Spring naar bijdragen

Zondag 2 juli 2017


Gast

Aanbevolen berichten

Fleur ik ben het helemaal met je eens wat betreft Jowan.

Iedereen heeft zo zijn waarheid en manier om dingen aan te pakken.

Bij Jowan heb ik het gevoel dat de beste man elke dag op een berg staat te prediken tot het gepeupel...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, dank voor je bijdragen gisteren. Mooi hoe je beschreef dat verdriet onder invloed van drank verandert. Dat herken ik. Je schreef het zo goed op. En ik vind het knap hoe je er even uitstapt. Even weg gaat van een situatie die je toch niet kunt veranderen. Dank je. 

Laten we er maar wat van maken vandaag, Ieder op zijn eigen manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Lars:

.......... als je niet wilt dan neem je het verkeerde pad.

Bij mij werkte het juist door het pad te nemen dat ik Niet wilde.
Wat ik wilde bracht voor mij uiteindelijk steeds desillusie en mislukking, met als gevolg een groot gevoel van falen.
Door mijn wil los te laten en tegen mijn wil in te gaan ben ik verder gekomen dan ik ooit wilde...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Lars:

Gekke is dat ik veel beter in mijn vel zit. Geen kater maar zo heel veel heb ik ook niet gehad. 

Dan heeft t dus zin gehad. Wellicht ben je nu, door die glijder, even ontladen. Er Is niets tegen lijkt mij om dat gewoon te benoemen. Door ook de voordelen van alcohol te zien ben je tenminste reëel bezig. 

Blijft over dat je wellicht nog de vaardigheden mist om de spanning niet te hoog op te laten lopen, dan wel de de spanning kwijt te raken op een manier die je wel wil. 

Ach.... zo spannend Is t feitelijk niet. En zo erg dus ook niet. Als je er maar iets mee doet waar jij wat aan hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Werkuurtjes zitten er weer op
Koffie ook gedronken, was lekker

Lars,
Ik herken dat gevoel maar al te goed
Even ontladen
Andere dag een soort opgelucht gevoel, alle opgekropte spanning heeft een weg gevonden
Zelfs de gedachte; ach moet toch kunnen af en toe
Maar zowel ik als jij weten ;
Heel gevaarlijke gedachten dit :devil:

Goed dat je het toch schrijft
|Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las een paar dagen geleden iets over vergelijken met anderen en of dat wel of niet helpt. 

Wat ik bij mijzelf heb gemerkt Is dat vergelijken met anderen (hij doet t beter dan ik dus.... Hij heeft t zwaarder dan ik dus....) mezelf alleen maar bevestigt in de gedachte die ik op dat moment heb. My mind playt dan tricks en wat ik zie, extern, is alleen maar wat ik wil zien. Of dat me nou vooruit of achteruit brengt. 

Wat me wel keer op keer helpt, Is vergelijken met mezelf. Waar stond ik vorig jaar, vorige maand, 10 jaar geleden. Dat helpt me reëel te zien waar t beter gaat (heeeeel belangrijk) en waar minder. De horizon die ik dan kies bepaalt wat ik zie, daar zit de keus. 

Vergelijk ik iedere dag of ieder uur, dan word en blijf ik onrustig door alle zogenaamde conclusies ("zie je wel, nu slaap ik alweer niet goed"). Kijk ik wat verder terug dan ontstaat er wat meer rust en een reëler beeld ("ik heb iedere maand een paar minder goede dagen" ). 

En.....kijk ik naar 15 jaar terug dan denk ik: "jemig, hoe heb ik dat toch allemaal geflikt". En dan ben ik, ondanks alle fouten en misstappen, toch tevreden met mezelf. En tevredenheid biedt ruimte voor het zien van je "fouten". Voor mildheid dus, niet alleen naar anderen, maar ook naar jezelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En mildheid, zoals jannigje al schreef, Is voor mij inderdaad een andere entiteit. 

Waar mildheid Is,  is moed niet meer nodig. 

 

Zo. Genoeg gepredikt. Dag lief gepeupel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk hoor Jopie.

Niet teveel willen en kleine stapjes en daar ook tevreden over zijn.

Na verloop van tijd heb je dan veel bereikt, wat je aan het begin nooit zou hebben gelooft dat je het zou kunnen.

Mentaal groeien en genieten - genieten en genieten, leven is veel te kort en vooral veel humor, dat mis ik zo op dit forum.

Maar goed, zou lekker weer naar de Tour kijken en vanavond Spareribs hmmm

bewerkt door toine
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, met jou valt niet te lachen. Ineens bericht aanpassen en een heel andere vraag en ook nog antwoord erbij... zo slaat mijn antwoord op
je eerdere vraag geen hout meer.
(Eerdere vraag die Toine stelde was: 'wat vangt de minste mossels?' Daar was mijn antwoord het antwoord op.. niet op die flauwe drol..)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...