Spring naar bijdragen

Maandag, 28 augustus 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Goedemiddag

Over valkuilen gesproken:

Ik loop door een straat

Ik loop door een straat.
Er is een diep gat in het trottoir.
Ik val erin.
Ik ben verloren … ik ben radeloos.
Het is mijn schuld niet.
Het duurt eeuwig om een uitweg te vinden.

Ik loop door dezelfde straat.
Er is een diep gat in het trottoir.
Ik doe alsof ik het niet zie.
Ik val er weer in.
Ik kan niet geloven dat ik op dezelfde plek ben.
Maar het is mijn schuld niet.
Het duurt nog lang voordat ik eruit ben.

Ik loop door dezelfde straat.
Er is een diep gat in het trottoir.
Ik zie dat het er is.
Ik val er weer in … het is een gewoonte.
Mijn ogen zijn open.
Ik weet waar ik ben.
Het is mijn schuld.
Ik kom er direct uit.

Ik loop door dezelfde straat.
Er is een diep gat in het trottoir.
Ik loop eromheen.

Ik loop door een andere straat.

Bron: het Tibetaanse boek van leven en sterven, Sogyal Rinpoche.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Bor, realiseerde me niet dat het je zo hoog zit. Sorry. Dat van 'vraag maar aan m'n hogere macht' was een grapje.

Waarom ik niet meer naar meetings ga? Ik begon het een beetje zat te worden na acht jaar.
Of dat gevaarlijk is? Geen idee. Heb niet het idee dat ik iets gevaarlijks doe.
Waarom geen sponsor meer? Contact verwaterde langzaam en is opgehouden.
Wat ik nog aan AA/NA doe? Ik heb me met hulp van de stappen een andere manier van leven eigen gemaakt.
Niet radicaal anders, wel 'luchtiger', minder zwaar. Ik pas wat ik geleerd heb nog dagelijks toe... zonder er heel hard over te hoeven
nadenken. Ik ben veranderd maar nog zéér herkenbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker en ook geestelijk hoor. Er gebeuren bijzondere dingen. En  Steeds meer inzichten! En nu even erg moe  ervan, dus pijnstillers gedaan en even boekje lezen, want ik wil vanavond naar de meeting, en dat is toch een klein halfuurtje rijden, dus even energie opdoen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles is bezorgd denk ik. Wat een rare dag. Je kamer nog leeg. Wel is de huiskamer en keuken klaar dus daar geweest. Waren nog meer iedereen onwennig. Gesprekje gehad. Moeder overste was er ook die woont er al. Dat is iemand die hier woont bij ons. Wat een baan maar goed als zij dat leuk vind

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was een grapje @Kohtje. Het is juist fijn dat er 1 iemand gewoon woont. Natuurlijk heeft ze haar vrije dagen en vakantie maar grotendeel kun je op dezelfde persoon terug vallen dag en nacht. Oh en dan bedenk ik me dat ik hier altijd de nachtwacht laat komen. Denk niet dat zij daar vrolijk van word als ik haar elke nacht wakker maak. Komende nachten hier maar oefenen om niemand te laten komen 

bewerkt door Lars
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het komt goed. Ik wil geen vogels meer. Moeder overste (lief bedoeld) heeft een kat en die mag straks door het huis lopen ook in onze woonkamer komen. Ik heb helemaal geen verstand van vogels en straks pakt de kat ze. Ik neem eerst geen dieren misschien kan ik buiten konijnen houden. Maar dat moet overlegd worden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat de AA zo dichtbij is. @Lars Ideaal. Ik rijd er toch gauw een halfuurtje over via de snelweg. Ik woon gelukkig pal bij de oprit van de snelweg, dat scheelt weer. Eet smakelijk. Ik ga ook voor hondje en mij voor eten zorgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjongejonge, ben ik ineens een ervaren forummer( zeker omdat ik de 1000 posts gepasseerd ben), meer een kwebbel dus hier op het forum, dan ervaren. Haha. @Lars, mik er ook nog es 2 berichtjes op, krijg jij die status ook:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...