Alle activiteit
Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt
- Afgelopen uur
-
Dank je wel lieve, altijd attente @Reacher! 💚😻
-
Nachtpact Quinn. Reacher kaatje🌺 Yvonne Leuk vandaag: pas in de middag werd het écht warm zodat ik vanmorgen heerlijk buiten koffie kon drinken... Welterusten allemaal 💤
-
Applaus voor @Mariann en @John72.
-
JAARPACT Deelnemers gaan ervoor vanaf de aangegeven startdatum gedurende een jaar of langer geen alcohol te drinken. Ze geven zelf aan of dat lukt, en laten minstens eens per jaar weten of ze nog aan het pact deelnemen. Vrijdag 26 juni 2026 - 76 deelnemers FASE 10 TIEN JAAR EN LANGER [26] 19 jaar 10 mnd - 07-08-2006 Anna 19 jaar 10 mnd - 07-08-2006 Ferry 19 jaar 09 mnd - 05-09-2006 Bambam 19 jaar 02 mnd - 01-04-2007 Water 18 jaar 07 mnd - 25-11-2007 Soothe 17 jaar 06 mnd - 13-12-2008 Kohtje 17 jaar 04 mnd - 24-02-2009 Dhen 16 jaar 10 mnd - 04-08-2009 Lady Jane 16 jaar 06 mnd - 25-12-2009 Bolletje 16 jaar 04 mnd - 20-02-2010 Kate 15 jaar 04 mnd - 09-02-2011 Myriam9 15 jaar 02 mnd - 16-04-2011 Jan1000 15 jaar 02 mnd - 22-04-2011 Huttula 14 jaar 07 mnd - 14-11-2011 Shahire 14 jaar 01 mnd - 02-05-2012 Dylan 13 jaar 06 mnd - 16-12-2012 Monster 12 jaar 04 mnd - 15-02-2014 MijnGerrit 11 jaar 08 mnd - 20-10-2014 Yogajuf 11 jaar 03 mnd - 08-03-2015 BillyBob 11 jaar 00 mnd - 15-06-2015 Maverick 11 jaar 00 mnd - 19-06-2015 An 10 jaar 11 mnd - 25-07-2015 Happiness2 10 jaar 06 mnd - 13-12-2015 Sebastiaan 10 jaar 06 mnd - 24-12-2015 Jannigje 10 jaar 03 mnd - 07-03-2016 Rosa45 10 jaar 00 mnd - 30-05-2016 Bob FASE 9 VIJF TOT TIEN JAAR [18] 09 jaar 11 mnd - 19-07-2016 Skyer 09 jaar 09 mnd - 01-09-2016 Asterix 09 jaar 04 mnd - 07-02-2017 Reacher 08 jaar 10 mnd - 07-08-2017 NickyLJ80 08 jaar 04 mnd - 17-02-2018 Reboot 07 jaar 11 mnd - 05-07-2018 Francoise 07 jaar 09 mnd - 18-09-2018 Amethist 07 jaar 01 mnd - 19-05-2019 Goedehoop 06 jaar 06 mnd - 22-12-2019 Niks 06 jaar 05 mnd - 01-01-2020 MissSauvignon 06 jaar 05 mnd - 02-01-2020 mcflurry 06 jaar 05 mnd - 13-01-2020 Lieke7777 06 jaar 04 mnd - 03-02-2020 Pinkman 05 jaar 11 mnd - 02-07-2020 brazer 05 jaar 07 mnd - 23-11-2020 Artax 05 jaar 05 mnd - 01-01-2021 Artemis 05 jaar 05 mnd - 03-01-2021 Nun 05 jaar 03 mnd - 08-03-2021 VIII FASE 8 DRIE TOT VIJF JAAR [8] 04 jaar 11 mnd - 26-07-2021 John72 04 jaar 06 mnd - 15-12-2021 Pete 04 jaar 04 mnd - 07-02-2022 Maja 03 jaar 07 mnd - 26-11-2022 Mariann 03 jaar 05 mnd - 05-01-2023 Koala84 03 jaar 04 mnd - 18-02-2023 billy1981 03 jaar 03 mnd - 20-03-2023 SoberMummy 03 jaar 02 mnd - 11-04-2023 Jackjanssen FASE 7 TWEE TOT DRIE JAAR [9] 02 jaar 10 mnd - 23-08-2023 Kruidenthee 02 jaar 07 mnd - 30-10-2023 JamesM 02 jaar 07 mnd - 23-11-2023 Fonny 02 jaar 05 mnd - 01-01-2024 Senna34 02 jaar 05 mnd - 02-01-2024 Tatum 02 jaar 05 mnd - 06-01-2024 Spirit 02 jaar 05 mnd - 19-01-2024 Happy1972 02 jaar 04 mnd - 14-02-2024 Elonwyn 02 jaar 00 mnd - 25-06-2024 Moeps FASE 6 ANDERHALF TOT TWEE JAAR [3] 01 jaar 10 mnd - 11-08-2024 renaldo61 01 jaar 09 mnd - 15-09-2024 Erik 01 jaar 08 mnd - 28-09-2024 Stuiter FASE 5 EEN TOT ANDERHALF JAAR [0] FASE 4 NEGEN MAANDEN AFGEROND [2] 10 mnd - 24-08-2025 Luz 09 mnd - 10-09-2025 Tine FASE 3 ZES MAANDEN AFGEROND [5] 08 mnd - 29-09-2025 Prana 08 mnd - 06-10-2025 MaryArt 08 mnd - 16-10-2025 Marij 08 mnd - 19-10-2025 garfield076 07 mnd - 27-10-2025 Kers FASE 2 DRIE MAANDEN AFGEROND [4] 05 mnd - 01-01-2026 Jaar12026 05 mnd - 10-01-2026 Kaatjemama 03 mnd - 11-03-2026 Oskar 03 mnd - 22-03-2026 Mariposa FASE 1 START [1] 00 mnd - 20-06-2026 Lika en voor iedereen een aanmoedigende glimlach
-
Ik denk vergeven, en weer door..
-
Hoe gaat het @spirit
-
Donderdag 25 juni 2026
discussie antwoordde op een Mormel van Kaatjemama in Ditjes, datjes & dagdraad
Leuke dingen. ga me steeds meer fijn voelen in me eigen huis. -
Donderdag 25 juni 2026
discussie antwoordde op een Mormel van Kaatjemama in Ditjes, datjes & dagdraad
Nachtpact Quinn. Reacher kaatje🌺 -
Nachtpact Quinn. Reacher Leuke dingen Moeps! Moeps is een leuk ding!
- Vandaag
-
Reacher reageerde op een bericht in een discussie:
Donderdag 25 juni 2026
-
-
Leuke dingen: saffraan sinaasappelijsje, mijn huis en de VVE vergadering die meeviel.
-
QED
-
Nou, eigen ventilator meenemen gaat niet Jane Die heb ik nl niet Ja, sauna lijkt me ook lekker nu
-
lady jane reageerde op een bericht in een discussie:
Laatste poging
-
Donderdag 25 juni 2026
discussie antwoordde op een Mormel van lady jane in Ditjes, datjes & dagdraad
Ik zou mn eigen ventilator meenemen dan Raps. Hier 26,5 in de kamer. verder meet ik niets. dinsdag is het weer heerlijk koel. Mijn dochter mag bij haar onderbuurvrouw logeren want kon vannacht niet slapen. (anti leegstand flat, enkelsteens en n sauna nu) zus kreeg eenn kleine airco te leen van haar buurman. Ik kan altijd nog mn ventilator mee naar de slaapkamer nemen bedacht ik net. Nog nooit zo rustig in de sauna, terwijl het verrukkelijk koel was onde de bomen met een koude douche op 5 m afstand. Ik ga maar wat extra nu, thuis hang ik ook maar niks te doen. -
Het is allemaal gelul in de ruimte.
-
Lika reageerde op een bericht in een discussie:
Woensdag 24 juni 2026
-
Pfff..hoe is het bij jullie ? Hier 30 graden binnen, buiten 33 Slaapkamer 29 Morgen werken in een piepklein winkeltje zonder ventilator of airco In de middag dicht vanwege de hitte, maar denk dat het in de ochtend ook al 30 is/wordt
-
Kaatjemama reageerde op een bericht in een discussie:
Moeps
-
Ha ja ! De rust om echt ontspannen te lezen of luieren heb ik nog niet in mijn kont, maar chocola is altijd een goed alternatief ! 😁
-
Rosee reageerde op een bericht in een discussie:
Woensdag 24 juni 2026
-
In Nederland is het heel moeilijk om een persoon tegen zijn wil op te laten nemen @Mormel. Je moet het wel heel bont maken, als ze dat doen. Met een kruisboog op balkon staan, kan een reden zijn 😙 Er lopen in Nederland heel wat gekken rond, ook onder invloed van drank en drugs. Leve de bezuinigingen op de gezondheidszorg. Dus als je niet wil, kunnen ze je niet dwingen.
-
Ikzelf zou met hem graag naar een maatschappelijk werkster of praktijkondersteuner willen. Wie weet kunnen we wel hulp krijgen met het huis opruimen. Hij zal toch met de billen bloot moeten. Ik word straks gebeld door de huisarts. Hij moet hulp aanvaarden. Zo kunnen we niet verder en zo wil ik ook niet verder.
-
spirit reageerde op een bericht in een discussie:
De avonturen van Spirit.
-
Ik denk dat er een groot verschil zit in waar je plichtsgevoel naartoe gericht is. Of het intern (naar jouw normen en waarden) of extern (naar zogenaamde verwachtingen van buitenaf) is. Van en voor wie moet je het inderdaad? Voor jezelf of voor (de projectie die jij hebt gemaakt van) anderen? Wat is ‘inherent’ aan jou verbonden? Welke verplichtingen precies? Als je ervoor moet lamzuipen om het te kunnen doen, doe je het dan echt voor jezelf en is het dan zo ‘inherent’ aan jezelf? Mijn liefde voor Japan heeft niets te maken met mijn zogenaamde plichtsbewustzijn (en bijhorend schuldgevoel) om te doen wat ik denk dat anderen van mij verwachten. Dat is mijn trauma-kant. Traditionele Oosterse filosofie (niet alleen Japanse) leert me juist wel om plichtsgetrouw aan mezelf te zijn. Ps. Als je niet niets kan doen, kan je misschien eens Zazen proberen? Dat is niet niets.
-
Lekker, kikkerbilletjes 😉
-
(Even heel terzijde: zou deze manier van denken ook kunnen samenhangen met je voorliefde voor Japan?) Als ik dit bericht samenleg met wat je eerder schreef denk ik dat er een zekere overlap zit in onze manier van denken. Dat plichtsgevoel en het schuldgevoel wanneer je niet bijdraagt. Tijdens mijn laatste sessie met de psychologe onderbrak deze mij en zei dat ik steeds sprak over moeten en vroeg van wie ik dat moet. Heb daar sindsdien stevig over nagedacht en gevonden dat dat moeten inherent met mij verbonden is, dat ik iets moet om mijn plek in de samenleving te rechtvaardigen en dat het nooit gewoon "zijn" kan. Dit is in ieder geval iets dat ik moet oppakken en waarbij ik hopelijk wat tips kan krijgen. Niet zo leuke anekdote. Toen ik 26 was kwam ik eens bij mijn huisarts terecht: gewichtsverlies, gezwollen lymfeklieren, nachtzweet,... Echo laten nemen en toen dacht zij aan lymfeklierkanker, doorverwezen naar ziekenhuis voor verder onderzoek. Uiteindelijk bleek het Pfeiffer te zijn, maar tussen het moment van het ziekenhuisonderzoek en de mededeling van de diagnose was ik enkele dagen eigenlijk gelukkig. Eindelijk was ik op een punt dat niets meer moest.
-
@Yvonne ik denk dat ik het op een andere manier bedoel. Het onthoudt wel je eerdere vragen en thema’s en zal zijn antwoorden ook in die richting aanpassen en formuleren. Het antwoord wordt gevormd binnen jouw context en referentiekader. Zo word je precies steeds bevestigd in je eigen verhaal. Ik heb het dan ook wel meer over chat gpt, daar valt het me echt op. Ik weet niet hoezeer dat met Google AI doorwerkt. Maar ik weet wel dat een Chinees met Chinese AI in China waarschijnlijk wel een heel ander antwoord zou krijgen dan jij nu op dezelfde vraag. Als voorbeeld hè. Het blijven AI-modellen. Net zoals bij social media waar je ook steeds berichten voorgeschoteld krijgt die aanleunen bij je voorkeuren die ze kennen en weten. Het is niet dat dat allemaal niet ‘waar’ is maar je krijgt zo wel een bepaalde gekleurde werkelijkheid voorgeschoteld die in jouw kraam past. Ik hoop dat ik het zo wat goed heb kunnen verwoorden. Excuses als dit allemaal een beetje doorgedramd is. Ik hou er nu ook over op. Want ik heb zin in andere dingen dan praten over AI. 😅
