Spring naar bijdragen

Woensdag 28 december


Kameel

Aanbevolen berichten

Mooie vol..wat speel je?

 

En pas op, de Limburgers nemen het harmonie gebeuren heeeel serieus.

Ik speelde ooit als vervanger bij Thorn...jawel op niveau.

 

Nu hou ik het wat kleiner in een blaaskwintet, heel gaaf.  De fagot is mijn aandeel.

 

Nou die ADBB zie ik wel zitten! Wil ook zingen hoor, met liefde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote; Zegt je zoon niets over het feit dat iedereen ligt te pintelieren terwijl hij juist daarom niet bij zijn mama mocht blijven wonen?

 

Nee, totaal niet.

En dat heeft hij nooit gedaan ook.

Ook niet naar mij toe zelfs, nog steeds echt nooit.

 

(hij is met me opgenomen geweest in een verslavingskliniek (op z"n 8ste) en weet heel goed hoe verslaving werkt.

verslaving ziet hij als een ziekte, iemand die drinkt is in zijn ogen niet meteen ziek

maar dat is ook wat ik hem probeer mee te geven)

Uit ervaring weet ik dat kinderen niet persé iets zeggen om het wel te denken of te voelen.

Zo mist mijn dochter haar vader heel erg. Tegen mij rechtstreeks heeft ze nog nooit iets laten vallen. Maar ik weet dat het haar pijn doet. Ik merk het aan kleine dingen en aan wat ze anderen wel weer verteld.

Moest ze haar vader in een omgeving zien waar gedronken wordt ze gegarandeerd angstig.

Ik begrijp je...maar het voelt persoonlijk wel dubbel

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote; Er werd jouw zoon toch niets aangeboden zekers? 

 

Alcohol? Nee natuurlijk niet, hij is pas 14.

Wat een vreemde vraag Fleurtje..

dat is toch helemaal niet meer van deze tijd?

Hij rookt ook niet.

 

Aaaaaaaaaah Bor...Hij is 14, een tiener...dat is helemaal van deze tijd.

Zeker een kerel wordt daar al vroeg mee geconfronteerd. Het is stoer..

Je bent pas een man, als je drinken kan.

Die leuze staat nog steeds.

No question about that!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een vraag, die zag ik even niet sorry.

 

Quote; Anderzijds blijf je gevoelig voor impulsen. Waarom jezelf opzij zetten en die krachtmeting aangaan op een moment dat het moeilijk voor je kan worden in het bijzijn van je zoon? 

 

Omdat de omstandigheden ook zonder bijzijn van m"n zoon zo zouden zijn.

Daar veranderd zijn bijzijn wel of niet helemaal niks aan.

 

 

Dat betwist ik graag.

Je stond al even heen en weer te wiebelen omdat je zoon kwam. Op mij kwam je nogal onevenwichtig over. Maar ik zat gelukkig fout dan.

Wat ik echt wel bizar vind (I know!) is dat big broter (zoals je ze noemt) kan vallen over het feit dat je je vergiste van dag (je ging er vanuit dat dat serieuze consequenties kon hebben voor je) maar niet over het feit dat drank rijkelijk vloeide. 

Met welke maat wordt er eigenlijk gemeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vader van mijn dochter is een alcoholist. Niet eentje zoals jij en ik...maar een paar graden erger.
Ik denk wel in gradaties als het om drinken gaat. De afhankelijkheid is voor elke alcoholist ongeveer hetzelfde denk ik, wat iemand juist tot zich neemt en in welke hoeveelheden scheelt dan weer. 
Je kan stellen dat ik aan de wiet zat en hij aan de heroïne.
Toen ik met hem samen was stelde dat probleem zich in de verste verte niet. Het drinken van hem begon pas toen we uit elkaar waren. 
Mijn drinken pas jaren daarna. 
Dus je kan wel stellen dat mijn dochter op dat vlak niet met haar gat in de boter is gevallen.
Maar goed...gedane zaken nemen geen keer.
Ik kon er alleen iets aan veranderen voor mezelf en haar en dat heb ik ook gedaan.

Voor hem lukt dat tot op heden nog niet. En hij is één van de aardigste mannen ooit. Was ook één van de knapste mannen ooit. Daar blijft nog weinig van over.
Ook van het contact met dochter. Te vaak, te dronken.
Ik kan haar maar één ding zeggen tegen haar en dat is dat ie een mooi iemand is en dat ie van haar houdt. 
En hopelijk vind ie ooit de kracht om te veranderen.
Want op het moment is het niet alleen zijn verlies maar ook het hare


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...