Spring naar bijdragen

Dinsdag 8 november

tomtom2

Aanbevolen berichten

Kwoot:

"Vind het ook lastig om bij echt goed eten niet te drinken, gewoon, omdat het perfect bij elkaar kan passen en de wijn het gerecht af maakt en andersom."

Ziehier de achterdeur en de rechtvaardiging om te blijven drinken. De duivel alcoholisme aan het woord.

Ik kom vaker op plekken in Italië waar ze vaak net "zo moeilijk doen" over de lekkerte en toepasbaarheid van een bepaald soort water, dan anderen elders over wijn menen te moeten doen.

Daar is dus de acqualoog  aan het woord. Ik heb weinig moeite met hem bevriend te raken...

Het eten en de uitgangsproducten moeten goed en simpel zijn. Als je al wijn nodig hebt, moet je eerst goed (Italiaans) leren koken.....

Klopt. Ik ken er een heleboel en bijzonder goed ook.

Edit: ik ga er niet naar kijken, ze kiezen Clinton maar zonder mijn medeleven. Althans, dat hoop ik. En anders kiezen ze Trump zonder dat ik kijk, al hoop ik dus van harte van niet.

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Skyer,

Ik heb weinig affiniteit met beiden.

Ach, misschien blijf ik toch een tijdje hangen.Wie zal't zeggen.

Snoepje, houd nu eens vol.

Het gaat opnieuw uit de hand lopen en dan wil weer je weer stoppen.

Eigenlijk ken je alle in's en out's. Niet in die stemming blijven hangen.

Je stopt, maar wil je het ook echt voor de volle 100%

Als je het echt wilt, moet er een zekere overgave zijn.

Het was genoeg. IK hoef niet meer, zoiets.Met dat soort gedachten wordt

het een stuk lichter.

Kop op.

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je jezelf wijzer weet dan je omgeving, kun je daar je genoegdoening en je welbevinden uithalen. Daar heb je geen "spiritualiën" meer voor nodig, wel een spiritueel bewustzijn....... ;-)

Serieuze vraag, niet aanvallend bedoeld, wel nieuwsgierig: hoe zit dat met je nederigheid in relatie tot bovenstaande quote?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diep in mijn hart wil ik gewoon lekker kunnen drinken

gewoon normaal

ik weet dat ik dat niet kan

maar die onvrede in mijn,daar baal ik van

Ik mis het gewoon,is toch niet gek

Je weet waar je aan begint en waar het eindigt. Je kunt wel heel kinderlijk willen vasthouden aan de "geneugten" van alcohol (en alle ellende en strijd daarna) terwijl je weet en zegt dat je het niet kunt. Leer eerlijk tegenover je echte "ik" te zijn en leer netjes denken. Zet die strijd uit en kies voor je zelf en niet voor die ellendige alcohol.

Een valse rechtvaardiging is dat het zonder alcohol niet gezellig kan zijn. Mét wel? Wel eens nuchter een uur of wat op een (alcoholhoudende) receptie gestaan?  Dan weet je wel beter, daar komt alleen alcoholwalm en niets verstandigs meer uit. Ook bij jou niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Serieuze vraag, niet aanvallend bedoeld, wel nieuwsgierig: hoe zit dat met je nederigheid in relatie tot bovenstaande quote?

Heel goed, geen moeite mee.

Ik kan nederig zijn en me toch wijzer ten opzichte van mezelf achten dan mensen om me heen.

Nederigheid is iets anders dan kruiperigheid of slaafsheid oid.

Nederigheid en en zelfvertrouwen kunnen best hand-in-hand gaan.

edit toevoeging

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje, ik heb nagenoeg nooit iets ontweken.

Door met pijn en moeite het toch te doen kwam ik sterker terug.

Nu ben ik natuurlijk niet jij :) maar al dit soort zaken nuchter doorstaan

geven veel zelfvertrouwen.

Ik ben ook wat onzeker hoor en zeker geen gangmaker.

Ook ik ervaarde een zekere losheid. Tot het moment dat ik te los werd 

en me de volgende dag rot schaamde!!

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En er zitten op dat soort feesten altijd veel meer mensen aan de cola dan ik vroeger dacht. Gewoon bij gaan staan, dan ontstaat er vanzelf gesprek. Ik heb die onzekerheid zelf overigens ook. Ik noem het zelf 'een beetje sociaal angstig'. Valt achteraf altijd mee.

@Pumpkin: ja, op zo'n feest mag cola dan weer wel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje, ik denk dat heel mijn probleem begonnen is met sociale fobie. Als student ontdekte ik dat feesten veel beter ging met een paar pintjes.

Als ik het daarbij gehouden had, was dat misschien niet eens zo erg. Maar langzaam aan werd het een gewoonte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft ook met onzekerheid te maken

kan ik mijn laten gaan zonder

ik denk het niet

alcohol maakt losser

Dit ben je niet zelf, het is de alcoholduivel die gebruik maakt van je mond....;-)

Je hebt niets meer nodig om jezelf te zijn als wat je had toen je geboren werd. 

Sober denken:  mensen maken het gezellig, niet zo'n rotdrankje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwoot:
"weet dat ik hier door heen moet"

Het wordt een stuk gemakkelijker als je hier kunt zeggen 'wil' in plaats van 'moet' .

Je moet van niemand nuchter worden/blijven, toch? Dat wil je toch vanuit je zelf? Anders wordt het inderdaad moeilijk, tot onmogelijk, ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...