Spring naar bijdragen

Woensdag 16 augustus 2017

Mootje

Aanbevolen berichten

Liep ik vanmorgen vroeg, in de mist, jaja... met de hondjes langs 'onze' IJssel, ligt daar een schip afgemeerd. Op zich is dat
heel normaal voor deze plek, maar wat mij vanmorgen naast de fraaie combi IJssel-mist nóg blijer maakte was dat op het achterdek
van dat schip een....... jaja..... een....... je raad het nooooooiitt........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd wandelschoenen. Klopt. 

Wel grappig trouwens dat veel mensen het leven in een camper als avontuurlijk zien. Ikzelf ook wel hoor, in die zin voldoet het aan mijn toch wel aanwezige behoefte om avontuurlijk over te komen (mind de nuance). 

Maar feitelijk doet het leven in de camper me juist zo goed omdat het gewoon heel klein en overzichtelijk Is.  Er Is geen ruimte om even te wachten met opruimen, schoonmaken, wassen of al die andere dingen. Een volle plasemmer (om maar even een concreet voorbeeld te noemen) betekent dat je niet kunt plassen en een te volle vuilwatertank stinkt. Te veel onnodige spullen hebben kost leefruimte en je raakt je dingen kwijt. Als ik niets onderneem, er niet uit ga,  word ik koud...... Wat je doet moet ook echt en ook meteen. Anders kom je om. Van de zooi, de stank, het gebrek aan water of schone kleren. 

Daar Is niets avontuurlijk aan. Gewoon een stuk dagritme. Een stuk beperking. Dat kost tijd. Dat vraagt aandacht. En daar doe ik het goed (beter) op dan op een groot en luxe huis waar ik teveel keuzes heb en afhankelijk ben van vele apparaten. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...