kruidenthee67 Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Dagpact: jowanLarsQuinnMomentumMarQNadia Bor Rapilos Kruidenthee Goeiemorgen. Laat hier, maar al een tijd actief. Heerlijk zonnetje schijnt door de ramen en tegelijkertijd is het fris. Ik hou van deze ochtenden. Fijne dag. Dagpact: jowan Lars Quinn Momentum MarQ Nadia Bor Rapilos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Goedemorgen mensen Bolletje, je krijgt de groeten van Odie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Eindelijk middag, hell, de tijd kruipt vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Gisteren mijn 4e AA meeting gehad, er waren er 8 dit keer. Les 3 was aan de beurt. De aanvoerder pakte de les erbij, las het even door en zei, oh, dat gaat grotendeels over god zus en god zo... Dus vandaag maar naar les 4! Hehehe, grappig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 @Asterix Nieuwkomer zeker, die "aanvoerder"... in elk geval niet bekend met het 12-stappen programma. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Integendeel, zij is er volgens mij al vanaf het begin, al jaren dus, zij regelt ook de afspraken e.d. Het 12-stappenplan hadden we voor onze neus en ze handelde dus zoals ik al zei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 27 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Ik vraag me in elk geval wel af waar het voor nodig is om een programma belachelijk te maken waar anderen (waaronder ik zelf) hun leven te danken hebben. Voor Asterix zie ik zijn herstel en nuchterheid dan ook donker in. Onnodig kwetsend voor anderen en niet helpend voor hemzelf. Zolang je het niet begrijpt of begrijpen wil, Asterix, adviseer ik je (ongevraagd) om er met wat meer respect mee om te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Dat begrijp je verkeerd, jowan, ik maak het programma niet belachelijk, ik had zelfs thuis stap 3 al doorgenomen om goed beslagen ten ijs te komen. Zij maakt op deze wijze het programma belachelijk door er zo op te reageren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 27 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Het zijn jouw woorden waarop ik reageer Asterix. Iets meer respect en afstand kan wel. Als die groep werkelijk zo is als jij beschrijft en je verleidt tot dergelijke uitspraken, adviseer ik je (alweer ongevraagd) rap een andere groep op te zoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Ik kom misschien wat respectloos over, of jij interpreteert dit zo, maar zo bedoel ik het niet. Ik vond het op zijn zachtst gezegd opmerkelijk dat stap 3 werd overgeslagen om eerder genoemde redenen, maar stap 4 werd serieus doorgenomen (7 hoofdzonden) en daarna anderhalf uur met zijn 8en besproken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Ik vind helemaal niet dat je respectloos overkomt Asterix, integendeel. JaNina reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 "Voor Asterix zie ik zijn herstel en nuchterheid dan ook donker in" Beste JJowan zo een uitspraak getuigd ook niet van respect, waarom zoiets zeggen, totaal onnodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Maar goed, gezien JJowan zijn uitspraken heeft hij het licht gezien en zitten wij gevraagd in het donker en moeten het kaarsje nog vinden.. Oh wat heerlijk, mijn velheid nog niet niet verloren hi.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselot Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Goedenmiddag Allemaal een fijne dag hopelijk Hier geestelijk in de knoei Lukte ineens weer niet om voor kids te zorgen angstig en gespannen Naar psychiater en ik slik niet het juiste medicijn deze moet ik afbouwen en dan aan een andere gelukkig met behulp van pammetjes Wat kan een mens zich toch ellendig voelen Buurvrouw een engel neemt de zorg van kids over ik moet door deze periode heen-ook niet makkelijk schuldgevoel op ten top en probeer ook niet in bed te gaan liggen ik ga dan piekeren en blijf dus op kan niet wachten tot het avond is en ik erin mag-dit ook op advies van huisarts - de neiging om alleen maar te gaan liggen ligt op de loer Nu al derde keer dit hopelijk de laatste anders weet ik het echt niet meer Ik zei tegen de huisarts of ik niet opgenomen moest worden hij vond dit niet nodig Bloed is geprikt alles wordt ik gecontroleerd omdat zo afval Niemand op de hoogte gebracht anders komt moeder en wordt het nog erger GGZ komt nu twee keer in de week langs ter ondersteuning pff wat een drama verhaal Hopelijk straks weer positief nieuws Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Sterkte Lieselot! Lieselot reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Je hebt net wel een lief bericht geschreven aan Lieselot. Dus je doet niet helemaal niks. En bovendien is hangen en lummelen soms nuttig om zaken een plek te geven. Hoe dan ook, zometeen samen met vrouw en kinderen zangles. Voor hun de tweede keer, voor mij de eerste. Beetje eng wel. We zingen 'hallo wereld' van Kinderen voor kinderen. Ik ga het thuis niet zeggen maar hier kan het wel lijkt me: een draak van een liedje! Tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Ellenlange verhalen van oude stoppers zijn er ook wel, maar dat is niet zo erg. Er is 1 man die is begonnen met teveel drinken toen hij 80 was (!) en gestopt toen hij 84 was, haha. Hij was van plan weer te gaan drinken als hij 90 zou worden, echter, hij is nu 91 en staat nog droog. Toen ik hem zei dat hij zijn kans gemist had, moest hij wel even lachen.. basta en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselot Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Bedankt Bor die knuffel doet me goed Mijn dochtertje even bij me nu- ik ga de tuin nog even in van het na zonnetje genieten heerlijk 1600 komt ggz Voel me goed door de medicatie pammetjes ik hoop straks na twee weken wanneer ik wissel van ad dat het goed met me gaat Belangrijk is weer werken daginvulling een 1 dag voor mezelf plannen Hele dag kids is niet gezond voor mij al zijn ze het beste wat me is overkomen Hoe werkt de AA eigenlijk Spirit? Ervaringen uitdelen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Ik durf te wedden dat elke vrouw die dit van jou leest smelt. ik wel in ieder geval, ik vind het lief en vooral omdat je het doet terwijl je het een draak van een liedje vind, dat maakt je juist woest aantrekkelijk. - quoteknop gevonden - *bloos* - maar nu snel verder met koken En dit is allemaal - serieus - sterk adb relevant bij mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Dat je de aardappels aan laat branden terwijl je aan mij denkt snap ik. Maar wat waren die andere 2x dan? Sjo... genoeg geflirt. Enstige zaken. Extreme dienstbaarheid, controledrift, beste papa van het jaar en dan tegelijk destructief gedrag. Drinken, een nare affaire, gokken en zo kan ik even door. Ik sta niet machteloos tegenover drank. Maar voel me wel machteloos tegenover het steeds maar weer in andere vorm opduikende destructieve gedrag. Mijn controledrift verzet zich stevig tegen me overgeven aan de Hogere Macht (zoals ik die ken). Dank aan de dagdraad vandaag. Voor mij erg waardevol inclusief de korte fittie over de 3e stap van de AA. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Momentum Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Dagpact geslaagd. 8 dagen alcoholvrij,2 dagen verlost van nicotine. Welterusten. kruidenthee67, rapilos en smart reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Wélja! Wat fijn, Momentum! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 korte fittie.... ga ik even op kauwen. Meya reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 27 september 2016 Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Ook hier, dagpact weer geslaagd Welterusten smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 27 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 september 2016 Goeiemorgen allemaal! Ik heb drie vragen: 1) jowan, je hebt het al twintig keer uitgelegd, maar dat was voor mijn tijd, waar kan ik lezen waarom de kleine j zo belangrijk is? ....................................................................... Fijne dag! Het volstaat denk ik wel om te zeggen dat jowan gewoon de door mij gekozen schermnaam is. Jij heet basta, daar neem ik ook genoegen mee...... Ik probeer de schermnamen zoals die er staan te respecteren. Dat is wat de gebruiker erachter zelf heeft gekozen en ingevuld. Sommigen proberen dan met mij een discussie uit te lokken. Omdat dat dan nergens over gaat dan over de spelling van een naam, leidt het af van waar het me hier werkelijk over gaat: nuchterheid bereiken en behouden. Ik hoop dat dit zo voor jou "basta" is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden