Spring naar bijdragen

Meya geminderd (draadje met triggers)


Meya

Aanbevolen berichten

 Ik merk echt dat mijn remmetje niet helemaal stuk is en zich aan het herstellen is.

Na het eten ingestort. Typische dopamine dip, zou Basta zeggen. Terugbetalen wat ik voor het eten kunstmatig heb opgenomen.

Met een vrij dramatische slechte actiefilm (Swat) de avond door geworsteld.

Al met al dus echt niet goed bevallen. Opgeschreven om dat niet te vergeten. Mild gedronken, niet ongeremd, maar per saldo niet echt een succes afgezien van dat eerste glas.

 

 

Meya, volgens mij moet de praatjes-moderator hier even naar kijken... Mag ik hem optrommelen? Of denk je: laat me nou maar, dit is hoe ik het wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meya, volgens mij moet de praatjes-moderator hier even naar kijken... Mag ik hem optrommelen? Of denk je: laat me nou maar, dit is hoe ik het wil.

Nee hoor, fileren maar hoor Basta, feed back is meer dan welkom. Wel staat mijn besluit te minderen voorlopig vast. Het helpt me als je aangeeft of je dat aanpakt of de manier waarop ik het geminderd zijn doe.

MG: eens. Wat ik deed gisteren was niet mild.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp het onderscheid, dat is inderdaad belangrijk, Meya.

Dat ik niet: 'Denk jij nou écht dat je enz.' ga schrijven.

 

Om te beginnen:

Waarom wil je minderen en niet stoppen? Ik neem aan dat je dat niet iedereen op dit forum zou aanraden, wie niet en wie wel?

De één speelt met vuur als hij/zjj gaat minderen, en de ander maakt kans op een herstelde rem. Waarin zit volgens jou dat verschil?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meya hoe zwaar wil je het voor jezelf telkens maken.

Aan de andere kant..stoppen is een proces daar hoort minderen ook bij.

En elke poging geeft weer meer inzicht naar waar je heen wilt.

Ook ik heb ontelbare pogingen ondernomen voordat mijn inzicht kwam.

Succes met je reis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lastig dat het altijd weer nodig is meya aan te vallen (misschien niet het goede woord) over zijn minderen. we weten nu wel dat dit niet aan te raden is, dat stoppen het beste zou moeten zijn, dat weet hij nu wel.

 

sorry moest ik even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik weet niet dat stoppen eigenlijk beter zou zijn. Als ik dat zou denken dan zou ik het doen.

Ik denk dat minderen voor mij een prima optie is. Als het blijft lukken natuurlijk, maar daar ga ik voorlasnog vanuit. Het kan ook zijn dit minderen later een opstap blijkt naar stoppen. Ook goed.

Ik sluit uit dat ik ooit weer zo ga drinken als dat ik deed in 2014 en 15. Daar trap ik niet meer in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn plan is om ontspannen met drank om te gaan en te drinken wanneer ik dat wil, zonder maxima, aantallen of andere rekenkundige regels. Eigenlijk is mijn enige regel dat trek geen reden mag zijn tot drinken. En dat doordrinken geen standaard mag zijn.

Oh ja, en dat niet alleen ik tevreden moet zijn over mijn drankgedrag, maar ook mijn omgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De één speelt met vuur als hij/zjj gaat minderen, en de ander maakt kans op een herstelde rem. Waarin zit volgens jou dat verschil?

Kwestie van uitproberen. Dit is mijn eerste serieuze poging tot minderen ooit. Dat maakt uit lijkt me. Als je al drie pogingen hebt gedaan en je begint dan aan je vierde zonder echte nieuwe aanpak dan is dat niet zo smurf. Maar ik denk echt dat ik behoorlijk grote kans heb om dit minderen soepel en steeds soepeler vol te houden.

Eigenlijk zit daar de toets: wordt het minderen in de loopt der maanden steeds makkelijker, of ga ik de komende maanden steeds meer drinken.

Vooralsnog drink ik een enorme stuiter minder dan een jaar geleden en gaat me dat gemakkelijk af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meya, sterkte en een hele hoop gezondheid.

 

Mijn plan is om ontspannen met drank om te gaan en te drinken wanneer ik dat wil, zonder maxima, aantallen of andere rekenkundige regels. Eigenlijk is mijn enige regel dat trek geen reden mag zijn tot drinken. En dat doordrinken geen standaard mag zijn.

Oh ja, en dat niet alleen ik tevreden moet zijn over mijn drankgedrag, maar ook mijn omgeving.

 

owoowooo... disney-productions. niet vervelend bedoeld, meya..maar bij mezelf en vele, vele anderen dit droomscenario waargenomen.

helaas is de praktijk meestal een keihard ander verhaal. maar wie weet ben jij wél in staat om dromen tot werkelijkheid te maken. ik gun het je wél.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vriend van mij dronk veel en veel teveel. Ik heb hem op een avond heel uitgebreid en goed voorbereid mijn zorgen voorgelegd. Ik probeerde het zoveel mogelijk bij mijn angst tav zijn gezondheid te houden. Ik dacht, als hij boos wordt, hou ik erover op, maar ik moet het gezegd hebben.

Hij luisterde heel rustig, beaamde toen wat ik zei en beloofde vervolgens met een plan te komen.

De volgende dag kreeg ik een mail: ik drink nooit meer doordeweek. Zaterdag en zondag wel.

Als ik hier op jaarbasis meer dan drie keer van afwijk, stop ik helemaal. H. Is ingelicht, hij staat achter dit plan van aanpak. (H is zijn partner)

Dit is nu vijf jaar geleden, we hebben er onlangs op getoost. (0%)

Het kan, Meya. Ik denk dat het reglement zo streng moet zijn als die van hem, want de smoezenkoning glipt door hele smalle kiertjes, maar het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zit daar de toets: wordt het minderen in de loopt der maanden steeds makkelijker, of ga ik de komende maanden steeds meer drinken.

Dit lijkt me een goed geformuleerd kriterium, Meya.

Je zou er nog iets aan toe kunnen voegen over dat je anderen niet meer tot last wilt zijn, of achteraf constateren dat dat het geval is geweest. In je eigen bewoording dan. Ik meen zo iets namelijk ook als een thema in je verhaal terug te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn plan is om ontspannen met drank om te gaan en te drinken wanneer ik dat wil, zonder maxima, aantallen of andere rekenkundige regelt. Eigenlijk is mijn enige regel dat trek geen reden mag zijn tot drinken. En dat doordrinken geen standaard mag zijn.

Oh ja, en dat niet alleen ik tevreden moet zijn over mijn drankgedrag, maar ook mijn omgeving.

Je had het eerder eigenlijk al in die laatste zin erbij gezet. bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne reacties, ik reageer zeker nog. Maar vandaag op naar Hilversum alwaar mijn lieve dochter tussen 2000 leeftijdgenootjes een kansloze strijd gaat voeren om 8 tot 15 plaatsen in het Kinderen voor Kinderen koor.

Ze schat haar kansen reëel in en is toch vol goede moed. Ontroerend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Meya,

 

Allereerst veel plezier vandaag en sterkte, gezien 'het kansloze' en haar 'hoop' :) . Mooi hoe jij het beschrijft.

 

M.b.t. je plan. Het zou mijn plan echt niet kunnen zijn. En dat hoeft ook niet, want ik ben geen Meya ;)

Het is in mijn ogen zo rekbaar en vrij en dat lijkt me bevestigd door een avond met 6 glazen. Hiervan zeg je zelf eerst dat het prima is en daarna niet. Je beschrijft dat het uitproberen is, maar wat maakt dat je geen limiet stelt? Wat maakt dat je de grenzen (op)zoekt? Terwijl je je omgeving, neem aan je vrouw en dochter, niet 'tot last' wilt zijn? Het klinkt onrustig en stressvol.

Zo maar een paar vragen die in me opkomen.

 

Fijne dag :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...