stap niet in die valkuil. 

Koop chocolade! 

Dikke zoen :lips:

Ps: ik vertrek vandaag ook naar huis :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen,

Nee hoor Lars je bent niet abnormaal, dat heeft bijna iedereen.

Hé mensen ik ga vandaag vertellen aan mijn neuropsych. dat ik helemaal niet meer rust overdag. Ben heel benieuwd hoe hij zal reageren. Hij vindt het nooit prettig als jij zelf of iemand anders zich bemoeit met de behandeling die hij voor je uit heeft gestippeld, maar het haalt niets uit na 1 1/2 jaar. Dan is ie maar boos.

Als het goed is wordt hij niet boos, anders moet hij toch maar weer de boeken in.... Standaard methodes werken niet altijd, luisteren naar mensen en aanpassen op behoeftes wel. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geh Jopie, ik heb ook zo'n reünie gehad, in 2011, met leerlingen van de basisschool.
Was wel leuk, maar precies zoals je zegt, oppervlakkig, maar dat krijg je toch,

Ik doe dit, wat doe jij? Die en die zijn ook al dood, etc.

Na die tijd spraken we af iedere 5 jaar een reünie te houden, en je raadt het al, nu 6 jaar voorbij en niks meer.

Hoeft ook niet, ik ben bang dat dezelfde verhalen weer voorbij komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge.. *nacht met herbelevingen gehad en gister avond nog naar de spoed eisende hulp geweest omdat mijn operatie wond bloed lekte, ik niks binnen kon houden en zat te hakken van de pijn. Wond is schoongemaakt in het zh en heb anti braakmiddel en morfine recepten meegekregen. Verder mis ik de roes ontzettend maar ik ga NIET drinken. 

Dagpact:

jowan

Mootje

Kohtje 

Linda053

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jemig @Linda053 Heftig! Rustig aan vandaag, heb je wel iemand die voor je zorgt? Beterschap en drinken lijkt me wel het slechtste wat je kan doen nu. :rose: Dus goed voornemen! En van morfine raak je toch ook een beetje in een roes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'n laatste schoolreünie (MTS) is onderhand ook al wel weer 20 jaar geleden.. D'r waren zelfs klasgenoten die ik totaal niet kende..:blush: Zij mij wel...
Van de lagere school 1x een reünie gehad. Maar dat was van de hele school, alle jaren. Die school bestond toen 25 jaar. Daar kwam ik maar vier
klasgenootjes tegen. Die kwam ik echter in het dagelijks leven ook regelmatig tegen.
Heb nooit veel met school gehad. Met klasgenoten eigenlijk nog minder.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Eerste werkuurtjes achter de rug
Vannacht vrij slecht geslapen door het gehoest
Nu toch maar afspraak gemaakt met de huisarts, want hoesten duurt nu bijna 1.5 week, en er komt totaal geen verbetering of verandering in
Hopelijk krijg ik dan meteen de uitslag van de foto's die ik van de week heb laten maken
Zin om weer een uurtje naar bed te gaan, en ja, dat is natuurlijk echt niet normaal

Lars,
Ook van mij sterkte en snap je spanning heel goed hoor
Zou ik ook hebben
NIET drinken vandaag he, zet jezelf op het dagpact !!

Linda,
Goed plan, om niet te drinken
Wens je een spoedig herstel

Asterix,
Gefeliciteerd met je jaar !
Goed man !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggu. Ik heb mn dag niet echt. Gigapijn, doodmoe. En somber. Bah. Ik voel me al zo lang zo beroerd. Sorry, Maar we houden het droog. Het is alleen op het moment een fiks gevecht. 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Sheila:

Jemig @Linda053 Heftig! Rustig aan vandaag, heb je wel iemand die voor je zorgt? Beterschap en drinken lijkt me wel het slechtste wat je kan doen nu. :rose: Dus goed voornemen! En van morfine raak je toch ook een beetje in een roes?

Ik ben opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis waar ik 24 uurs zorg heb in principe. Maar ze zijn hier niet goed met lichamelijke klachten dus ik moet het het grootste deel alleen doen. Ik heb mijn enkel op 3 plaatsen gebroken en mijn kuitbeen doormidden. 6 weken geleden. Afgelopen dinsdag vanwege zware infectie opnieuw geopereerd. 

 

En ik ben depressief en heb erg veel last van een laag zelfbeeld en negatieve / sombere gedachtrn. Voorheen dronk ik altijd zodat ik in een roes kwam en die gedachten en gevoelens te hanteren waren. Nu drink ik niet meer en heb ik refusal. Maar ik mis de roes.. 

 

Morfine helpt de scherpe randjes van de lichamelijke klachten eraf te halen maar op geestelijk gebied merk ik daar niks van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Linda053 Je hebt heel wat op je bordje dan.... niet makkelijk zeg! Ik hoop dat ze je geestelijk wel heel goed kunnen helpen, dan wordt het lichamelijke ook makkelijker te handelen... Maar je hebt heel wat gebroken zeg! Nu maar hopen dat je niet nog een infectie krijgt.

Heb je wel het idee dat je psychisch vooruit gaat? Ik snap dat je de roes mist, het is ook moeilijk om alle problemen en weggestopte dingen op te rakelen. Maar ja, je zal erdoorheen moeten om daarna volop van het leven te kunnen genieten. Nu nog moeilijk om te zien, maar ja. Je zit op de juiste plek.

Heel veel sterkte! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...