Lika Geplaatst 2 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2017 Ai, als je het opschrijft val ik bijna met je mee. Bah. Ik herken ook veel eerlijk gezegd. Ben er voor mezelf nog niet uit hoeveel er echt op mijn schouders ligt als ik er zelf niets meer bij leg.... Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 2 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2017 Poeh, moeilijk Eef! Ik moet aan de judge-your-neighbour-worksheets van Byron Katie denken. Daarmee stel je scherp wat nou precies het aandeel van de ander is in jouw zorgen/problemen/ongeluk. In hoeverre kun je je eigen plan trekken waardoor je minder afhankelijk wordt van de houding van je partner? In die hoek zijn ook coaches te vinden. Goed dat jullie dat weekend gaan doen! Dat is in elk geval positief en welwillend. Veel sterkte in elk geval! Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 3 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 februari 2017 Ha Basta, ga ik naar kijken, naar die worksheets. Thnx! X Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 6 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 februari 2017 Zit weer in een goeie flow. Er is zowaar verbetering merkbaar, vriend neemt meer verantwoordelijkheid op zich na goeie gesprekken. Ondanks dat ie een chaoot is, is ie wel heel erg lief Verder probeer ik te luisteren naar m'n lichaam en rust te nemen. Ik probeer ook tussen m'n oren iets te doen aan dat arbeidsethos. Dit weekend zelfs helemaal niet gewerkt! Alleen maar leuke dingen gedaan. Wandelen, film, slapen, naar een parenclub ( ), lummelen, lekker koken. smart en Quinn reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 7 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 februari 2017 Zo'n opluchting. Ik nam gisteren de eerste niet. Het kostte me moeite. Stress, gedoe, donderdag voor familiegesprek naar kliniek pa. Brrr, eng, angst. En nu heel blij dat ik het bij thee heb gehouden. Vol, Vasja, Lika en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 7 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2017 Fijn hè? Even flink je hakken in het zand zetten, het hele pleidooi negeren ("Neem er nou maar eentje, het is zo'n moeilijke tijd...") En de opbrengst is onbetaalbare tevredenheid. Eef, veel sterkte met die moeilijke situatie(s)!! Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 7 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2017 Super knap Eefje! En nu de gevoelens die je bij deze keuze heb goed onthouden ^^ En ook die van wanneer je iets anders zou hebben gekozen, je gaat je alleen maar beter voelen ^^ Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 8 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 februari 2017 Hey Vasja, dank! Je zegt 'je gaat je alleen maar beter voelen', dat is lichamelijk zeker waar! En wat is dat fijn zeg. Alleen na verloop van tijd ga ik me tussen m'n oren juist niet beter voelen, want dan komt het duiveltje weer. ,,Het gaat nu al zo'n tijd goed, nu kun je er best 1 nemen, of 2, net zoals normale mensen dat doen...'' En dan gaat het weer mis. Ik moet scherp en alert blijven, als het langer goed gaat, omdat ik dan juist in de moeilijke periode kom waarbij ik denk dat ik van m'n verslavingsprobleem af ben. Geloof dat Els Noorlander daar ook iets over zegt in haar filmpje, dat je hersenen heeeeel snel weer in de oude stand schieten zelfs als je maanden niet hebt gedronken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 8 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2017 Heel goed dat je dit van jezelf weet ^^ laat je niet in de maling nemen ^^ Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 9 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2017 Ja Eef, dat duiveltje. Hij zat van de week ook op mijn schouder. Moest hem hard wegduwen. Alert zijn. Het vergt wat hè? Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2017 Bij mij is het volledig over gegaan Etty. Wat ik wel merk is dan bij "buien" exact hetzelfde gebeurt bij eten. Vooral bij suikers en koolhydraten. De trek is hetzelfde alsof ik moet eten. Zit ik het uit dan gaat die weg.Ik heb hele periodes dat ik er niet mee worstel, maar eenmaal een vreetbui of emo-periode dan doet het zich weer voor. Ik vecht er niet tegen, want eten is belangrijk voor me en ik vind het een veel minder probleem dan drinken was. Maar nu ik het weet en er naar kan kijken is de angst om weer extreem aan te komen wel minder. En zit ik in een rustiger vaarwater dan stabiliseert mijn eetpatroon weer naar gezonder en mijn gewicht weer naar "normaal die 4 a 5 kg te zwaar" Zomers maak ik blijkbaar meer dopamine aan van mezelf en is er ook minder vervelingstijd of binnen zitten, en minder gevreet dus. Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 9 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2017 Hey LJ, herkenbaar dat patroon. Tja die paar kilo, ik krijg ze er ook niet af. En wat ik al schreef aan Etty, ik ben er ook niet uit of ik nu probeer te voldoen aan een slank plaatje, óf dat die wens tot slank zijn echt uit mezelf komt. Ik eet trouwens geen suiker, dat scheelt wel. Na verloop van tijd worden zoete dingen dan te zoet, wel fijn hoe die ontwenning daar werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 9 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2017 Vandaag heb ik iets waarvoor ik nerveus ben. Naar de kliniek van pa voor een familiegesprek. OMG. Ik zie alle familiepatronen, verwachtingen, schuldgevoelens, projecties alweer voor me als een onontwarbare knoop en ik voel een blok in m'n maag. Nou ja, ben dus gewoon gespannen. En het eerste wat ik voor me zie als ik me dat realiseer, is drank. Het zo aanlokkelijke perspectief van ont-spanning. Want het werkt. Ik raak er ontspannen van en problemen lijken minder. En ik ga het NIET doen. Daarom schrijf ik het ook hier, om dit te beloven aan mezelf en aan jullie. Ik neem 'm niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 9 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2017 Heel goed Eef! En sterkte vandaag!! ^^ Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 9 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2017 Hartstikke goed Eef. Je neemt hem niet. En gespannen in deze situatie, lijkt mij heel normaal. Zou ik ook zijn. Het is wat het is. Sterkte en succes! Ik denk aan je. Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 9 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2017 Dank je Vasja, Lika! Ben terug, en het ging redelijk goed. Vond het wel aangrijpend om ons oude gezin zo bij elkaar te zien. Mijn ouders waren ook geraakt merkte ik. Begeleiders pa deden het goed. Iedereen doet op zijn/haar eigen manier z'n best. Elkaar echt begrijpen blijft moeilijk. Alsof je toch andere talen praat, of vanuit een ander perspectief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 10 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2017 och Eef. Moeilijk hoor, maar goed gedaan! Nog geslapen ook? Wees alert vandaag. Vandaag neem je ook die eerste niet toch? Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 10 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari 2017 Goed van jou Lika: alert zijn vandaag. Inderdaad. Ik neem de eerste niet. Dankjewel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 20 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2017 Hey mensen. Heb t beetje moeilijk. Niet iets bijzonders maar allerlei zorgjes over van alles en nog wat die dit (over-?)gevoelige forumlid nu even heeft. Ik vertel bewust nu over dit geworstel, zodat ik niet terugval, en scherp te blijven over jeweetwel.... niet mijn heil zoeken in de verkeerde dingen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 20 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2017 (bewerkt) Dat doe je dan goed Eef. Rot gevoel hoort erbij....bah. Wil je je misschien op het dagpact zetten? En als je het echt moeilijk hebt, meld je dan ajb ook even op de dagdraad. Dan is er wellicht eerder iemand 'bij je'. Weet je hoe je de dag door gaat komen? Wat te doen vandaag dat afleidt? 20 februari 2017 bewerkt door Lika Woordje vergeten Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2017 eefje eefje wentelteefje (moet ik altijd aan denken als ik jou lees) Als iedereen even hier iets liefs in zet voor je dan kijk je hier maar even in tijdens je geworstel meis.♥ Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 20 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2017 Dat van die niet-zo-milde-bedoeling ja inderdaad Etty, ik schoot ervan in de lach, want het klopt. Wat een muts- denk ik dan over mezelf. Tegen de kinderen zei ik altijd 'denk erom, geen nare dingen over jezelf zeggen, dat is niet goed voor je ziel!' Moesten ze hartelijk om lachen, maar er zit wel een kern van waarheid in. Dat jezelf afbranden, niet okay. Eigenlijk voel ik me niet zo lekker, net zo grijs als het buiten is. Worstel mezelf door een thuiswerkdag heen. Bleh. Maar jullie even lezen helpt wel moet ik zeggen! Dank maatjes.... PS lekker hoor wentelteefjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 20 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2017 Soms helpt het om radicaal om te denken: grijs buiten, maar kleurtjes en warmte, behaaglijkheid in huis. Met aandacht de saaie dingen in huis gaan doen... en straks genieten als het klaar is. Ik zie de regen waaien door de wind, wat een fenomeen. Maar ben blij dat ik er niet nat van word. Vandaag je ziel vertroetelen!! Eef123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 20 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2017 Wat hebben we toch veel 'bewust denken en bewust handelen' nodig he. Als ik op de automatische piloot ga, krijgen oude gewoontes de overhand. Somberen. Drankje. Ik moet er toch bij blijven, om niet terug te glijden. Fijn wat je zegt Smart, over het warm en kleurig en behaaglijk maken. Dankjewel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 20 februari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2017 Kaarsje brandt. Alweer wat warmer hier. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden