Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

Tja, waar kwam het van? Omdat het er stond? Omdat het om een toost ging? Omdat ik het onbeleefd vond om te weigeren? Allemaal gelul uiteindelijk. Ik dronk omdat ik het wilde, omdat ik het nodig dacht te hebben en mezelf voorhield dat één glas wel kon. Het werden er negen, te weinig om dronken te worden, genoeg om me er voor te schamen. Want ik zou niet meer. En ik zal ook niet meer. Morgen dag één.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt jongens allemaal. Vandaag ging het prima, niet echt last van behoefte aan drinken gehad, ook geen situaties opgezocht. Maar 't is nog vroeg natuurlijk, prijs de dag niet voor de avond enzo. Al was gisteren wel een goede les, wat dat betreft.

 

Vanochtend eerst hardgelopen. Mijn vriend had geen medelijden met mijn hoofdpijn, vond het eerder reden om me een tikkeltje uit te lachen. Eigen schuld. Aardig door kunnen werken vandaag. Een goed gesprek gehad met een partij die in dezelfde richting als ik een onderzoek doet, waar ik ongeveer nul aan nuttige informatie uit kan halen, maar hun werkwijze en achtergronden waren best boeiend. En dat is leuk in het leven, boeiende mensen, interessante verhalen.

De kinderen zijn halverwege hun eerste schoolweek en zijn behoorlijk gaar van het gewone ritme en dingen moeten. Dus ik denk dat ik die vanavond op tijd hun bed in schuif. Van vermoeidheid wordt tenslotte niemand gezellig. Maar ze zijn al enorm onder de indruk van wat ze nu allemaal alweer geleerd hebben, dus die academische carrière komt volgens mij nog wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe dag, doodop, maar wel nuchter. Werk skip ik vandaag, kan het deze week nog mooi zelf indelen. Binnenkort een paar dagen naar Barcelona, daar kan ik wel vast wat dingen voor uitzoeken.

De zomer is voorbij vandaag en het is meteen koud ook. Eerst maar eens lekker warm douchen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah wat leuk naar Barcelona.. prachtige stad schijnt, nooit geweest hoor. Wat voor dingen ga je uitzoeken..

 

Het is nog een beetje zomer hé Quinn.. persoonlijk v ik de voorzomer en nazomer lekkerder. Ik kijk zelfs al uit naar de herfst..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf houd ik meer van herfst en wintet, past beter bij mijn stemmingen. Donker, duister en onstuimig. Erg moeilijk om door het piekeren heen te breken, blijf het liefst gewoon op de bank hangen nu.

Ik zou dingen doen als een hotel boeken enzo, maar nog niet gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ben je over aan het piekeren Quinn? Heb hard gewerkt vandaag en ben best wel moe..  Gaat het weer zoals vroeger, vroeg vertrekken en laat thuis.. veel te veel mensen die energie vreten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieve (ook al werkt dat hele @ hier helemaal niet) het is wat lastig om het kort uit te leggen. Komt min of meer neer op een rugzak vol traumatische ervaringen en een PTSS labeltje. In mijn hoofd draaien de rondjes wat ik anders had moeten doen, wat precies mijn schuld is (alles) en het rationele  niks en niks voortdurend bij elkaar langs. Moeilijk stil te krijgen en ook beroerd op te lossen. Vaak zoek ik afleiding, niet per se verstandige. Vandaag ben ik gewoon in bed blijven liggen, tot een kwartier voor mijn vriendin thuiskwam.

 

@MijnGerrit dank je, die invulling klopt wel ja. De AA vind ik wisselend. Momenteel probeer ik er vooral aan vast te houden om enige structuur te vinden, om met anderen te kunnen praten (of nou ja,  meer te luisteren eigenlijk) en om te proberen om mijn eigen cirkels te doorbreken. In sommige opzichten vind ik het lastig om me met de AA te identificeren. Ik zie mezelf niet als een zieke, maar als iemand die alcohol kiest als drug. En daarin zou ik graag (nou ja, meestal dan) een andere keuze maken. Het hele hogere macht, spirituele gedeelte is niet echt wat voor mij. Hoewel, aan de andere kant, ik geloof wel in Nietzsches uitspraak dat God dood is. Dus dat er wel degelijk een hogere macht is geweest, ooit. Nooit wat uitsluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Gerrit.. ik ben nog niet zover met de AA, nu 2 x geweest maar mijn draai en overtuiging nog niet gevonden.

 

Quinn, mijn rugzak zit ook nog steeds te vol.. Zoals je weet ga ik al lang naar psycholoog, zij helpt mij wel wat overtollige zaken eruit te kunnen gooien of minder te laten wegen. Ik heb mijn agenda ook lange tijd

gewoon volgestopt om met andere dingen te kunnen bezig zijn, dan piekeren, denken.. zaken een plaats te geven. Nu merk ik wel door gevoelens te proberen uit te leggen op papier dat me dat toch meer rust geeft in mijn hoofd.

Ik ben geen goeie schrijver en schrijf ook maar gewoon op wat ik voel, denk en wat er in mijn hoofd op komt waar ik over pieker, en het helpt wel.

 

Sterkte Quinn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je uitgebreide reactie Gerrit, ben er vandaag wat mee aan het denken geweest. Dat hele idee dat ik mezelf niet als patiënt/verslaafde zie, heeft vooral te maken met verantwoordelijkheid nemen voor wat ik doe. Ik kies ervoor te drinken, ik neem die beslissing, ik ga daarmee de mist in, omdat ik geen maat kan houden. Ziek of verslaving geeft mij het gevoel dat ik de schuld af probeer te schuiven op iets externs, terwijl ik het ben die schuld heeft hieraan.

 

Ja, meestal wil ik een andere keuze maken, niet naar alcohol of wat anders grijpen. Op andere momenten wil ik het juist wel, omdat het verdooft, zwarte gaten vult en mezelf on hold zet. Rust geeft. Ook een bewuste, zij het minder handige, keuze. Want het lost uiteindelijk niets op.

 

De AA is overigens mede op dringend advies van mijn werkgever, die erg zijn best doet om me te helpen. Ik weet niet waarom ik op aarde ben, liever was ik hier helemaal niet geweest. Want ik voel me hier voor geen meter thuis, welkom of op mijn plek. Dus als ik heel eerlijk ben, ook naar mezelf, vind ik het geheel der dingen tamelijk zinloos.

 

@Lieve: twee keer is nog maar een beginnetje hè, geef het een eerlijke kans. Ik denk dat schrijven over dat wat je bezig houdt, zeker kan helpen in verwerken en oplossingen zoeken. En hoezo ben je geen schrijver? Zolang jij je op papier uit, ben je dat wel degelijk. Even om denken dat je niet alles en niet in één keer opgelost krijgt.

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Els Noorlander ken ik wel van naam, film gevonden en ga ik zeker bekijken, bedankt voor de tip. Al ben ik natuurlijk heel anders dan andere mensen met alcoholproblemen en werkt het bij mij heel anders. Zoals iedereen met een verslavingsprobleem zegt ;)

Het lastige van de verantwoordelijkheidsvraag vind ik dat ik heel goed weet dat ik geen maat kan houden. Maar ook dat ik helemaal geen maat wil houden. Als ik ga drinken, dan doe ik dat om de bodem van de fles te halen. Dus voorbedachte rade, dus verantwoordelijk, dus schuld. Wellicht verandert het filmpje mijn kijk enigszins.

 

Nee, drank voegt niks toe. Maar hell, de voordelen lijken soms zo groot. Even alles stilzetten, even geen gedoe in m'n hoofd, even alles op pauze en me niet waardeloos voelen om alles, maar gewoon duidelijk aan kunnen wijzen waarom ik niet deug. Ik drink immers, 'nuff said.

 

En ja, wat kun je een hoop onzin opschrijven als je gedronken hebt. Maar halverwege de fles komen er bij mij vaak juist pijnlijke waarheden uit. Genoeg reden weer om door te drinken.

 

Het is zondag nu, verrassing. Mijn vriend zou de Afsluitdijk renpartij doen, maar die werd gisteravond afgelast wegens slechte weersverwachtingen. Hij was erg sneu, maar gaat nu alsnog hardlopen daar in de buurt met degenen van zijn groep. 't Is maar wat je leuk vindt, hardlopen in de regen, brrr. Ik vind een warm bed een stuk beter klinken. Morgen wat officiële dingen voor mijn werk en ik kijk er enorm naar uit. Gelukkig is dat maar één keer per jaar, net te doen. En weer naar de psych ook, vandaag mijn huiswerk maar eens netjes maken in plaats van de proppen papier die nog overal slingeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de presentatie bekeken, had hem al eens eerder vaag wat gezien, maar nu dus ook echt gekeken. En geluisterd. En ja, ze is goed en helder en duidelijk. Veel is herkenbaar, soms ook verklarend, maar toch... Misschien is dat wel het grootste probleem, dat constante maar toch. Dat er nog altijd een dwars, koppig stemmetje in mijn hoofd staat te schreeuwen dat ik helemaal niet verslaafd ben en dat mijn prefrontale cortex uitstekend functioneert. Dat ik er gewoon voor kies om geen maat te houden en doelbewust allerlei manieren opzoek om de poten onder mijn bestaan weg te zagen. Als ik niet drink, pak ik immers wel wat anders? Want niemand anders dan ikzelf gaat ooit nog controle over mij hebben. En, aangezien ik toch al waardeloos, slecht en ongewenst ben, kan dat rustig door de goot heen. Verdiend ongelukkig. Zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quinn, je hebt zoveel zelfkennis, je kunt je zwakke plekken zo messcherp vangen en verwoorden, ik moet echt lachen om je zelfspot. Er zijn meer drinkers die zo goed hun eigen 'goot' kunnen beschrijven, Levi Weemoedt, Hans Dorresteijn, Remco Campert, Je kunt je aan ze meten.

Maar toch vraag ik me af, kun je dit cynisme (verdiend ongelukkig enz) niet ombuigen? Of afmaken?

Je hoeft geen positivo te worden, maar je betrapt jezelf op dat koppige stemmetje. Kun je daar niet eens mee in dialoog en hem dan uiteindelijk met z'n staart tussen z'n benen laten aftaaien, in plaats van hem diep in je hart gelijk te geven?

(Vaag... Ik hoop dat je een klein beetje snapt wat ik bedoel, of iemand anders)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet zo goed wat te schrijven.

Maar het raakt omdat het herkenbaar is.

Het 'toch'....en je gedachtes en patronen over jezelf.

Net zoals je enorme zelfkennis en cynische humor.

 

Dus, een :heart: voor onder je riem,

en toch hopelijk de moed om met jezelf aan de slag te gaan.

Jij bent het ook waard om jezelf als een mooi mens te zien.

 

Succes Quinn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...