Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

Lars, je bent absoluut geen zeur. Ik heb juist veel aan je input, juist omdat ik ook veel herkenbaars bij jou lees. Dus je helpt me door te praten schrijven. Het zit gewoon echt niet in mijn systeem om me bezig te houden met het soort huishoudelijke dingen waar een gezin toch echt wel op draait. Mijn vriend riep een paar weken geleden nog hartgrondig uit dat ik eens moest ophouden te doen alsof ik vrijgezel was. Dat kwartje begint steeds wat beter te vallen. Ik voel me een buitenstaander, ja, maar ik maak mezelf ook een buitenstaander. Dat hele vader zijn is een behoorlijk ingewikkeld concept eigenlijk.

 

Ik ben wel vaker periode nuchter geweest, de langste was zo'n anderhalf jaar. Langzaam maar zeker zakte dat weer terug van een glas whisky, omdat het lekker is naar twee flessen per dag, omdat het nodig was. Ik mis het, ja, dat absoluut wel. En ik vervang het, dat ook. Ik meen dat jowan ergens schreef over dat het middel niet uitmaakt, dat je de alcohol net zo rustig vervangen kunt door iets anders. En eerlijk gezegd ben ik daar nu mee bezig. Standje overleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis de verdoving, de alles op nul stand en de halve coma's. Het niet nadenken. Het min of meer weg en half van de wereld zijn. Vervangen op z'n onschuldigst met eten, want kauwen is meditatief, blijkbaar. Oxazepam. Lorazepam. Een keer een lijntje. Seks. Alles wat me uit mijn hoofd haalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap hem. Brr.

Gevoelens zijn dan ook best enge dingen... hoewel je menszijn er toch grotendeels door wordt bepaald volgens mij.

Wat is er eng in het hoofd? Worden daar de gevoelens ge- evalueerd? Beheerst en gecontroleerd?

Wat mag wel en wat mag niet?

 

(schiet me te binnen; gaat ook over mijzelf)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, wie anders begrijpt je...

'Dan drink je toch gewoon alleen in het weekend?'

Degene die dit zei en haar man vonden dat ze teveel dronken, dus toen besloten ze om alleen nog maar in het weekend te drinken, nu al een jaar geleden, gaat prima!

Toen zei ik dat mij dat niet lukt.

'Tja, waar een wil is, is een weg!' zei ze.

Wat ik toen dacht kan ik niet met jullie delen, anders krijg ik een strafpunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vriend is maandag jarig, vanavond eten we met elkaar samen, gezellig, maar extra veel gedoe voor de kok (ik, zei de gek) want ook daarin kan ik dus geen maat houden. Lekker uitdagend en ingewikkeld menu. Vriend greep in, die vond het beter als ik mijn hoofd rustig houd, dus er wordt straks eten bezorgd. Hmm, ik moet het nog zien.

En vanavond een hele horde over de andere vloer. Eerlijk is eerlijk, ik zie er best tegenop. Ze weten allemaal van mijn moeizame relatie met alcohol, dus niemand zal me wat aanbieden, maar het is wel degelijk in huis. Omdat ik het grote onzin vind iedereen gedwongen droog te leggen met als reden dat ik er niet normaal mee om kan gaan. Dus kom, feest en drink wat je wilt, dat idee. Enige zelfbeheersing van mijn kant moet toch niet teveel gevraagd zijn, wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte dan maar Quinn,

 

ik weet inmiddels dat dat heel veel van mijn zelfbeheersing vraagt.

En ik vind het geen onzin om iedereen droog te leggen als dat is wat jij nodig hebt.

 

Minstens na afloop dan alles weg, leeg, uit het zicht of zoiets.

 

En waag het niet in de keuken tóch stiekem wat te pakken!

 

Dan naar de plee, naar de hulptroepen. 

Het schijnt dat ene Lars vanavond dienst heeft, een toffe peer.

 

Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tyfus, waarom doe ik mezelf dit in vredesnaam aan? Het is koud (balkon, want ik rook), binnen drinkt iedereen (minus vriend uiteraard, die is altijd meer dan supportive) en ik zit eigenlijk als ik eerlijk ben gewoon te wachten totdat iedereen opgerot is, zodat ik dan zonder enig gezichtsverlies nog wat drank kan scoren. Idioot niet? Zo aan het stressen over het niet gaan drinken, dat ik straks uit pure opluchting wil gaan drinken. Way to go Quinn, gaat weer lekker. Waarom lukt het niet om gewoon normaal mee te doen in plaats van te denken aan drinken, aan niet drinken, aan wat anderen drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, die zagen we met zijn allen natuurlijk van verre aankomen, jijzelf incluis. Als ik jou was zou ik niet hard zijn naar jezelf. In tegendeel. Je gaat niet voor niets een stevig hulpverleningstraject in.

Wel zou ik je probleem en je oplossing (stevige hulpverlening) opnieuw grondig en nederig bespreken met je vriend en vriendin. Je vriend dronk de eerste uren niet op het feest uit solidariteit. Het kan zomaar zijn dat het voor hem erg kwetsend is dat jij uiteindelijk toch hebt gedronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...