Spring naar bijdragen

Even voorstellen... Nieuw


nijvzen

Aanbevolen berichten

56 minuten geleden zei smart:

Hoe gaat ie nu?

Hey Smart. Sinds vandaag heb ik het wat moeilijker. Denk veel na over hoe ik mijn leven wil inrichten. Met of zonder alcohol. Kom wel steeds op zonder uit maar tussen mijn oren dan echt het gevoel op sommige momenten levensvreugde ga missen. Dit had ik met stoppen met roken ook. Dat is iets waar ik doorheen moet. Dank je voor vragen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 weken exact vandaag! Gaat tot nu toe goed, veel moeilijke momenten gehad maar door trots kom je erg ver. Wat mij opvalt is dat wanneer je drankjes weigert en je uitlegt waarom mensen direct zeggen; "Maar je bent toch geen alcoholist?" Kom op stel je niet aan... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vandaag zijn we 4 weken verder. Ik ben nu 4 weken al van de alcohol af. Het bevalt me erg goed. Heb weer meer zin om de deur uit gaan met mijn gezin. Merk nog wel steeds vermoeidheid en nog vaak hoofdpijn, wellicht wordt dat nog minder.

Het heerlijkste is dat je 's ochtends geen kater hebt en fit aan de dag begint, voor mij 100% winst. Wel blijf ik aan het malen van blijf ik de rest van mijn leven zonder alcohol of kies ik voor 3 maanden bijvoorbeeld. Maar waarom zou ik nog willen drinken? 

Dit weekend verjaardag gehad van familie. Waar ik eerder merkte wat terug getrokken te zijn begon de oude ik (veel grappen en grollen) weer terug te komen!  Op naar de volgende 4 weken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me ook altijd af of ik dit zo wil houden of over een tijdje weer iets zou willen kunnen drinken. Maar die vraag, wat voegt drank toe? kan ik niet beantwoorden. Precies zoals jij zegt. Waarom zou ik nog willen drinken?

gaat goed man. Houd vast. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Helaas gaat het niet zo goed. Voor de vakantie toch weer op een zaterdagavond wat gaan drinken. Daarna weer bijna dagelijks elke avond een flesje wijn. Ook nu weer met een dikke kater op mijn werk. Ik word moe van mijzelf en mijn zwakte hierin.

Probeer het weer op te pakken nu! Maar mijn valkuil is duidelijk, alles of niets! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel mensen hebben meer pogingen nodig om aan een ingesleten drankgewoonte echt iets te veranderen, hoor. Lees nog eens terug wat je hier eerder schreef toen het lekker ging en je allerlei voordelen opnoemde waarvan je je bewust was geworden. Zie dat als nuttige ervaring waarmee je nu en in de toekomst je voordeel mee kunt doen, dat helpt beter dan je schuldig te voelen. Probeer om te schakelen naar "ik kon het toen dus ik kan het nu" en dan "kom op, ik ga er weer voor".

Wees je ook bewust van de valkuil "moe van mezelf", "voel me schuldig" dus neem ik maar een wijntje om dat gevoel even kwijt te raken. Volgende dag weer brak en nog meer schuldgevoel. Zo blijf je aan de gang. Voorlopig helemaal stoppen is inderdaad echt een goed idee. En de waarheid onder ogen zien, want als je een kater hebt was het geen "flesje" wijn maar een fles. Ja toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je bericht dat doet me goed. Sinds gisteren de draad weer opgepakt. Zit weer fit op mijn werkplek en heb eindelijk na ruim een maand weer goed geslapen. Door de alcohol slaap ik ontzettend slecht en ben er wel 3x uit per nacht.

En inderdaad, zondagavond waren het bijna 2 flesjes..... schaam...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo nijvzen, houd dat fitte gevoel maar vast. En dag 2 vandaag zonder drank met een trots gevoel afsluiten vanavond hè!

Enneuh...twee 'flesJES'? Of gewoon twee flessen?  Ik merkte bij mezelf dat ik de verkleinwoordjes bleef gebruiken toen ik nog vond dat het allemaal best meeviel.... Wat is er namelijk mis met een glaasJe, een borrelTJE of een flesJE op een gezellig avondJE. In werkelijkheid was het echter twee flessen wegzuipen op een avond tot diep in de nacht. Niks gezelligs aan. Misschien vind je het overdreven wat ik typ en geldt dit niet voor jou, maar je stukje tekst maakte dat ik er tóch even op wilde reageren om te schrijven hoe het voor mij was;)

Een fijne werkdag vandaag!

bewerkt door NickyLJ80
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb je mooi verwoord Nicky! We gebruiken inderdaad verkleinwoorden w.b. drank want dan klinkt het allemaal zo ernstig nog niet. "Ik pak even een wijntje", "Even een flesje wijn halen" etc.  Daarmee houden we onszelf voor de mal.

bewerkt door Sophie60
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...