Spring naar bijdragen

Heel graag tips en steun!


Devi

Aanbevolen berichten

Wat een geweldige tips Keesje! Dit is precies wat ik nu nodig heb. Ik kan alleen de link naar het filmpje van Els Noorlander niet vinden in je bericht. Heb je dat nog voor mij?

Het is weekend....man heb ik geslapen vannacht. Heerlijk maar ook heel veel en diep. Gisteravond en eergisteravond wel flink zitten eten en knabbelen aan van alles en nog wat (cruesli, eierkoeken, vla....en dat terwijl ik al genoeg had gegeten). Zo kwam ik toch een beetje in die roes denk ik. Maar ik wil niet vet worden;-( Dus lekker sporten dit weekend. Ik ben na mijn eerst echte (en geslaagde) poging om te stoppen met alcohol in 2009 begonnen met hardlopen en dat geeft me een enorme kik. Ben nu aan het proberen de 10 km weer binnen het uur te lopen, zoals ik 2010 makkelijk kon. Ben wat zwaarder geworden dus dat zeul ik wel mee nu. Maar dan nog: ik voel me nu al zo lekker fit na 5 en een halve dag helemaal geen alcohol meer. Dat moet lukken binnen een paar maanden. 

Iedereen nogmaals bedankt voor de mooie tips en het meeleven. Ik ga straks ook even op de dagdraad meelezen.

Fijn winters weekend voor iedereen!

XDevi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi allemaal.....ik heb gisteravond voor het eerst sinds 14 dagen weer gedronken. Ik vind het heel heel moeilijk dit her neer te tikken maar moet het van mijzelf. Ik ga opnieuw tellen. Maandag volgende week ga ik met mijn vriend naar mijn praktijkondersteuner (van de huisarts). Ik heb het geluk dat zij voor ze praktijkondersteunster werd jarenlang in de verslavingszorg heeft gewerkt. We hebben een goede klik maar ook voor haar schaam ik me nu weer. Dat het me weer niet lukt.

Vergeleken met jaren geleden is het niets wat ik nu doe: ongeveer 1 x per week een fles witte wijn of 3 halve liters bier drinken op 1 dag/middag/avond. Maar de deur voor het monster, zoals ik alcoholverslaving even noem, staat daardoor continu wagenwijd open. En naar mijn partner toe is het zo rot: ik doe het stiekem, biecht naderhand meestal wel op; teleurstelling bij hem, stress bij mij, en altijd weer die arm om mij heen....ik heb zoveel geluk met de mensen om me heen, maar wil ze niet keer op keer teleurstellen.

ik lees hier heel veel maar 'praat' niet zoveel. Toch voelt het goed hier.

Dit is het even voor nu....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.....ik heb gisteravond voor het eerst sinds 14 dagen weer gedronken. Ik vind het heel heel moeilijk dit her neer te tikken maar moet het van mijzelf. Ik ga opnieuw tellen. Maandag volgende week ga ik met mijn vriend naar mijn praktijkondersteuner (van de huisarts). Ik heb het geluk dat zij voor ze praktijkondersteunster werd jarenlang in de verslavingszorg heeft gewerkt. We hebben een goede klik maar ook voor haar schaam ik me nu weer. Dat het me weer niet lukt.

  •  Hier hoef je jezelf niet te schamen. Het begin is moeilijk, blijkbaar ben je er toch nog niet helemaal klaar voor om alcohol definitief vaarwel te zeggen. Lees mijn eerste bericht nog eens goed door met de tips. Misschien kun je daar weer inspiratie uit halen. Zie dit niet als een fout, eerder als een nieuw eikpunt. 
  • Verleidingen zullen er altijd blijven. Het is de kunst om die te weerstaan. 

     

    Vergeleken met jaren geleden is het niets wat ik nu doe: ongeveer 1 x per week een fles witte wijn of 3 halve liters bier drinken op 1 dag/middag/avond. Maar de deur voor het monster, zoals ik alcoholverslaving even noem, staat daardoor continu wagenwijd open.

  • Die deur blijft zo open staan, ik ben van mening zolang je jezelf toelaat om af en toe te drinken blijf je gevoelig voor terugval. Ik heb dit meerdere keren geprobeerd maar was elke keer verder van huis na een stopperiode en dan weer drinken dan dat ik gewonnen had. 
  • Wat er met je hersenen en je lichaam gebeurd als je na een tijd niet drinken toch weer begint wordt hier haarfijn uitgelegd.
  • Dat vergelijken deed ik helaas ook en zo praatte ik mijn drankgebruik voor mijzelf toch weer goed 'Ja maar het is toch al minder dan eerst?' dat klopte technisch gezien wel, maar om de dag erna van je vrienden te horen dat je erg zat en vervelend was is nog steeds niet leuk. En voor ik het wist dronk ik weer net zo veel of meer als voorheen.  

 

En naar mijn partner toe is het zo rot: ik doe het stiekem, biecht naderhand meestal wel op; teleurstelling bij hem, stress bij mij, en altijd weer die arm om mij heen....ik heb zoveel geluk met de mensen om me heen, maar wil ze niet keer op keer teleurstellen.

  • En was het de moeite waard? vroeg ik mijzelf dan altijd af. Als ik weer eens met een kater bij de familie aankwam en ze zeiden dat ik naar alcohol stonk. Had dat avondje kansloos stiekem in mijn eentje drinken nou meer waarde dan de negatieve gevoelens en reacties die ik de dag en de week erna kreeg? Toen dacht ik van wel, nu weet ik beter. 
  • Schuldgevoel is samen met jaloezie een van de ergste emoties die wij hebben. Je kunt beter goed kwaad worden in plaats van jaloers zijn. En liever even intens huilen dan constant jezelf schuldig moeten voelen. 

    Ik ben eindelijk bevrijd van het schuldgevoel. Soms bekruipt het mij nog eens, Als ik dicht bij iemand sta en mijn mond dicht houd, denkende, pff dadelijk ruiken ze mijn alcohollucht. Onee! Dat kan helemaal niet want ik drink niet meer! De last die van je schouders valt werkt euforisch. 

Kortom, schouders eronder blijven zetten en door gaan! Zie dit als leren fietsen. In het begin nog met zijwieltjes en je zult een paar keer vallen, uiteindelijk fiets je vanzelf zonder er over na te denken. 

Ga opnieuw het pad op, stap voorbij de beren op de weg en klim op naar de top. De diepe dalen die bij de beklimming horen zul je moeten doorstaan maar het uitzicht is de moeite waard! 

Groetjes Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft je hier echt niet te schamen devi. Genoeg mensen hier die dit helemaal herkennen. Ik ook. Zo vaak weer de mist ingegaan. Tot er een knop omging. Hij is nu nog steeds om maar het blijft moeilijk. Ga voor jezelf uitzoeken wat het je oplevert. Waarom vasthouden aan het moet soms toch kunnen. Want zo klinkt het. Nogmaals je hoeft je hier nooit te schamen

.juist vertellen om niet verder weg te zakken. Probeer de draad weer op te pakken. Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

er was een heel raar bericht geplaatst, ik geloof dat dat een hoax heet of een bot (???) reclame in elk geval voor iemand die wanhopige mensen zocht om te "helpen".

ik denk dat de moderator het heeft weg gehaald zonder te vermelden, dus het bericht van Lars lijkt nu nergens op te slaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig nee, linke soep wel. Dus blij met de actie van de moderator. Want hij / zij heeft via hier op een draad van iemand anders en later op een dagdraad van 2008 weer gepost. Met email, tel nr en pb 's en website. Te zielig voor woorden. Maar niet fijn hier. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...