Spring naar bijdragen

Woensdag, 31 mei 2017


jowan

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei jowan:

Het gaat niet om het wandelen, het gaat erom dat ik verantwoording neem voor de kwaliteit van mijn leven door op die manier onder meer mijn slaapprobleem aan te pakken door dingen anders te doen dan ik ze voorheen deed.
Toen lag ik te knoerten, te knurven en te balen in mijn bed, nu bekijk ik het van een positieve kant en sta op en doe er iets positiefs mee wat allerlei voordelen heeft.

Aanvulling:

Waarbij een grote winst ook nog eens Is dat ik onderhand weet dat ik over het algemeen de meeste last heb (het meest naar word van) die dingen waar ik t eigenlijk zelf best anders zou kunnen of moeten. Zelfs als dat nog niet helemaal bewust Is. En ook als dat klein Is. 

Wat ik echt niet kan veranderen, daar heb ik geen moeite (meer) mee. Waar ik eigenlijk ook zelf aan zet ben wel. En dat gaat vrij ver. 

Persoonlijk noem ik dat "geleid worden door mijn geweten" maar ach....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei jopie:

Aanvulling:

Waarbij een grote winst ook nog eens Is dat ik onderhand weet dat ik over het algemeen de meeste last heb (het meest naar word van) die dingen waar ik t eigenlijk zelf best anders zou kunnen of moeten. Zelfs als dat nog niet helemaal bewust Is. En ook als dat klein Is. 

Wat ik echt niet kan veranderen, daar heb ik geen moeite (meer) mee. Waar ik eigenlijk ook zelf aan zet ben wel. En dat gaat vrij ver. 

Persoonlijk noem ik dat "geleid worden door mijn geweten" maar ach....

En dat is nou wat ik persoonlijk bedoel met "met openheid van geest (eerlijk dus) luisteren naar mijn hogere macht". Waarbij ik er dan
meestal achter kom dat ik meer kan dan ik denk dat ik aankan...
Niks zweverigs aan. Gewoon voor mezelf een beetje een beeld scheppen van hoe het voor mij werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gesprek met de psychiater, een vrouw, is de derde keer vandaag, die weet ook niet waarom ze zo nerveus is.
Ze vond wel dat ze veel medicijnen gebruikt, maar ja, kom er maar eens vanaf, dat is ze nu aan het doen.
Ze zit momenteel op 14mg Diazepam (Naast de Mirtazapine en Olanzapine...)

De psychiater had een goede oplossing voor als ze weer zo nerveus was, ga maar een kleurplaat maken, dan raak je uit je hoofd.
Sure, was het maar zo makkelijk.

Ze is 2 jaar geleden al helemaal onderzocht door een internist, niks te vinden, talloze keren bloed geprikt, niks.
Deze week heb ik haar bloeddruk gemeten, 115/70, perfect, maar zij vindt dat dan te laag, dus naar de keuken gerent, sigaret gepakt en nogmaals meten graag...125/70.

Over overgangsproblematiek wordt niet gesproken, zoals overal.

En ik? Ben nu op ¾ sinds 2 weken, dus 7,5mg, wel wat tintelende vingers en tenen en licht in het hoofd, maar voor de rest valt het mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Asterix:

 

Deze week heb ik haar bloeddruk gemeten, 115/70, perfect, maar zij vindt dat dan te laag, dus naar de keuken gerent, sigaret gepakt en nogmaals meten graag...125/70.

 

Asterix

Waarom meet jij de bloeddruk van je vrouw? Of eigenlijk 2 vragen: waarom meten jullie zelf bloeddruk. En waarom doe jij het dan en zij niet zelf?

Zit je (hoe begrijpelijk ook) niet veel te veel op de stoel van de medicus en zit je daarmee niet samen met haar veel te diep mee in die angsten/ziekte? Waar en wat ben jij en waar en wat Is zij?

Geen kritiek uiteraard.....ik ben zelf bagger als t om mijn geliefden gaat in het onderscheiden van mijn en hun pijn.....  maar wellicht wel iets om bij stil te staan. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo'n apparaat omdat ik zelf mijn bloeddruk in de gaten moet houden, heb ook medicatie hiervoor.
En waarom ik die van haar meet? Ja, goeie vraag,  waarschijnlijk omdat dat metertje er ligt.

Als ik suiker zou hebben, zou ik waarschijnlijk om de haverklap bloed moeten prikken bij haar. ;)

Maar je hebt deels wel gelijk, ik moet niet te veel op de plek van de dokter gaan zitten, dat doe ik omdat ik ze niet helemaal vertrouw.

Dat zie je alleen al aan het plan van de 'dokter' om haar in 4 weken te laten afbouwen van 25mg Diazepam, terwijl ze bij de aanvang al angstig is.
Daar heb ik een stokje voor gestoken, dat werd 12 weken en nu in overleg met de psychiater nog iets langer.

De medici hebben haar ook aan de AD geholpen, die ze niet kon verdragen, ook aan de pammetjes, mij ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens het nieuwe protocol kijken huisartsen alleen nog maar naar de bovendruk, dus dat scheelt Bor. ;)
(Boven de 100?)

Genieten lukt nu even niet meer, Spirit, helaas.

Ik merk wel dat de toestand van mijn vrouw mijn stemming behoorlijk beïnvloed.
Als ze redelijk te pas is en ik rijd naar huis, dan gaat het autoraampje open en de muziek aan.

Is ze dat niet, dan doe ik dat niet...

bewerkt door Asterix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of je nou bloeddruk hebt of niet, wat kun jij toch aardig zijn, Bor.
Maarruuhhhhh.... wie is onze Diesel ook al weer?

En als Wanderer zelf wel mee kan lezen: groetjes terug, Wanderer. En of je nou mét hulp of helemaal zonder hulp drie maanden
droog staat maakt niet uit.. petje af!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even weer een upditje-datje-deetje.

Ik ben bezig de bestuurdersstoel van onze Dyane opnieuw te bekleden. Eerst helemaal gestript, tot op het kale frame.
Wat een zooi kwam daar af. Half vergane jute matjes, veel kapotte rubbers, ijzerdraadjes, veters, gewone (kapotte) elastiekjes, en
daaroverheen waren in de loop der jaren vier (!!) verschillende overtrekhoezen geschoven.. ruim dertig jaar lapwerk.
Nu nieuwe rubbers, matjes, schuimrubber en uiteindelijk nieuwe (originele) hoezen met pied-de-poule motief. (niet te verwarren met piet-paulusma motief).
De bijrijdersstoel is al klaar. Daar zat je zowat op de bodem van de auto, nu weer comfortabel, helemaal des Citroëns..
Later nog een 'zonnedakje' fabriceren. We gaan er van de zomer mee naar Portugal (2cv Wereldmeeting). Dan is een open dak wel lekker voor de verfrissende wind,
maar funest voor de huid (zonnebrand).
De achterbank laat ik even voor wat ie is, een zooitje. Die gaat toch niet mee naar Portugal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is in het najaar een NA conventie in Portimao, Portugal. Toen ik ervan hoorde kjeek ik gelijk op mijn navigator op mijn tillefoon.  Ik schrok: 2500 km. Daar doe ik wel drie dagen over, denk ik. Lijkt me een hele mooie reis om eens te doen.
Spreken ze eigenlijk wel Italiaans in Portugal?
Neem je een tentje mee of maak je gebruik van hotels en dergelijke? Want zo'n eendje zal onderweg toch ook af en toe wat willen grazen? Dat zal toch niet al te snel gaan?

Veel plezier met de voorbereiding!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei jowan:

Het gaat niet om het wandelen, het gaat erom dat ik verantwoording neem voor de kwaliteit van mijn leven door op die manier onder meer mijn slaapprobleem aan te pakken door dingen anders te doen dan ik ze voorheen deed.
Toen lag ik te knoerten, te knurven en te balen in mijn bed, nu bekijk ik het van een positieve kant en sta op en doe er iets positiefs mee wat allerlei voordelen heeft.

Ik ben heel actief met bovenstaande manier van met mezelf omgaan aan het werk. Is dit ook aa jowan, of gewoon algemene hogere mens-verbeter-kunde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...