Spring naar bijdragen

lady jane

Forumdeelnemers
  • Aantal bijdragen

    55.994
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    355

Alles door lady jane geplaatst

  1. goeiemorgen medefrummers. bericht verplatst naar de dagdraad
  2. Slaap lekker Madelief en voor de nog lezenden onder ons ook een goeie welterusten:lips: en morgen ADB weer op:)
  3. lady jane

    Woorddomino

    gedaan voor nu even, tot morgen!
  4. lady jane

    Woorddomino

    vaak is het niet dat we tegelijk schrijven
  5. lady jane

    Woorddomino

    vaak doen ze hetzelfde naar jou bloemeke
  6. lady jane

    Woorddomino

    op zich weet ik dat jij dat kunt hoor, maar alleen is ook maar alleen he:heart:
  7. lady jane

    ik heb jullie keihard nodig

    Welkom hier Vicks, je klinkt een beetje wanhopig en tegelijk vastbesloten. Ik hoop dat je op dit forum net zoveel steun krijgt als ikzelf heb ondervonden, dan gaat het vast lukken. Als je twijfelt of je het kunt, kan het helpen de stapjes klein te houden, per dag dus denken vandaag neem ik de eerste niet, en desnoods op echt moeilijke momenten de keukenwekker zetten en in dat uur iets leuks gaan doen om afleiding te zoeken. Vroeger eten maken als je gewend was te drinken rond kook-tijd en vooral elke dag je hier melden op de dagdraad bij ditjes en datjes. We zijn hier allemaal gekomen zoals jij nu en de meesten zijn er stukken beter aan toe dan op hun eerste dag. veel succes, en als ik het kan, met al mijn drankjaren, dan kun jij het ook!
  8. lady jane

    Treffende uitspraken

    Wat gebeurd is, laat zich niet meer ongedaan maken. Erasmus.
  9. goeiemorgen mensen, Tasseke meis, ik mis je hier; mocht je lezen ik hoop dat je een goeie verjaardag hebt! :light::heart::light::heart::light::heart::light::heart::light:
  10. oei Mar solly:$
  11. Dag lieve AR met je buik vol gemberthee (lekker he, niet verslaafd raken he) kom je morgen weer hier (spelen?)
  12. Ik weet niet of je het te simpel ziet Jopie, wat ik wel zie is dat je je eigen invulling hebt op mijn schrijven en over eeuwige schuldgevoelens schrijft. Mijn schuldgevoelens zijn verwerkt door inzichten en naar de achtergrond ik heb er geen last meer van. een vb, niet alco gerelateerd maar mijn dochter lieps al met 11 maanden net 1 jaar oud zaten we in een huisje ik zette de koffiepot op tafel en draaide me om om de bekers te pakken in die split second kroop zij op een stoel en trok die pot over zich heen een nachtmerrie op Kerstavond en ik heb me lang erg schuldig gevoeld. Natuurlijk zei mijn hoofd ook dat ik als het anders kon het voorkomen had, dat zoon en vader wel met hun gezicht naar haar aan tafel zaten enz enz enz. Maar de schuldgevoelens bleven me kwellen en het lidteken is er nog steeds, letterlijk. Toen ik me realiseerde dat juist datr schuldgevoel me extra alert hield dat ik er meer verantwoording voor ging nemen, anticiperen in nieuwe situaties enz vond ik mijn rechtvaardiging voor dat schuldgevoel en pas toen kon ik dat loslaten. Zo is het ook met dingen die ik gedaan en gezegd heb met drank op. ze zeggen dat kinderen en dronken mensen de waarheid spreken, maar wat dronken mensen zeggen is natuurlijk wel iets minder puur, want eerder ingehouden en door de drank ook vaak met wrok gezegd. Maar een kind kan de verantwoording voor wat het zegt niet nemen, zo dat al nodig zou zijn, maar een volwassene wel en door te drinken nam ik afstand van mijn verantwoording. daar heb ik nu spijt van en dat heeft me ooit schuldig gemaakt aan heel wat sfeerverpesten en ruzies. Zelfs al sprak ik toen de waarheid. Mijn waarheid wordt overigens (on)behoorlijk gekleurd door drank.
  13. Mooie zin Fruit; ik ben maar 1 dag gestopt en daarna begonnen met door te leven ipv blijven hangen in de fles. zo voelt het voor mij ook, mijn leven draait al lang niet meer om alcohol en mijn schuldgevoelens hebben nut gehad, zij hielpen me realiseren hoe ik bezig was, ook en juist naar hen die mij dierbaar waren. Nu ik daarvan geleerd heb en het niet weer zo ver wil laten komen, kan ik die schuldgevoelens loslaten, maar ik zal nooit zeggen dat schuldgevoelens zinloos zijn of me tegenhouden in het hier en nu. het was wel belangrijk me te realiseren dat ik de baas moest worden over die schuldgevoelens en niet andersom, dat hield me depressief nl. Misschien lijkt het zware kost, maar dit is wel juist heel wezenlijk, zeker als je leest hoeveel mensen er niet met depri gevoelens kampen, die ze eerder wegdronken. En de drankjank ging bij mij ook vaak juist hierover, de cirkel naar beneden was kompleet. Nu ik weer in de cirkel omhoog zit ervaar ik dat ik aan het oogsten ben, ook en juist van alle negatieve dingen, door ze zo zwaar te doorvoelen kon ik ze verwerken en weer contact maken met de andere kant die ik gelukkig ook nog heb. En die is nu weer echt, en wordt steeds sterker.
  14. hier ook beetje gepoept Bol:D nu aan de afwas fijne dag
  15. Zon Witte, das niet eerlijk wat heb jij gedaan om die te verdienen???? huh?
  16. Han, je maakt me nieuwsgierig:D heb een fijne dag dan straks enne niet te veel roddelen he (daar wil ik ook bij zijn:Disgust;)
  17. Klopt An, maar gin me de illusie ja?
  18. Bol, het vertrouwen in mijn dochter is aardig gegroeid, die redt het wel, maar ja die mannen he:huh: en wat ook erg is, is dat ik gisteren persé even uit bed moest omdat ik wilde ruiken hoe/of ze met drank omgaat, ze moet nog 16 worden, maar is de jongste van het kluppie. Het rook fris gelukkig, nou ja als je de lucht van deo, luchtjes en puberzweet fris kunt noemen, maar ze was helder en vrolijk dus dat stemde me wel gerust. Ik denk dat het iets bij me wakker maakt aan een vaag schuldgevoel; hoe was het voor anderen/ex om mij weg te zien glijden soms en had die ook dat vage ongeruste gevoel van: hoe hangt de valg erbij wat drank en humeur betreft? Ik denk het wel dus en daar had ikzelf geen weet van en wilde me daar niet mee bezig houden ook. Zo is het met pubers ook, die willen zich nog niet bezig houden met de gevolgen, nee eerst de lol he. Maar ze kwam braaf melden dat ze wat te eten aan het pakken waren, en ik zag net de ravage: jgghhh knakworsten en brood, nou ja het kan erger he. En ja sha, lekker meppen helpt; eerst ikke vandaag en dan kan ik de rest prima aan! En zij slapen voorlopig nog wel.
  19. lady jane

    Treffende uitspraken

    Muziek brengt geen verandering in de gesteldheid van onze ziel; zij doet ons voelen wat wij denken. Comtesse Diane de Beausacq
  20. Sha, Jaap heeft een extra vakantie no worries dus:present:
  21. goeiemorgen zonder zon deze dag weer, beetje geradbraakt, puberdochter was tegen 4 uur op honk, en helaas dat went maar niet. Ik merk dat ik dan ook rusteloos word, het gaan slapen uitstel en lichter slaap omdat ik op dat smsje wacht dat ze aan de thuisreis begint. En het smsje vannacht hield in dat ze door het noodweer niet de weg opmaochten vd organisatie van het feest. Dat hielp ook niet erg. Maar tussendoor wel hazeslaapjes kunnen doen en straks maar weer eens lekker meppen, dan komt die onrust weer los en is mijn moe zijn weer fysiek, en dus acceptabel. Het zijn oude triggers voor me, machteloosheid en loslaten, pfffff, maar deze fase zit er meer vertrouwen in de basis, zowel bij mezelf als in het durven loslaten, en dat scheelt een slok op een borrel.
  22. te ongeduldig:D:o:$ stond er dus 2 x slaap lekker mensen dat hebben we verdiend:lips:
  23. Rae 00.27 uur Soothe heeft je gelezen nu jij hem nog even:D
  24. Fleur: op die manier zoek ik elke keer een reden om te schuiven. je schrijft excuus, maar ik lees dus reden. wie weet heb je al lang besloten niet meer te willen drinken maar heb je meer tijd nodig om die te laten zakken om dat besluit te aanvaarden en dan je rust te vinden daarin. telkens als ik jou lees denk ik dat je verder in het proces bent dan je misschien bewust weet. En depressie is vreselijk, maar zoals jouw onderschrift zegt, er ligt een schat in verborgen. Blijf zoeken meis en als deze fase te lang duurt, vraag er prof. hulp bij. Ik denk dat ik veel herken:heart:
  25. Rae zijn beiden misschien achterdeurtjes voor je? altijd je keuzes open kunnen houden; zoiets?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...