Spring naar bijdragen

Maandag, 28 augustus 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Net na goed nadenken nieuwe afspraken gemaakt met brijderdame van de groep. Ik wil mijn beperkte energie steken in mijn eigen aa groep 2 x per week ( waar ik nu echt structureel iets wil opbouwen) en stop met de brijdergroep twee middagen per week. In plaats daarvan af en toe een individuele sessie met de brijder psychotherapeut. Dat kan morgen al.

En dan hoop ik ook gewoon wat energie te kunnen steken in contacten, koor en haakclubje. De vooral leuke dingen. Ook heb ik het claimgedrag van de bijna buuv besproken en verteld dat ik het contact nu even afhoud. Niet goed voor beiden. Ik ga nu echt egocentrisch voor mijn algehele herstel. ( de vrienden gisteravond bevestigden eigenlijk , onwetend , wat ik al overdacht had). 

En nu op naar de reiki behandeling. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Asterix. Was een lekker relaxed weekendje. 't Weer zat ook mee, hè?
Alleen wordt kamperen in een tentje als het 's nachts zo afkoelt en het 's morgens allemaal wat vochtig is toch wel een
wat zware belasting voor m'n heupen, rug en vooral ook schouder. Ben ik weet niet hoe lang bezig om alleen nog maar uit
die slaaptent te komen...:huh: Da's vooral geen pretje als je dan ook nog hoge nood hebt.

Eenmaal weer op gang, zo'n half uurtje later, geniet ik weer volop.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Bor:

Kohtje; Ik lees op wie is wie..je ziet je sponsor niet (veel) meer schrijf je daar, maar
hoe kan dat nu gebeuren..Dat kan ik niet rijmen met NA/ AA. Dat rijm ik niet met het stappenplan
van het levenslang/continue in herstel zijn t/m stap 12.

Vraag dát maar aan m'n hogere macht, Bor. Die rijmt alles wat los en vast zit aan elkaar tot een logisch geheel. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, Bor. Is niet moeilijk maar een logisch geheel.
't Gaat zoals het gaat, 't is zoals 't is...
M'n  eerstesponsor heeft me goed op gang geholpen, jarenlang. De tweede zette dat voort maar in een veel lagere versnelling.
Maar.... we wonen niet bij elkaar in, ik ga momenteel niet naar meetings, en in het dagelijks leven kruisen onze wegen zich verder ook niet.
Daarom zie ik 'm niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opdefles, tot nu toe gaat het goed. Komt dat doordat je je valkuilen een beetje in beeld hebt en ze weet te omzeilen of ben je nog geen valkuilen tegengekomen?
Valkuilen lijken onzichtbaar maar zijn het niet. Een voorbereid oog ziet ze van verre aankomen. En je oog kun je voorbereiden door voor jezelf
je valkuilen in kaart te brengen. Dat in kaart brengen zal wel moeten gebeuren vanuit het oprechte/eerlijke verlangen om te stoppen met drinken want het
verslaafde brein is meesterlijk in het doen geloven dat een valkuil déze keer geen echte valkuil is. Leer dus te zien of je brein 'spreekt' vanuit
verslaving of vanuit herstel.
Hoe dan ook, je tweede week zonder alcohol is een mooi voornemen. Je eerste heb je er dus opzitten!! Chapeau!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van de reiki behandeling. Na een klein rondje hondje even pas op de plaats. Was een zeer bijzondere ervaring. Nog meer dan de eerste keer. 

Vanavond dus weer AA. Ook wel weer ff spannend. Eerste stap dus weer na mijn uitglijder vorige week dinsdag. Dat blijft ff slikken! Maar ook nodig en goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...