Fleur, elke hindernis die je neemt is er weer een, het wordt beter echt! En ja hormonen hebben veel invloed. En spiraaltjes staan in de antroposofie slecht bekend: theoretisch kan het zijn dat je maandelijks een spontane abortus creeert, je voorkomt er nl. geen zwangerschap mee, maar drijft een eventuele vrucht meteen af. Ik vond dat geen fijn idee, toen ik dat hoorde na 10 jaar (en huisartsenwisseling) en ben meteen overgestapt.