Spring naar bijdragen

Doodlopende weg?


octavia

Aanbevolen berichten

Dag Octavia,

 

Bij was het wat korter, maar dat komt op hetzelfde neer.

Hoe verder?

Gewoon de draad weer oppakken.

 

Zelf heb ik in ieder geval geleerd van mijn vorige poging, ontdekt wat er allemaal goed ging door te stoppen.

Mijn aanpak twee jaar geleden heeft op zich goed gewerkt.

Toch weer wat teruggevallen, maar niet in het patroon en de hoeveelheden van 2 jaar geleden.

 

En sinds ik weer op dit forum zit heb ik weer nieuwe valkuilen ontdekt.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Nee, geen hulp, jaren niet meer gedronken maar al sinds enige tijd weer helemaal op de verkeerde weg. Elke gelegenheid gebruiken om weer te drinken. Gaat helemaal weer de verkeerde kant op. Gestopt met werken, mijn vrouw werkt nog wel, dus overdag helemaal vrij. Bah. Ik baal van mezelf maar kan er niets aan doen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan er niets aan doen, ????

kom octavia, je weet hoop ik wel beter dan in dit slachtofferstukje gaan hangen toch? Juist als je zo lang zonder hebt gekund.

Misschien toch een hulp traject op starten anders, dan doe je het ook zelf, en wel met anderen, zoals hier ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Octavia, goed dat je weer hier komt, maar wij kunnen niet alles voor je doen, he.

Ik ben vorig jaar met alcohol gestopt juist toen ik ook met mijn werk stopte, vanwege mijn pensioen. Ik verveel me geen moment. Zat andere leuke dingen te doen.

Zet eens voor jezelf op een rij wat je voor dingen zou willen aanpakken om afleiding te zoeken. Hobbies, klussen in je huis of tuin, sport, lezen, films kijken, naar buiten gaan, nieuwe dingen ontdekken? Je krijgt vast wel leuke ideeën als je er een tijdje over nadenkt. 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...