Spring naar bijdragen

Zaterdag, 19 augustus 2017


jowan

Aanbevolen berichten

jOwan, nog gefeliciteerd met je verjaardag gisteren.
Ja, jij bent een voorbeeld van verslaggeving van 'een leven ná de alcohol'.
Zelf heb ik ook niet veel meer te melden over het overwinnen van m'n verslaving, sterker nog, ik begin die strijd een
beetje te vergeten. Maar de narigheid die alcohol me bracht ben ik echt niet vergeten. En de 'voordelen' die een leven
zonder alcohol oplevert weet ik ook echt te waarderen.
Dat m'n leven voor de buitenwereld nu wat saai lijkt deert me niet, ik doe heel gewone dingen, ook wel wat minder gewone
die ik onder hobby schaar. Toch blijf ik op dit forum om, zoals ik laatst al meldde, niet totaal los te raken van m'n herstel. Want zo
blijf ik mezelf wel zien: een verslaafde in herstel. Ik probeer hier met m'n ditjes en datjes (ook) te laten zien dat een 'normaal' leven
zonder alcohol langdurig mogelijk is. Dat 't niet altijd opvalt komt waarschijnlijk doordat er niet elke dag spektakel is, dat 't zo 'gewoon' is....
Toch wel bijzonder, als ik er zo eens over nadenk... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Druk ochtendje achter de rug
Badkamer van client was helemaal onder gelopen, nadat ik de wasmachine had aangezet, en iemand voor mij blijkbaar de afvoerslang uit de wastafel had gehaald
En bedankt !..
20 minuten aan het dweilen geweest, in een toch al erg drukke dienst
Enfin, zit nu lekker aan de koffie
Dik verdiend vind ik zelf :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jakkes Rapilos, maar gelukkig is dat weer achter de rug.

ik merk dat ik een ommekeer begin te krijgen in omgaan met de pijn. Zonder de verdoving van alcohol komt die extra hard binnen en vraagt dus van mij een andere benadering. En dat begint een beetje te komen. Meer aanvaarding, acceptatie en niet vechten dus. En me daaraan aanpassen. Toch ook wel fijn dat ik zoiets ga merken bij mijzelf.  

Er komt dus wat meer rust ipv het constant maar vechten. 

Ook en juist dus omdat ik niet wil vechten tegen alcohol, maar wil leren inzien dat alcohol voor mij geen optie is. Dat het in alle opzichten tegen mij werkt. Die berusting die nu een beetje begint geeft rust en helpt me dingen zo te organiseren dat het mij rust geeft ( zoals op dit moment boodschappen laten bezorgen, geen gesjouw met fiets en tassen en dus meer pijn, en geen verleiding van de wijnschappen in de super. Zomaar een voorbeeld. )

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Herstel, wat was dat nou met die kogel op je balkon, gisteravond?

Rapilos, jouw verhaal is nou zo'n voorbeeld van een 'na-de-alcohol-verslag'..
Nuchter leven vrijwaart ons niet van ellende. Noch doet ellende ons, als we alcohol een beetje de baas zijn, naar de alcohol grijpen.
Saai of gewoon realistisch? Ik ga voor het laatste. Saai is het allerminst als de badkamer blank staat, evenmin leuk.
We zijn hier gewoon om alles alcoholgerelateerd te willen zien omdat we op een alcohol-de-baas forum zitten.
Maar zoals soms geopperd wordt dat álles alcoholgerelateerd is voor ons, zo kun je ook zeggen dat niets alcoholgerelateerd is
en dat alcohol alleen maar onze manier is om die realiteit nou juist niet te ondergaan.. snappie een beetje?
Eerlijk gezegd heb ik wel eens gedacht: daar heb je Rapilos weer met haar werk.. later ben ik gaan inzien dat juist dit soort
verslagjes laten zien dat een leven zónder alcohol niet zoveel anders is dan een leven ín alcohol.. met dit verschil dat
een leven zónder alcohol het échte leven is, wat er ook gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei jopie:

Heel bijzonder koh. Iedere dag weer.

Je moet t alleen willen zien.  Willen blijven zien. En dáár moet je soms wat voor doen (of laten) om niet weer wat eigenlijk mooi niet vanzelfaprekend Is te gaan zien als normaal, je recht, domweg verworvenheden of..... vanzelfsprekendheden. 

Dag haan. Ik ga rijden. Richting veerse meer. 

Jopie, sorry, sorry, sorry... ik begrijp (denk ik) wat je bedoelt, maar ik snap dát wat je schrijft echt niet...:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goed, ga weer een uurtje werken

Zooo geen zin in, maar ja, daarna maar even de oogjes sluiten op de bank, want moet vanavond weer
(oh nee, eerst mijn was ophangen als ik thuis kom, want net bed verschoond, dus beddengoed in de machine
Duhuu, wat heb ik toch altijd een interresant nieuws he
(net het echte leven)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch mis ik de tijd van het drinken wel. Dat is niet netjes denken zal jowan zeggen. Kan het niet goed omschrijven. Mis de roes denk ik niet de problemen al zag ik die problemen toen niet. Wel heb ik spijt en vind ik het jammer dat ik niet veel eerder gestopt ben. Maar ook gelukkig dat ben ik ook. Ik ben nu veel meer betrokken bij mijn kleinkind en aanstaande kleinkind dan dat ik ooit bij mijn eigen kinderen was. Dat is puur winst 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens. Ik heb nog steeds veel moeite om over dingen te praten. Dat ontwijk ik psycholoog raakte daar van de week pissig over. Zij vind dat ik straks door moet met enige vorm van therapie. Ik vond klaar ermee nu. Dan gaat ze dingen zeggen wat ik niet wil horen maar dondersgoed weet dat ze gelijk heeft en dan wil ik daarna drinken. Ze raakte mij behoorlijk en dat zijn dan de momenten dat ik het liefst wil zuipen. Heb het niet gedaan en gelukkig kan ik nu dan wel tot rust komen. Het laten bezinken en erover nadenken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Lars:

Ik ben vanaf half 2 al wakker. Ik heb dit weleens vaker maar niet zo als afgelopen nacht. Ben ik bijna in slaap en opeens weer klaar wakker met hartkloppingen en een angstig gevoel. Meestal gebeurt dat 1 of 2 keer. Maar vannacht iedere keer maar weer. 

Snak je ook naar adem of hijg je op het moment dat je weer wakker schiet?  Dan kan het ook een vorm van slaap-apneu zijn. Dat is stokkende ademhaling bij het verslappen van de keel als je in slaap valt. Misschien eens een arts hierover raadplegen?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Sheila:

Eigenlijk is het maar goed ook, dat het geen problemen echt doet verdwijnen, anders is de verleiding om te blijven drinken toch een stuk groter. ;)

Als problemen echt zouden verdwijnen door alcohol te nuttigen zou alcohol verplicht moeten worden in alle voedingsmiddelen en dranken...^_^
Bijkomend voordeel zou zijn dat we de politiek konden afschaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...