Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Week is goed.

Zoals het nu lijkt en als ik ja zeg, volgende week donderdag. Of de maandag daarop, dat was ook een optie. En dat is ineens best dichtbij.

Edit: ik ben Quinn en ik ben doodnerveus.

bewerkt door Quinn
Geplaatst

Het enige dat ik hoef te doen, is ja zeggen. Eenmaal toegezegd, wordt alles in gang gezet. Maar dat betekent overgave, aanpassing, verandering, enige onderworpenheid, zei ik al verandering? Als er niets verandert, blijft alles zoals het nu is. Als ik niet verander, blijf ik doen wat ik altijd deed. Roken, drinken, snuiven, slikken en wat ik verder kan bedenken om mijn hoofd op stil te zetten. En daar is vloek steeds meer voor nodig ook, want mijn hoofd wil niet meer stil zijn. Het deel van mij dat verder wil, dat wil verwerken, achter me wil laten, niet meer wil overleven maar daadwerkelijk wil leven, wordt steeds groter en luider. Ik krijg het niet meer stil en ergens wil ik dat ook helemaal niet meer. Laat het dan maar komen, laat me dan maar afgebroken en opnieuw opgebouwd worden.

Laat het maar gebeuren. Een minuut of wat geleden heb ik mijn jawoord gemaild. Morgen zal ik nog wel even bellen om het netjes te regelen.

Dat andere deel van me heeft er nu al spijt van, maar ja, beloofd is beloofd. vloekt.

Geplaatst (bewerkt)

Bedankt jongens (m/v). Vastberaden voel ik me beslist niet, eerder wankelmoedig en vol koudwatervrees. Maar wat moet, dat moet.

Edit: even de typo's eruit

bewerkt door Quinn
Geplaatst

Koudwatervrees.. ja, die vind ik erg doeltreffend. Onderdompelen in koud water IS ook vreselijk, en dat wéét je van tevoren.

Maar eenmaal ondergedompeld valt het allemaal reuze mee. En dat weten we meestal ook wel. Maar dat moment dat je dat

water ingaat in het vooruitzicht... letterlijk en figuurlijk: BRRRRRR.........

Quinn, warmte gewenst.

Geplaatst (bewerkt)

Koudwatervrees.. ja, die vind ik erg doeltreffend. Onderdompelen in koud water IS ook vreselijk, en dat wéét je van tevoren.

Maar eenmaal ondergedompeld valt het allemaal reuze mee. En dat weten we meestal ook wel. Maar dat moment dat je dat

water ingaat in het vooruitzicht... letterlijk en figuurlijk: BRRRRRR.........

Quinn, warmte gewenst.

En wat ook belangrijk is: Als je de moed hebt gehad om dat ijsbad in te stappen, duizend argumenten om het niet te doen, maar je doet het toch, en het is ook vreselijk, en het valt echt niet mee enzo, maar dan stap je er weer uit, en hoe je je daarna voelt. Kennen jullie dat? (Sauna)

Sterk, voldaan, maar ook fysiek is er iets gebeurd: je zorgt ineens voor je eigen warmte.

En die beklijft ook veel en veel langer.

bewerkt door basta
Geplaatst

Bedankt Lars, ik herken altijd juist veel in wat jij schrijft, heb er veel aan. En nee, ik zal vast niet gemakkelijk zij. Maar ik zal wel mijn best doen om niet extra moeilijk te doen.

Koud water ja, net als de Iceman. Gatver. Doorbijten en doorstaan. Maar moet ik wel bij zeggen dat ik me nu goed voel, dat is geen garantie natuurlijk.

Ik ken hem Etty. Ben alleen juist degene die constant zegt "we don't go there". Grote kans dat ik nu straks op termijn wel heen zal moeten.

Okee, in de sauna (zelden, houd er niet zo van) blijf ik bij voorkeur in de warmte. Eigen warmte... als je die door trekt, kom je in feite ook weer uit bij eigenwaarde en zelfliefde. Lastig. Ik heb niet zoveel vertrouwen in mijn kunnen op die gebieden.

Heb inmiddels gebeld en afspraken gemaakt. Volgende week donderdag vastgelegd. Waarom mezelf nog meer dagen kwellen dan nodig is? Werk is al akkoord. Nu het lastigste nog, de kinderen vertellen dat ik een poosje weg ga. Kan ik dat gewoon overslaan?

Geplaatst

Dan zou ik denken kort en eerlijk uitleggen wat je gaat proberen te leren. Laten bezinken en alle vragen weer kort en eerlijk beantwoorden.

Nee, dat kun je niet overslaan. Maar ik gok dat het gesprek je nog wel eens heel erg mee zou kunnen vallen. Zet m op.

Geplaatst

Ja, het moet wel, al zou ik het graag afschuiven op hun moeder. Oudste is het probleem niet, die weet al meer dan me lief is, maar die kleintjes... Morgen, of misschien zondag. Zomaar verdwijnen voor een poosje ga ik natuurlijk niet doen.

Geplaatst (bewerkt)

Ze vragen wat ze graag met je zouden willen kunnen doen? En aan de hand daarvan uitleggen waarom je even weg gaat?

bewerkt door Vol
Geplaatst

Ik denk dat ze graag iets willen met je dat nu niet lukt..maar na opname wel lukt. Aan de hand van wat straks wel gaat kunnen, kun je afwezigheid 'verklaren'

Geplaatst

10jaar is lastig .. lijken heel wijs, maar informatie moet wel heel concreet zijn, zodat ze niet zelf naar antwoorden moeten gaan zoeken.

Dat zelf zoeken is nog verdomd lastig namelijk. Wees helder, concreet/tastbaar en voorkom dat ze zichzelf als veroorzaker kunnen voelen. Juist de insteek om je rol als vader te willen versterken zou goed zijn denk ik.

Geplaatst

Nee, ik weet dat het veel erger is dan zij denkt. Tegelijkertijd vind ik het aandoenlijk dat ze zo haar best doet om haar beeld van mij intact te houden. En verschrikkelijk irritant, want ik heb haar echt kritischer opgevoed dan een irrealistische prinses te spelen die anderen van alles de schuld geeft.

Het frustreert en ergert me duidelijk meer dan ik in eerste instantie dacht. Bel morgen wel weer.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...