Spring naar bijdragen

Vrijdag 24 maart 2017


Aanbevolen berichten

Een hele goede morgen allemaal,

Jullie zullen het niet geloven, maar ik heb gisteren een autootje gekocht
Donderdag kan ik hem ophalen, want krijgt eerst nog een poets en apk beurt.
Heb er al een stukje in gereden gisteren en ging eigenlijk prima
Zo happy mee, kan het soms nog bijna niet geloven :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag reeds. Hoihoi,

Ik zie 43 gebruikers waarvan 12 zich verdiepen in het stoppen of wijzigen van hun profiel. Da's typisch toch?
Ik geloof er niks van!

Weer een zonovergoten dag; ik ga genieten voor het werk aan

Rapi wat heerlijk: een autootje! Fijn zeg!

Tot later en maak er een mooie dag van! :sun:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat, Lars, omdat die knop bij mij zo niet werkt. Ik heb het nu even over mijn knop. Ik ben een verslaafde, jij ook, denk ik. Ik heb ook
heel lang geprobeerd om die knop (nu niet, nooit meer...) óm te zetten.
Ik ben er voor mezelf achtergekomen dat ik niet zo'n knop heb. Ik heb een knop die ik indruk als m'n verslaafde brein m'n gedachten en
handelingen gaat overstemmen, of eigenlijk liever daarvóór al.
Door die knop in te drukken ben ik me bewust van mijn verslaving en alles wat daar bij hoort. Door die
knop in te drukken kan ik daar dan ook wat tegen doen. Die knop moet ik met regelmaat indrukken. Alleen zó kan ik mezelf bij
de (nuchtere) les houden. Eigenlijk is het een soort 'dodemansknop' zoals in treinen. Alleen door hem geregeld in te drukken kan ik mijn
nuchtere leven 'veilig' vervolgen. Dat noem ik "in herstel leven". Alert zijn en blijven, levenslang. (De ziekte) verslaving duurt ook levenslang.

Niet in paniek raken daardoor, Lars. Niet moedeloos worden. De verslaafden die een lang en gelukkig leven opbouwen zonder aan hun verslaving ten onder te gaan
zullen bijna zonder uitzondering regelmatig met die gedachten geconfronteerd worden. Je doet niks verkeerds, je zult het alleen moeten
accepteren dat dát er nou eenmaal bij hoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, bedankt voor je woorden. Dat helpt.
En die dodemansknop... zo had ik het nog niet bekeken. Maar zo werkt dat ook inderdaad. Dat niet moedeloos worden is af en toe nog wel een kunst...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...