Spring naar bijdragen

Hallo. Doodeng.

Lika

Aanbevolen berichten

Dank. Kost moeite en ook weer helemaal niet. Rare combi. Ik zou aan de ene kant heel graag aan de wijn gaan in zulke situaties maar ik vind het zoooooo 2016 en ik heb zo duidelijk afgesproken met mezelf dat ik het niet doe dat het gewoon niet gaat. 

Bovendien helpt het heel erg in het gestopt blijven met roken om niet te drinken. En ook dat ga ik niet doen. En van roken weet ik zeker NOOIT meer.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Geagiteerd' bleef bij me hangen, je schrijft ook vaker dat je boos bent, heeft dat concreet met je werk te maken? Of is het allang daarvan losgekoppeld?

Een van onze kinderen is heel lang boos geweest, los van een concrete oorzaak. Hij zei: 'Ik ben boos op de lucht.'
14 jaar was hij, het heeft een jaar geduurd. Ik wist niet of ik een boksbal moest ophangen of juist de zoete feelgood-kant moest stimuleren. 
'Laat hem schrijven,' zei een therapeut.
Het werd één lange scheldkanonnade, bladzij na bladzij, maar weer was er geen duidelijk object. We kunnen er nu wel om lachen, hij is een vredige jongeman geworden, maar wat stond hij strak zeg.

Niet dat je er iets aan hebt, behalve dan dat ik gezien heb hoe wanhopig hij werd van zijn agitatie en dus begrijp dat jij zo snakt naar boosloze uren.

Sterkte vandaag, Lika!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk eigenlijk dat ik boos ben op mijn eigen omgaaan met mijn leven en mijn werk en daar anderen de schuld van geef. Ik Verdonk natuurlijk alles. Jarenlang. Ben van vroeger bekend met depressie en angst. Misschien ben ik boos dat ik niet in staat ben om een 'zen' leven te leiden. En misschien ben ik boos dat ik niet weet wat ik graag voor werk wil doen, wat is goed voor mij? Misschien ben ik boos dat ik moet werken. En ik ben boos dat ik met al die gevoelens zit. En ik ben misschien boos omdat ik niet echt weet wat het is. 

Ofzo.

wou dat ik op mijn veertiende zo'n tip had gekregen. Fijn dat hem dat heeft geholpen. En het kan mij nog steeds helpen. Soms is er misschien niet echt een reden. Dat maakt ook boos, ( grapje)

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en misschien ben je niet echt boos, maar bang?

(ik herken er veel in, zeker vanuit puberteit en later overgang, dus hormonen hielpen ook niet echt, maar vooral denk ik nu achteraf, dat boos zijn me hielp me minder slachtoffer te voelen en ik dan minder met mezelf de diepte in moest. Maar het beschermde me ook dus nu kan ik zeggen; deze fase hoort er voor sommigen soms bij, maar gaat weer over ook gelukkig)

Houd je taai Lika♥

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Lika!

Voelen he.. alles komt helder en keihard binnen. Maar mede doordat alles helder wordt en je het niet meer kunt wegdrinken, moet je er wat mee doen. En dat gaat lukken. Straks zie je alles in een veel beter perspectief. Ik dacht in het begin dat ik "high-sensitive" was geworden. Het bleek dat het heel gewoon was om dingen te voelen. Nou, dat was nieuws. Ik heb jarenlang geen gevoelens toegelaten..

Huil maar even lekker, het komt goed. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En gisteren na de film al... ik begrijp er helemaal niets van, maar het is heel fijn. Heel welkom. Werd een klein beetje, heel erg bang dat de GROTE depressie en angsten die ik ken van vroeger gewoon dwars door medicijnen heen zouden komen. Brrrrrr....

maar is gelukkig niet het geval. Ik slik al 25 jaar antidepressiva. Durf alles anders te doen, maar daarmee stoppen. Doodeng.

Lekker dagje gehad. Lang geleden. Yes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt alsof er iets doorbroken is. Na gisteren. Eerst het forum 's ochtends. Daar heb ik alles eruit gegooid. En toen de film en daarna is het anders. Ik ben er nog niet, maar ik voel me totaal anders. Alsof de mist optrekt. Ik zou het liefst niet willengaan slapen, omdat ik niet wil dat dit voorbij gaat.... maar misschien gaat het niet voorbij. Misschien wordt alles langzaam weer gewoon. 

Dank lieve, lieve, wijze,lieve, frummers!

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben heel bang dat je heel erg gelijk hebt Smart. De kern is dat. Van mij. Die onzekerheid! Bedoel je dat? Au! :heart:

Ook in mijn traject draait het hier om. Dat is het. Denk ik. 

(Ijkpunt is goed. Eikpunt symbolisch !)

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoppa, binnen. Weer zo'n dag dus. Geen idee waarom precies. Beetje wel. Film Paterson heeft me geraakt. Over iemand die zichzelf is en leeft. Ik moet op weg naar mezelf. Dat wist ik wel. Maar de paniek is weg. Ik mag op weg. Zoiets. Houd vast Lika!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...