Lika Geplaatst 30 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 2018 Ja, @Bob, het mooiste dat ik tot nu toe heb ervaren in mijn leven. Omdat er ruimte is, manieren om te reageren vanuit rust. Ik vind het zo’n eye-opener. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nietmeer Geplaatst 30 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2018 Lekker hoor! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 5 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 juli 2018 En wat is er nu? Moe, onzeker, werk, onzeker. Ik mag hier blijven, voel me fijn. Krijg vanwege mijn eerdere werk meer salaris dan deze baan eigenlijk is. Voelt moeilijk. Mag ik dat wel krijgen? Dan moet ik het ook fantastisch doen!!! Maar dat doe ik niet. ik ben beter gemeld. Nog meer verwachtingen. Ik kan nu alleen nog maar falen... Erbij blijven, kijken, door ademen. Uitspreken, hulp vragen, arm om mezelf heen. Het is okay Lika. Je kunt falen, je kunt ook niet falen: kijk maar wat er gebeurt. Er zit niet nog wat achter dat je niet ziet en wel had moeten weten. Dit is wat het is. Het is okay. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 5 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2018 Wat zit je toch te piekeren joh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 5 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 juli 2018 Ja. Daar ben ik heel goed in! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 5 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2018 Ja ik doe net alsof ik het voor het eerst zie Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 5 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2018 Haha...dat hogere salaris krijg je om wat je NU doet...als je weer beter je best gaat doen, krijg je nog meer Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 5 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 juli 2018 Durven kijken ja. Right in the face. Niet wegrennen. Niet verdoven. Niet weglachen. Niet weghuilen. Gewoon. Erbij bijven. Weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Zo leerzaam, zo spannend, zo waardevol. Heb nog nooit het leven gewoon recht aan durven kijken. En alles ligt open. kruidenthee67 en Nietmeer reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 8 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juli 2018 Gek weekend achter de rug. Verlangen naar het buitenland, verdoving? In ieder geval komt het om de hoek kijken als ik hier niet helemaal.tevreden ben. Ik doe er niet veel mee. Ik zie het. Schrijf de momenten op. Kan ik er later eens een analyse op los laten. Ijs is de nieuwe verdoving, onmatigheid in eten, dingen kopen soms. Daar nu maar eens mee aan de slag. Waar begint de onvrede? Ook maar eens wat nader bestuderen , opmerken. Ben nu vaak te laat. Dan ben ik al ergens aan het boos zijn en te doen alsof ik dat niet ben ofzo. Wel veel leuke dingen gedaan ook. Ook opgeschreven. Kids happy met uitje dat ik had bedacht. Ik word op handen gedragen door ze. Begrijp er geen snars van, maar misschien krijg ik gewoon de liefde terug die ik hun kant op strooi. Weinig om over te klagen. Wel het inzicht dat je gevoelens niet vast kunt houden. Ik wist het al wel, maar ondervind het steeds meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nietmeer Geplaatst 8 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2018 (bewerkt) 39 minuten geleden zei Lika: Weinig om over te klagen. Wel het inzicht dat je gevoelens niet vast kunt houden. Ik wist het al wel, maar ondervind het steeds meer. Dat je gevoelens niet vast kunt houden is jammer maar hoe zit dat dan met negatieve gevoelens? Waarom lukt het ons vaak wel om daar heel lang op door te kauwen? Jammer is dat maar het betekend ook dat je in beweging bent, en dat er dan meestal van alles wel wat is. Heel gewoon eigenlijk maar we zijn gewend aan het idee daar we het daar niet voor doen. 8 juli 2018 bewerkt door Nietmeer Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 9 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Wat help je mij hiermee @Etty. Dank je wel!! De zon brak spontaan door... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Ja...mooi.... Ik wist het al...maar kom er steeds meer achter dat 'ik het mezelf allemaal aandoe'...door mijn gedachten...dus wat zich in mijn hoofd afspeelt. Waar bij KMW ook steeds meer 'valt'...accepteren van...maar ook in beweging komen...want potverdorie....het valt niet mee, om die actie aan te gaan...om te oefenen...te mediteren. Hoe bereid ben ik? En wat wil ik dan echt? Fijn is, door langer droog te zijn..de 'paniek' daarover wat naar de achtergrond verschuift...ik hoef het allemaal vandaag niet te weten en te kunnen...en oja...ook niet perfect Voor mij is er een soort van vertrouwen aan het groeien...in euh...mij....kei-eng als ik dat zo hardop zeg. En gelijk zegt het hoofd: is dat echt zo of ben je weer een mooi 'verhaal' aan het opdissen (zo werkt dat brein dus bij mij ) Wat wel mag vandaag is 'doen', een stapje, hoe klein ook. En voor mij is dat dan bijvoorbeeld: de garage bellen...en niet denken doe ik morgen...(omdat om zo n simpele handeling al niet werkende gedachtes verschijnen kun je het nog volgen?) Gijs Jansen schrijft daarover een paar mooie 'zelfhulpboeken'...echt een aanrader. Ik heb ze gratis kunnen downloaden met mijn abonnement. En gelezen...nu nog de oefeningen daadwerkelijk doen hahaha! Maar ook als achtergrond info zijn ze prettig. Het gaat over ACT. Misschien zegt je dat wat. Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 9 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Dank Thee! Ken ik niet. Ga ik bekijken. Ik zit nu in het stadium dat ik vind dat ik geen gedachten moeten hebben. Tenminste niet de gedachten die ik heb. Hahahahaha!!!! Het komt wel goed. Stapje voor stapje ja. Maar wat ben ik anders dan voorheen, heerlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Haha..als je geen gedachte meer hebt...tja...je hebt er zo n 40 000 per dag....waarvan als ik het goed zeg, zo n driekwart meestal niet al te positief is....maar het goede nieuws is...jawel, het kan anders....stapje voor stapje...zeker. Rustig aan...adem in....je bent kei-goed bezig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 10 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juli 2018 Vandaag had ik zo’n dag... ik zag overal ‘tekenen’ van dat ‘ze’ zagen dat ik het niet goed had gedaan. Hoe die keek, waarom die fluisterde, geen onmiddellijke reactie op een mail. Gelukkig ging het onlangs op het forum precies hierover. Ik zag hoe ik keek. En liet het los. Ik zag hoe ik keek en liet het los. Ik zag hoe ik keek en liet het los. (Ad infinitum....)maar ik kon steeds loslaten en een beetje grinniken om mezelf. Dan is het best te doen. Het gebeurt en je gaat niet ten onder. Vandaag niet in ieder geval;-) Het was een prima dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2018 Heel erg herkenbaar... Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 Euh...wel goed gedacht...dacht ik. Dank je. Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 Bij mij bleek daar verlatingsangst achter te zitten. Sinds ik daadwerkelijk werd verlaten heb ik het nooit meer ervaren. Helaas voel ik nu zelf wel vaker afkeuring over menselijk gedrag van anderen en heel incidenteel van mezelf ook. Daar is nu blijkbaar ruimte voor gekomen Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 11 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 Klopt. Loslaten dus. Als het wel zo is, dan hoor ik het graag. Kan ik er verder mee. (We waarschijnlijk) Maar ook als er afkeuring is, is het meest van belang dat ik achter mezelf sta. ik merkte het vandaag weer. Iemand zei dat ik iets heel goed deed (cursus geven) en dat je met mij heel fijn samenwerkt. Ik fietste niet meer... IK VLOOG!! Ik wilde alleen nog maar curussen geven!!! ‘Maar...Lika’, bedacht ik later. ‘Wat vind je nu eigenlijk zelf?’ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 @Lika Ik 'schrik' bijna van de herkenning van wat je schrijft Wat vind je nou eigenlijk zelf.....en...wat wil ik dan eigenlijk zelf? Dank je wel voor dit inzicht Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2018 Wat heb ik veel aan je , thnxx nogmaals Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 24 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juli 2018 Ik schreef net op de dagdraad dat ik mijn behoefte aan ijs en leuke dingen kopen nu wil gaan aanpakken. Gewoon uitzitten en kijken wat er gebeurt. Gaat moeilijk worden. Maar het experiment waard. Het is allemaal hetzelfde. Ik verdien iets als.... dempen wat niet fijn voelt....etc, etc. Fase 3 gaat van start. Here I Come.....!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roosje01 Geplaatst 25 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2018 Hoi Lika, ijs en leuke dingen kopen ipv drank? Hoe lang drink je nu niet? Toch een leegte wat gevuld moet worden? Vinden dat je iets verdiend, dempen.... lastig om soms met al die emoties om te gaan. Laat ze er maar zijn... Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nietmeer Geplaatst 25 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2018 Ja Lika het is allemaal hetzelfde dat klopt. Geen verslaving is de mens vreemd. Goed van je dat je wat stappen verder durft te gaan maken. Ik maak daar uit op dat alcohol laten staan al een stuk meer naar de achtergrond is geschoven. Succes! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 25 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juli 2018 Ik drink niet meer sinds eind november 2016. Gat dempen denk ik. Aan de andere kant emotioneer ik er lustig op los nu. Tis een vervolg stap denk ik. Daar ben ik nu aan toe. Nietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden