Spring naar bijdragen

lady jane

Forumdeelnemers
  • Aantal bijdragen

    56.037
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    357

Alles door lady jane geplaatst

  1. lady jane

    Jaarpact

    Tatarataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Snoep je eerste belangrijke maand weer en ja Myriam, 32 maanden! Geweldig meiden. :sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun::musicnote::sun:
  2. lady jane

    Toch maar de stap nemen..

    welkom terug Nicky ook ik begon aan dag 1 vóór de training startte en ik kan je zeggen dat het kicken was om elke dag 0 consumpties te tikken + de redenen waarom ik geen drank nam die dag. Ondanks moeilijke (ik dacht zelfs onoverkomelijke) problemen. Ik dacht destijds dat het omstandigheden of mensen waren waarom ik "moest" drinken om die te overleven. Nu weet ik dat ik zo moe was van mijn leven dat ik, juist door dat drinken, elke dag bezig was met een beetje doodgaan. Het was geen makkelijk proces en ik ben aan de slag gegaan met de dagen en omstandigheden, dat ik anders gedronken zou hebben. Maar de 0 gaf een positieve boost en elke dag werd ik wat trotser op mezelf. Mijlpalen gaven me het gevoel dat het deze keer wel eens echt kon gaan lukken. Ik leefde ongeveer op bijstandsniveau en kwam erachter dat mijn "rijke" jaren daarvoor veel ongelukkiger waren dan de tijd dat ik met haast niks tevredener werd. De basis van mijn huidige leven is toen gelegd. Hulp vragen was en is nog steeds mijn trigger, maar ik begin het te leren en het loont altijd is mijn ervaring tot nu toe. Hoe fijn vind ik het ook niet als een ander mijn hulp kan gebruiken, dat gun ik mijn vrienden en familie ook dus:D
  3. goeiemorgen frummers hier is het nog droog gelukkig ik heb met hen daarboven afgesproken dat maatje en ik droog blijven vandaag op meerdere vlakken
  4. uitstekend;)
  5. slapen
  6. begint ze een beetje te goochelen met die camera:D
  7. dementie lijkt me vreselijk beangstigende manier van terug naar het begin
  8. fotograferen doe ik de laatste jaren helemaal niet meer; hopelijk word ik niet dement, want dan schijnt foto's kijken, te helpen en die heb ik dan niet
  9. lady jane

    Linda stelt zich voor

    Welkom Linda en heel veel kracht voor jou om je drankprobleem aan te gaan pakken.
  10. maken we er toch een zinnige dag van!
  11. goeiemorgen frummers, beetje brakkie met mn bakkie na een heftig nachtdienstje lekker bijslapen in de sauna is een mooie beloning truste dus en fijne dag:rose:
  12. Originally posted by: Yvonne :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart: :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart: goeiemorgen frummers en van harte Beks en Fleurtje!! Laten we er met zn allen een zonnige mooie dag van maken in deze door Von versierde huiskamer :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart: :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:quote>
  13. lady jane

    zondag 6 sept

    goed zo meis. en een grapje dat kun je wel hebben toch? Zo laat op de avond ik wilde net naar bed. heb lekker gebald, eten gehaald bij de toko en thuis gegeten, luxe voor mijn doen en toch simpel. precies zoals ik graag mijn dag vier. slaap lekker straks lidia met alweer schonere longen. truste frummers:lips:
  14. lady jane

    Jaarpact

    hulde voor onze RAF-piloten en hun lieftallige stewardes Geertjegeert :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: :musicnote: en welkom librium:present:
  15. lady jane

    zondag 6 sept

    @lidia @lidia thnx thnx
  16. bloem wil niet worden geplukt, maar laat mij groeien en bloeien please
  17. lady jane

    even voorstellen

    ja dat ben ik:angry: nee hoor, leuke dag gehad. wat jopie hier vaak schrijft: houd het klein dan blijft het overzichtelijk en is het te doen je hebt veel vragen waarop niet zo maar antwoorden zijn niet drinken is in het begin gewoon even overleven het weer leven komt vanzelf naarmate je volhoudt dus niet te moeilijk doen beter even afleiding zoeken leuke dingen afwisselen met nuttige (kunnen samengaan ha ha) en jezelf met wat gezonds/liefs belonen saunaatje pakken, wandelen, fietsen, natuur goed gesprek, mooi boek, mooie film er is zoveel meer in het leven dan drank truste
  18. lady jane

    zondag 6 sept

    met je diertjes dan maar marika:heart: en nuchter he oh en met jezelf beetje dronken van geluk
  19. lady jane

    zondag 6 sept

    ha Woman:heart: laat naar bef? viespuk
  20. lady jane

    baclofen

    thnx bb ze staan in mn virtuele vaas te pronken
  21. lady jane

    even voorstellen

    Josje een terrasje gaat ook jou jou weer kunnen hoor. Nu zie je even wat je moet missen, maar naarmate je sterker wordt en de voordelen ervaart van wat er extra voor jou bijkomt nu je niet drinkt, zul je ook je nuchter zijn willen koesteren. Als je objectiever kunt kijken straks, zul je zien dat misschien wel 50% aan de koffie of fris zit, of een alco-vrije versie. Toen ik nog dronk, was ik al heel lang niet meer echt vrolijk en onbevangen. ik was te veel bezig met tellen, hoeveel ik mocht die dag, op die plek, later weer thuis, of in het weekend. Ik vergat om van de natuur te genieten, keek meer naar de consumpties dan naar de mensen en was zelden tevreden met mezelf. Het slapen heeft bij mij ook lang geduurd. Sinds ik een fakirmatje heb (google maar) slaap ik stukken beter, soms echt 8 uur ononderbroken, meestal 1 a 2 keer wakker en daarna slaap ik zomaar weer door. Dat was met drank wel anders!
  22. lady jane

    zondag 6 sept

    goeienavond frummers. Wat een veelzijdige draad vandaag. teveel om op te reageren en het lijkt mij moeilijk om relaties af te wegen met betrekking tot wel/niet drinken. Een drankprobleem legt zware wissels op een relatie het aan zien bij de ander lijkt mij bijna nog zwaarder dan het hebben van een probleem met drank binnen een relatie. Persoonlijk denk ik dat ik niet (meer) geschikt ben voor een duurzame relatie. Ik zorg beter voor mezelf buiten een relatie en daar hoort niet drinken bij, bovenaan mijn lijst met prioriteiten. Ik had ook nooit definitief kunnen stoppen binnen mijn relatie. Weet ik nu, achteraf.
  23. lady jane

    Even voorstellen

    welkom Asje (vrouw?; ik dacht aan een vrouwelijke versie van Astrid, Dylan:D) en ja ook ik zou je adviseren juist wel de Aa en jezelf een nieuwe kans te geven. Als je ergens geen last van valse schaamte hoeft te hebben is het daar (en hier). Ervaringsdeskundigen he. Of kan het zijn dat er iets in jou nu in de ontkenning zit van je drankprobleem? Dat kan een valkuil zijn dat deze nieuwe poging misschien gaat saboteren, dus wees kritisch en eerlijk naar jezelf. Dan ga je het kunnen redden. Feestjes en vakanties zijn triggers als je nog niet sterk genoeg in je schoenen staat; sta je dat wel, dan merk je ook dat je juist veel intenser feest en vakantie nuchter kunt vieren. En als je mede gangers wel (te veel) drinken, jij observeert en leert. Het hele leven is één grote les Asje, hier mag je virtueel oefenen en in het echie komt de praktijk. Het is heerlijk voldoendes aan jezelf te kunnen geven en met vlag en wimpel slagen in het leven geeft vele momenten van geluk en tevredenheid. naast de momenten en tests die soms ook gewoon moeilijk zijn en blijven. succes!
  24. lady jane

    Jaarpact

    ER:present: en Blondie meiden geniet van deze mijlpaaldag en dat er nog velen zullen volgen
  25. welkom librium veel succes en ik lees je later vast wel weer voor mij nu dopamine-dagje idd mijn beste verslavingen zijn sporten, sauna en dit forum. fijne dag
×
×
  • Nieuwe aanmaken...