-
Aantal bijdragen
55.994 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
-
Gewonnen dagen
355
Soort bijdrage
Profielen
Forums
Kalender
Alles door lady jane geplaatst
-
Maandag 12 september 2011
discussie antwoordde op een Shahire van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
Dwegbert, je hebt voor jezelf de keuze gemaakt niet meer te willen drinken, de echte tests daarin komen meestal nadat de euforie over het niet drinken voorbij is. Drank in huis hebben gaat je dan niet helpen. je vrouw kan je extra steunen door ook een poosje niet te drinken als dat haar geen moeite kost. Visite mag er ook aan wennen dat er niet vanzelfspreken drank wordt geschonken. Ik heb in principe nooit wat in huis. Voor gelegenheden haal ik het soms wel, soms niet en geef mee wat over blijft. Het vergt wel de stap zetten om selectief te vertellen dat je niet meer drinkt. In het begin noemde ik het versoberen, lijnen tegen anderen, maar al vrij snel durfde ik gewoon te zeggen dat het me prima bevalt niet meer te drinken. Hoop dat je hier wat mee kunt. -
pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers
discussie antwoordde op een bolletje van lady jane in Thema's rondom alcohol
-
Maandag 12 september 2011
discussie antwoordde op een Shahire van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
elk nadeel hep sijn foordeel Nina mijn dochter ook weg voor een weekje mag als mentor mee bij het brugklaskamp kleintjes worden groot he. -
Maandag 12 september 2011
discussie antwoordde op een Shahire van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
goeiemorgen mensen ff bijlezen. -
Me too welterusten mensen:lips:
-
Mensen leer je nooit kennen, jezelf niet eens, laat staan anderen. Remco Campert.
-
maatje méér heb ik ook:D
-
Goeiemorgen frummers. Gabs en Rae, als ik jullie zo lees herken ik een stuk wat ik ook tegenkwam de kleine triggers kon ik bestrijden met afleiding en sporten maar de onderliggende redenen van het drinken, daar had ik echt therapie bij nodig. Dus als ik het grof mag zeggen: ik zie afleiding en niet lullen maar poetsen een beetje als symptoombestrijden, maar aan mezelf werken met hulp van mensen met wie het klikt, als het echte helende werk. En dan zijn er natuurlijk nog geen garanties na bijvoorbeeld een grote crisis/gebeurtenis, maar dan heb ik wel het idee dat ik er alles aan heb gedaan om terugval te voorkomen. Ik kan me zo voorstellen dat de AA therapie kan vervangen, mits je dan het totale pakket aanvaardt en uitvoert, want dat lijkt me ook een vorm van therapie.
-
Zaterdag 10 september 2011
discussie antwoordde op een Rae van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
Nou ik kom vandaag niet bijgelezen hapsnap dus maar 9/11 films gekeken indrukwekkend nu maar even in bed verder prakkedenken dat er morgen hopelijk geen gekke dingen gaan gebeuren eens maar nooit weer dus. weltrusten frummers en morgen ADB weer op:lips: -
Jopie volgens mij
-
opleveren inderdaad en betekent helaas soms ook inleveren
-
wat was en wat wordt is het eeuwige nu. Seng-ts'an.
-
Zaterdag 10 september 2011
discussie antwoordde op een Rae van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
Ha Von wat ius die vakantie omgevlogen he maar je koffie werd gemist las ik en jij ook:heart: -
Zaterdag 10 september 2011
discussie antwoordde op een Rae van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
Snoepje, 8 hele maanden kanjer!!! :heart::light::light::musicnote::heart::light::light: :heart::light::light::musicnote::heart::light::light: :heart::light::light::musicnote::heart::light::light: :heart::light::light::musicnote::heart::light::light: :heart::light::light::musicnote::heart::light::light: :heart::light::light::musicnote::heart::light::light: :heart::light::light::musicnote::heart::light::light: :heart::light::light::musicnote::heart::light::light: die emo die opvalt symboliseert je gevecht in deze maanden zie je dat hij in de minderheid is? en toch juist daardoor zo opvalt; ik hoop dat je de komende tijd meer contact met die andere emo's in jezelf krijgt en gaat ervaren wat een sterke vrouw je bent. Aanpassing: eigenlijk valt ie gewoon in het niet tussen alle goede dingen, ha ha zo hoort het ook he -
welterusten mensen slaap lekker:lips:
-
Even voorstellen: dwegbert 36 jaren jong
discussie antwoordde op een dwegbert van lady jane in Wie is wie?
welkom dwegbert ik zag je al op de dagdraad goeie voornemens hier geschreven als je vaak komt en meedoet kun je ze waarmaken en mee gaan oogsten het is zo de moeite waard niet makkelijk maar makkelijker dan doordrinken echt! -
Welkom Rotsvast 2 jaar geleden stond ik er net als jij zo voor vergeleken met nu had ik toen weinig respect voor mezelf en kreeg dat ook niet altijd van anderen Het gaat nog steeds niet vanzelf, maar wel stukken gemakkelijker dan toen, Nu denk je, nooit meer morgen zul je hier weer in moeten loggen om de daad bij het woord te voegen en dan kun je overmorgen al gaan oogsten het kan ook bij jou en over een week voel je je zoveel beter dan nu dan kun je even van vandaag teruglezen voor je weer een keus maakt met respect voor jezelf:present:
-
Spuddeke:heart:
-
Wie missen we al een tijdje?
discussie antwoordde op een smart van lady jane in Thema's rondom alcohol
who else Mups? jammer voor ons maar voor jou ongetwijfeld even goed het ga je goed meis:heart: -
goeiemorgen mensen. goed idee, knopen weg laten masseren, ik heb er ook nog wel een paar en nog een massage tegoed van mijn verjaardag en al bijna weer jarig, dus maar eens snel afspreken. heb een fijne dag mensen ik mag weer achter een bal aan gaan hollen. dag dag
-
Hoi Heleen, ook een warm welkom van mij en net als ferry heb ik veel aan dit forum te danken nooit meer gedronken sinds in inlogde voor het eerst. DFe schaamte viel weg, ik wist me gesteund zonder dat men wat ik dronk bestempelde als: dat valt toch wel mee (lees: ach ik drink wel eens méér:D) en gewoon de erkenning dat als ik ervan afhankelijk ben, ben ik verslaafd, soit! Jij komt hier ook niet omdat je tevreden bent, en hier is je kans daar verandering in te brengen. Zoals je hier vaak kunt lezen is minderen moelijker dan stoppen, maar ieder volgt zijn/haar eigen pad en waarom makkelijk als het moeilijk kan he? Ik denk dat drinkers van een beetje moeilijk houden, ikzelf toch wel, vaak. Maar voor jou hoop ik dat je hier vaak zult lezen/schrijven en je hier snel thuis voelt.
-
donderdag 8 september
discussie antwoordde op een Madelief van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
ohB) nou ben ik toevallig een weegschaal dus daar houd ik wel van:heart: en ook van mijn bedje dus slaap lekker in harmonie met jezelf en zoveel mogelijk van de rest vd wereld:lips: -
donderdag 8 september
discussie antwoordde op een Madelief van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
Wat zul jij lekker slapen zeg madelief, en ik ook hoop ik, lekker nog 2 uurtjes kunnen ballen op het zand, en nog gewonnen ook ook niet onbelangrijk voor een fanatiekeling stond ik ff achter, kwam dochter aangefietst na haar training en die hielp ons lekker uit de brand dus alsnog gewonnen en moeders trots natuurlijk:$ -
voor ik ga slapen wil ik als aagje graag helemaal bijgelezen zijn
-
even omhoog gehaald voor Hans
